Ga naar inhoud

[TF4000PVR] Geluid optisch aangesloten maar alleen PCM

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Het is het systeem van B&O. Een Beovision Avant met ingebouwde DD/DTS decoder. Deze heeft dan weer de aansluitingen voor aktieve front/rear en sub.

De Avant fungeert zelf als center.

De DD/DTS kaart heeft 2 coax-ingangen die het digitale signaal aanneemt van de (verticaal hangend achterop) Topfield en een extra externe DVD speler (Denon 2930 met HDMI voor beamer)

Bij mij zie bovenop de avant in het display "Dolby Digital" verschijnen zodra ik een van de DD-sporen kies.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Geplaatst:

@Melle: Je hebt wel de DD testuitzendingen meegekregen vanuit Duitsland? Vooral radio was dat zo'n twee jaar geleden. Dat ging geweldig, maar helaas was die stream niet op de HD te zetten. Nooit begrepen waarom.

Geplaatst:

Als ik op ARD of ZDF afstem en via het geluidspoor menu kies voor DD (vrijwel altijd 2.0), dan geeft m'n versterker keurig AC3 aan. Maar zoals al in m'n eerste reactie, het is weinig spannend en verwacht geen hoorbaar betere kwaliteit bij 2.0.

Die is er wel bij de spaarzame DD 5.1 uitzendingen, maar die lijden dan aan het nasynchronisatie euvel wat voor mij na al die jaren nog altijd een gruwel is.

Grtz

JeDeJe

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Geplaatst:

Hoho!

Ik begrijp de verwarring nu ook: DD staat uiteraard niet altijd garant voor DolbyDigital 5.1 natuurlijk. Maar bij de proefuitzendingen (zijn ze er nog?) kon je de volle Mehrkanalen genieten.

DD is niet altijd 5.1 of 7.1. Soms ook 2.0. Maar DTS is helaas wat te veel gevraagd van de satelliet.

Waarom is dit mooie geluid en HDTV alleen voor de VS en Japan, soms ook Duitsland bestemd? Word ik niet vrolijk van..

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen