Ga naar inhoud


Internet provider ADSL Welke, zoder vaste telefoonaansluiting


Gast Henri Aalten

Aanbevolen berichten

Gast Henri Aalten

Ik ben op zoek, naar een nieuwe internetprovider,

waarvan ik niet afhankelijk ben van KPN.

 

Snelheid minimaal 10 MB

betrouwbaar,

stabiel

 

Wie heeft er ervaring, met welke

Mag eventueel ook met telefoon, van Provider.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Henri Aalten

Daar lees ik tot nu toe niet veel goeds over op het Alice forum.

ben daar dus huiverig voor.

 

Ook vaak hoor ik dat de snelheden die aangegeven worden, op langena

niet gehaald worden, bij een aantal providers teminste.

 

Wie heeft er goede ervaringen, en met welke ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
maar Orange gebruikt toch BBnet ?


Nee, Orange heeft een eigen netwerk.

Maar welk netwerk ook, als er ADSL2+ beschikbaar is maar er wordt slechts tot 8Mbps gegaan, dan zal de afstand tot de centrale te hoog zijn.

Overigens heb je bij iedere niet-KPN provider in principe geen telefoonlijn nodig, wel rekenen sommige netwerken dan extra aansluitkosten en wordt er eigenlijk zonder uitzondering 9 à 10 euro per maand extra op het abonnement gerekend vanwege lijnhuur.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tiscali misschien een optie? (BabyXL)

Of een BBned provider..

 

Citaat:
Maar welk netwerk ook, als er ADSL2+ beschikbaar is maar er wordt slechts tot 8Mbps gegaan, dan zal de afstand tot de centrale te hoog zijn.

 

Dat zegt niks.. als je bijv. via Orange alleen maar 8Mbit kan krijgen en via bijv. Alice wel 20Mbit dan heeft Orange er gewoon geen eigen apparatuur geplaatst. Orange maakt namelijk ook gebruik van KPN Wholesale en die gaat maar tot 8Mbit.

 

Je hebt iig de keuze uit Orange, BBned providers, Tiscali (BabyXL) of KPN providers (maar die wil de TS niet)

Kathrein UFS-910 + T-Rex Super Module 4.6

Sky Plus Digibox

Technotrend S2-3650 HDTV-S2 USB

Visiosat G4 + 4x Alps Quad LNB - Hotbird 13.0, Astra 19.2, Astra 23.5, Astra 28.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Dat zegt niks.. als je bijv. via Orange alleen maar 8Mbit kan krijgen en via bijv. Alice wel 20Mbit dan heeft Orange er gewoon geen eigen apparatuur geplaatst. Orange maakt namelijk ook gebruik van KPN Wholesale en die gaat maar tot 8Mbit.


Nee, dat is niet waar, KPN Wholesale levert ook gewoon 20Mbps. Verklaar het anders maar dat klanten van mijn werkgever (een ISP) dat ook via KPN kunnen nemen.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Werkt Tiscalu via BabyXL of via KPN ?
Waar kan ik zien, of ik via BabyXL kan internetten met Tiscali


Tiscali werkt (nog wel) via BaByXL, omdat het nu van KPN is zal dat wel snel overgezet worden en wordt een KPN abonnement verplicht.

Voor een postcodecheck moet je doen alsof je gaat bestellen, hier kan dat bijvoorbeeld.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Citaat:
Dat zegt niks.. als je bijv. via Orange alleen maar 8Mbit kan krijgen en via bijv. Alice wel 20Mbit dan heeft Orange er gewoon geen eigen apparatuur geplaatst. Orange maakt namelijk ook gebruik van KPN Wholesale en die gaat maar tot 8Mbit.


Nee, dat is niet waar, KPN Wholesale levert ook gewoon 20Mbps. Verklaar het anders maar dat klanten van mijn werkgever (een ISP) dat ook via KPN kunnen nemen.


Ja daar heb je dan wel weer gelijk in. Had het waarschijnlijk wat beter moeten verwoorden.. Orange maakt alleen maar gebruik van KPN Wholesale die tot 8Mbit gaat. Dit omdat het niet rendabel is om voor dezelfde prijs waarmee ze zelf 20Mbit aanbieden ook de KPN Wholesale 20Mbit aan te bieden.

XS4ALL gebruikt volgens mij ook Wholesale? Die bieden tenminste wel 20Mbit aan en dezelfde snelheden die andere Wholesale resellers ook hanteren.

Kathrein UFS-910 + T-Rex Super Module 4.6

Sky Plus Digibox

Technotrend S2-3650 HDTV-S2 USB

Visiosat G4 + 4x Alps Quad LNB - Hotbird 13.0, Astra 19.2, Astra 23.5, Astra 28.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ja daar heb je dan wel weer gelijk in. Had het waarschijnlijk wat beter moeten verwoorden.. Orange maakt alleen maar gebruik van KPN Wholesale die tot 8Mbit gaat. Dit omdat het niet rendabel is om voor dezelfde prijs waarmee ze zelf 20Mbit aanbieden ook de KPN Wholesale 20Mbit aan te bieden.


Dat zou goed kunnen, ik weet dat het nogal aan de prijzige kant is.

Citaat:
XS4ALL gebruikt volgens mij ook Wholesale? Die bieden tenminste wel 20Mbit aan en dezelfde snelheden die andere Wholesale resellers ook hanteren.


Klopt, XS4ALL en Speedlinq zijn KPN dochters die niet op het IP-DSL netwerk van KPN zitten (dat wat vroeger Mxstream was) maar die van KPN Wholesale gebruik maken.

Overigens is resellers wel een heel verkeerd woord hoor, bij een reseller (wederverkoper) denk ik aan iemand die een compleet product van een ander verkoopt. KPN Wholesale bied niets anders aan dan een ATM koppeling naar hun DSL netwerk aan ISPs.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...