Ga naar inhoud


[Strong] commands aan het strong boot bios ?


Gast

Aanbevolen berichten

Ik denk dat er wat meer voor nodig is dan een paar keer op ctrl-c drukken. maar waar akn ik die info lezen ?? Ik ben zelf ook reuze benieuwd om de srt8000 uit te lezen proggen gaat wel maar terug...<P>Misschien kun je mij een link of file mailen..

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ben ik toch wat te vroeg met mijn opmerking want het blijkt wel te werken.<BR>Heb je voorbeeld gebruikt wat de instellingen aangaat en door ctrl-c en daarna op de enter toets te drukken krijg je inderdaad Boot_1.6_xx waarna je H intypt en een hele commando lijst te zien krijgt.<P>Zeer interessant zal eens kijken wat we er mee kunnen doen.<p>[ 01-07-2001: Message edited by: NvBgm ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb in het spaanse "basic manual of strong srt 8000" gelezen, dat je met het windows programma "hyperterminal" via een COM port (38400, data:8, parity:N, flowctlr:N) interaktiv de firmware kunt uitlezen.<P>Zij schrijven, dat je naar het aanzetten van de strong receiver in de "CHAR" mode ("Menu" + "=>" Toets) meermals Crtl+C moet drukken tot het prompt "BOOT_1.6.9>" of "BOOT_x.x.x>" verschijnt. Daarna kun je commandos "h" voor help of "e" of "u adr.#nr." voor het uitlezen van e2prom of flash geven.<P>Ik heb vandaag met mijn receiver geprobeert, via hyperterminal met het boot-bios van de strong receiver te communiceren. Na het aanzetten in de "CHAR"-mode verschijnt op mijn computer scherm:<P><BR>boot_LIBDAT_ECP_1.6.a(DA3NED_VEN_V20.3)<BR>CHARGEMENT PRIORITAIRE<BR>FLASH ADR=bfc00000 M29W800B<BR>FLASH ADR=a1200000 M29W800B<BR>FLASH ADR=a1300000 (90,90) non reconnue<BR>debut de transfert parallele<BR>attente negociation:<P>Maar er is geen reactie van het bios op mijn vaker drukken van "Ctlt+C", er verschijnt geen BOOT_x.x.x> prompt. Ik gebruik hetzelfde serielle kabel, dat ik ook voor het upgraden van de firmware naar 2.0 OEM6 vers3 gebruikt heb.<P>Wie heeft all een keer interaktiv met de strong bootloader communiceert en kan mij zeggen, hoe ik de strong "BOOT_x.x.x>"<BR>prompt op mijn scherm krijg.<P>Bij voorbaat bedankt<P>hennesk

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is mij gisteren gelukt en wie anders ermee nog problemen heeft, zet in het hyperterminal FIFO op OFF!!!<P>Met het "e" off "u" command verschijnt Motorola S-format hex output op de scherm, deze in "binary" omzetten en met de goede loader-commands aan elkaar zetten. Op deze manier kun je naar het nieuw inspelen van de firmware jou oude kanalen-lijst weer herstellen. Als ik dat voor elkaar heb, zou ik het hier op het net zetten.<P>hennesk smile.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

smile.gif" border="0 <P>Dit is goed nieuws! Op dit soort ontwikkelingen zitten we dus inderdaad te wachten als strong secadoos bezitters. Heb zelf ook zitten klooien met de strong, wat minder high level overigens... Probeerde het ding te patchen, maar verder dan dat de SRT8000 zich meldt met het bericht dat jullie al schreven gaat het niet. De loader hangt zich op in windows 2000 na het drukken van de start toets. Hij gaat wel "printen" maar verder gebeurt er niks. Mijn FW is dan exact hetzelfde, er gebeurt gewoon niks.<P>Iemand ideeën?<P>Grtz.<BR> confused.gif" border="0
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...