Gast Geplaatst: 9 oktober 2007 Geplaatst: 9 oktober 2007 Hoi, ik heb een progje dat heet DU meter en dat laat zien wat er in en uit gaat via adsl. Nu zie ik de hele tijd dat er activiteit plaatsvind in geregelde afstanden maar ik heb niks aan staan wat kontakt met het inet moet hebben of zoeken. Ik vermoed dat het een prog is wat een update zoekt maar ik weet niet welke dat zou moeten zijn! Nu heb ik laatst gelezen dat je dit in het register kunt vinden en als iemand me even kan zeggen hoe dat te doen is dan graag? Of anders hoe ik hier op een andere manier achter kan komen! (Weet tussen haakjes niet of deze vraag nu hier of in ADSL rubriek moet staan daarvoor mijn excuses alvast )
Ome Merde Geplaatst: 9 oktober 2007 Geplaatst: 9 oktober 2007 met het commando netstat moet er op zich heel wat informatie over je scherm rollen. te openen via een dosbox merDe deze ruimte is te huur
jacobus Geplaatst: 9 oktober 2007 Geplaatst: 9 oktober 2007 Ik heb eens n beetje gevolgd wat er allemaal het internet probeert te benaderen, en het resultaat was voor mij in ieder geval verrassend: vrijwel elk programma dat ik had geïnstalleerd! Ik heb daarop mijn firewall een beetje aangescherpt en heb een helehoop toepassingen die standaard worden gestart, uitgeschakeld. Over het algemeen kan het dan wel geen kwaad, maar ik hou wel van een beetje controle. Trouwens een van de redenen dat ik nu ben overgestapt op ubuntu.
Tonskidutch Geplaatst: 10 oktober 2007 Geplaatst: 10 oktober 2007 netstat -a ik weet echter niet of die nu de cache / log laat zien of echte actuele verbindingen anders (voor analyse) capsa professional gebruiken cheers Redemption Day Sherel Crow, Johnny Cash
Catalán Geplaatst: 11 oktober 2007 Geplaatst: 11 oktober 2007 Als ik netstat -a type en dan enter,komt er die gegevens,maar het scherm blijft niet staan,is direct weg? grtz DM8000 HD - PLi - Cccam 2.3.0 - 500 Gb HDD Tv Vlaanderen + Canal DigitaalSamsung Plasma PS-50Q92Triax 88 [13|19.2|23.5|28.2]
Gast Geplaatst: 11 oktober 2007 Geplaatst: 11 oktober 2007 Eerst Start, run (uitvoeren) en dan: cmd Vanuit daar kun je netstat doen...
lanner Geplaatst: 11 oktober 2007 Geplaatst: 11 oktober 2007 NETSTAT [-a] [-b] [-e] [-n] [-o] [-p proto] [-r] [-s] [-v] [interval] -a Alle verbindingen en luisterende poorten weergeven. -b Het uitvoerbaar bestand weergeven dat helpt bij het maken elke verbinding en luisterende poort. Soms bevatten bekend uitvoerbare bestanden meerdere onafhankelijke onderdelen, in die gevallen wordt de volgorde van onderdelen weergegeg die helpen bij het maken van de verbinding of luisterende poort. In dit geval wordt de naam van het uitvoerbaar best onderaan weergegeven tussen rechte haken [], daarboven het onderdeel dat wordt aangeroepen, enzovoorts totdat TCP/IP is bereikt. Opmerking: deze optie kan enige tijd in beslag nemen en werkt alleen als u hiervoor gemachtigd bent. -e Ethernet-statistieken weergeven. Dit kan worden gecombinee met de optie -s. -n Adressen en poortnummers als getallen weergeven. -o De proces-id weergeven die bij elke verbinding hoort. -p proto De verbindingen voor het protocol weergeven. proto kan sta voor: TCP, UDP, TCPv6 of UDPv6. Als deze optie wordt gebru met de optie -s om de statistieken per protocol weer te geven, kan proto staan voor: IP, IPv6, ICMP, ICMPv6, TCP, TCPv6, UDP of UDPv6. -r De routeringstabel weergeven. -s Statistieken per protocol weergeven. Standaard worden de statistieken weergegeven voor IP, IPv6, ICMP, ICMPv6, TCP, TCPv6, UDP en UDPv6. De optie -p kan worden gebruikt om ee subset van de standaardinstelling op te geven. -v Indien samen gebruikt met -b, zal -v de volgorde van onderdelen weergeven die helpen bij het maken van de verbinding of luisterende poort voor alle uitvoerbare bestanden. interval De geselecteerde statistieken opnieuw weergeven om de om de x aantal seconden (x is de intervalwaarde). Druk op CTRL+C om te stoppen met het weergeven van de gegevens. Als u geen intervalwaarde opgeeft, worden de gegevens over de actieve configuratie één keer weergeven.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen