Ga naar inhoud

FlashCvt probleem

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb ik ook wel eens gehad. En met een progje serieel kun je zien of het aan je pc instelling ligt of aan de Philips box.

Het is een oud rechtaan rechttoe programma maar werkt wel.

Als je het wilt hebben kan ik heb opsturen maar het is nog wel ergens te vinden in de Philips topics

Zelf heb ik het opgelost door de stopbits te veranderen van 1 naar 1.5 of 2. Dus kun je doen bij XP en dan naar configuratiescherm, system en dat de hardware comporten

Phill

Philips dst5816 / Dreambox7000 / Dreambox8000 (image OpenPli)

Geplaatst:
Origineel bericht van: Philips
Heb ik ook wel eens gehad. En met een progje serieel kun je zien of het aan je pc instelling ligt of aan de Philips box.
Het is een oud rechtaan rechttoe programma maar werkt wel.
Als je het wilt hebben kan ik heb opsturen maar het is nog wel ergens te vinden in de Philips topics

Zelf heb ik het opgelost door de stopbits te veranderen van 1 naar 1.5 of 2. Dus kun je doen bij XP en dan naar configuratiescherm, system en dat de hardware comporten

Phill

Oeps.... dat antwoord heeft lang geduurd?! 9 maanden
is inmiddels allang opgelost

met vriendelijke groet
Poetsdoekje

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Geplaatst:

Hoe dan?? Ik heb hetzelfde probleem met mijn laptop???

Geplaatst:
Citaat:
Je moet een ouderwetse seriële kabel gebruiken

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

• 3 weken later...
Geplaatst:

Hallo,

hierbij het progje serieel. Gebruik het alleen om te zien of de philips box in SE mode komt.

Als het hiermee wel lukt en niet met je PC of Laptop dan staat de instelling van je seriele poort niet goed. Zie mijn eerdere reaktie

Succes

Phill

Philips dst5816 / Dreambox7000 / Dreambox8000 (image OpenPli)

• 2 weken later...
Geplaatst:

Het is nagenoeg onmogelijk om via een USB aansluiting te werken.

Er zijn wel gevallen dat het gelukt is met een USB-Serial adaptor maar dat zijn uitzonderingen.

Ik adviseer om een oude laptop te kopen en het maakt niet uit of er weinig geheugen in zit of dat hij zeer traag is, hoe trager hoe beter dat je kunt proggen !!!

Tip, installeer geen antivirus of andere opstartprogs op de laptop die je voor proggen wilt gebruiken, dat verstoort de programmas om decoders te proggen toch maar (dus niks in het opstartveld)

Groetjes

Lex

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen