Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste Mandriva fans,

juist vandaag zijn verschenen de i586 en x86_64 Free versies van Mandriva 2008

Downloaden via bit-torrent ging erg traag.

Vervolgens de mirror free.fr geprobeerd en deze werkte behoorlijk snel. Mogelijk zijn er nu meer mirrors beschikbaar.

ftp://ftp.free.fr/mirrors/ftp.mandriva.co...cial/iso/2008.0

Versie 2008 nog niet kunnen uitproberen. Maar misschien goed om dit te weten.

Groet,

Bram

Geplaatst:
Citaat:
Beste Mandriva fans,

juist vandaag zijn verschenen de i586 en x86_64 Free versies van Mandriva 2008

Downloaden via bit-torrent ging erg traag.

Vervolgens de mirror free.fr geprobeerd en deze werkte behoorlijk snel. Mogelijk zijn er nu meer mirrors beschikbaar.

ftp://ftp.free.fr/mirrors/ftp.mandriva.co...cial/iso/2008.0

Versie 2008 nog niet kunnen uitproberen. Maar misschien goed om dit te weten.

Groet,

Bram

Heb hem op een andere partitie staan maar bevat nog erg veel bugs en is dus erg onstabiel, beter zou zijn Mandriva corporate(server) 4.0 eens onder de loep te nemen deze is in beta maar in ieder geval veel stabieler. Ik draai nog steeds Mandriva spring 2007 die heerlijk werkt, dit wel de betaal versie.

En de vrije versies van Mandriva vind ik heel stukken minder dan de betaalde als je iets in het midden wilt kun je voor KUbuntu gaan ofzo want die is ook best leuk en bied meer opties als de gratis Mandriva versie.
Geplaatst:

Beste Penthe,

inmiddels heb ik 2008 ook kunnen proberen. Ziet er prima uit en ik heb nog geen ploblemen gezien. Heb wel een schone installatie uitgevoerd.

Zodra deze er is, neem ik ook de powerpack versie.

Zoals altijd wordt bij Mandriva een nieuwe versie met de laatste stand van de techniek uitgerust en daarna snel uitgebracht. Maar ook wel wat met de "franse slag".

Na enige upgrades zal het ongetwijfeld zeker zo goed worden als de vorige versie 2007.1.

Qua mogelijkheden en gebruiks vriendelijkheid vind ik Mandriva nog altijd een van de beste opties.

Groet,

Bram

Geplaatst:

Hoi verkerkbr,

Ben het beslist met jou eens dat het wel goed komt maar duurt altijd eventjes zoals je zelf al aangeeft.

Ik ben het ook met jou eens dat voor een linux desktop Mandriva toch wel de beste keuze is en ook meeste support heeft.

Ik wens je daarom ook enorm veel plezier met Mandriva 2008 die ik na het beta stadium uiteraard ook als betaal versie zal ontvangen. En eigenlijk kost het ook niks dat hele Mandriva niet tov windows. En de support is tig keer hoger en sneller!

Geplaatst:

Heb mandriva 2008 even geprobeerd. Mandriva is niet echt mijn distro. Diskdrake is wel een pluspunt tov andere distro's, je kan nu makkelijker een encrypted partitie maken.

Ik w8 nog even een paar dagen op de final release van ubuntu 7.10 (donderdag 18 oktober)

gr.

dukdalf46

Geplaatst:
Citaat:
Heb mandriva 2008 even geprobeerd. Mandriva is niet echt mijn distro. Diskdrake is wel een pluspunt tov andere distro's, je kan nu makkelijker een encrypted partitie maken.

Ik w8 nog even een paar dagen op de final release van ubuntu 7.10 (donderdag 18 oktober)

gr.

dukdalf46

Ik hoop dat deze je bevalt, momenteel loopt 2008 powerpack binnen en gaat ik deze snel testen de free versie ben ik nooit fan van geweest maar de Mandriva betaal versie zit altijd heerlijk strak inelkaar, enkel heb ik dit keer de 64 bits versie genomen om te kijken of dit anders is of werkt of sneller ect. Had al eerder van andere distro´s 64 bits versie erop maar zag weinig verschil in werking tov 32 bits.

We zullen het zien en beleven!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen