Ga naar inhoud


[Strong 8000] 2 schotels --> één ontvanger (Strong 8000)


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo !<P>Ben momenteel een beetje aan het experimenteren met satellietontvangst<BR>(weinig ervaring !).<P>Ik heb het volgend vraagje:<BR>+ ik heb 2 schotels, elk uitgerust met een universele LNB<BR>+ één gericht op Astra, de tweede op Hotbird<BR>+ kan ik deze 2 schotels samen koppelen via een hulpstuk (wat heb ik nodig<BR>als koppelingstuk ?) en dan via één coaxkabel naar de ontvanger sturen<BR>(Strong 8000)<P>Ik heb gehoord van de disecq switch, doch dit schijnt niet ( altijd) te lukken op de Strong 8000.<P>+ indien dit lukt, hoe kan ik via de Strong 8000 de zenders van elk van de<BR>beide satellieten programmeren ?<P>Beste dank voor alle hulp (en ook bedankt aan allen die reeds geantwoord<BR>hebben ivm. de ontvangststerkte).<BR>Jean

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hi,<P>Kan, heb zelf een Strong 8000 met een Triax schotel met 1 LNB op Hot en 1 LNB op Astra.<P>Met de switch heb ik geen probleem, heb zelf een IR switch.<P>Bij het installeren van de kanalen moet je op het volgende letten.<P>Zorg dat je op de Astra staat en lees je kanalen in (beste is willekeurig ivm voorkeuze en indelingen).<P>De tuner gaat altijd naar schotel 1 als je hem aanzet.<P>Zet de switch om en ga via menu 7-1 naar signaalsterkte, druk op antenneinstellen en kies ipv astra overige (let wel op de juiste freq.), druk nu niet op A maar op de B toets en verlaat menu 7. Ga nu naar menu 5 en selecteer kanalen toevoegen en selekteer schotel 2.<P>Hij leest er op de HotBird 999 (???vindt ik ook vreemd) in het is klaar.<P>Suc7

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat de strong de Hotbird leest tot 999 is niet zo gek.<BR>De Hotbird heeft nl. meer zenders als het geheugen in de Strong aankan!<BR>als je een ontvanger zou hebben met voldoende geheugen zou je zien dat het scannen van de Astra en Hotbird bijna 2000 kanalen opleverd!!!!!<BR>met de Strong kun je dus nooit alle kanalen binnenkrijgen eenvoudig omdat zijn geheugen te klein is.<P>@ippa het hulpstuk wat jij bedoelt is een "Diseqc" switch versie 1.2<BR>Die heb je nodig omdat de Strong geen volledige ondersteuning kent voor Diseqc, alleen "toneburst".<BR>Een aparte switch neemt derhalve deze omschakeling over.<BR>Stel wel je settings in op Hotbird.<P>Suc6<P><BR> smile.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,<P>Heb een DisEqc switch aangeschaft en gelijk nieuwe LNB's (Sharp) en een Triax schotel met een bijbehorende TD-Duo block 6 graden.<P>Heb volgens eerder gemelde procedure de kanalen eerst van de Hotbird ingelezen.<BR>Toen de overbodige kanalen verwijderd en via kanalen toevoegen de Astra ingelezen.<P>Ook hier de overbodige eruit gehaald en alles een beetje gerangschikt.<P>Werkt als een speer.<P>btw ik heb versie 15 laten zitten in de strong omdat 20 wat beperkingen heeft.<P>Als er nog vragen zijn hoor ik het wel.<P>.....Ik heb nog wel een vraag en dat is hoe krijg ik in hemelsnaam het slot van smartcard 2 in beweging???????? mad.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nogmaals hallo,<P>Sorry voor het beetje korte antwoord van daarnet maar ik raadpleeg regelmatig diverse boards en sites en ik heb nog nooit anders gelezen dat dat ding niet aan de gang te krijgen is. rolleyes.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,<BR>Eerst Astra inladen met alleen astra-LNB via Diseq aangesloten in willekeurige volgorde, alle "önzin" wissen zoals radio enz.<BR>Let wel op dat je het EPG-kanaal laat staan!!<BR>Daarna Astra LNB los en alleen HB LNB via diseq (2) aansluiten.<BR>Als hij "vol" is, weer alle troep eruit gooien.<BR>Met een beetje geluk heb je dan nog misschien 200 of 300 plaatsen over.<BR>Nu kun je kijken wat je eventueel nog in de hoge band gemist hebt.<BR>Koppel de coax van de ontvanger af, en ga via menu naar kanalen toevoegen en druk OK.<BR>Als de balk nu bv. voor de helft is gelopen, dan snel de plug er weer in.<BR>Nu heeft hij de benedenband met inladen overgeslagen (die heb je toch al) en kun je de rest weer uitsorteren:-)))<BR>Op deze manier kun je de 8000 maximaal volproppen;-)))<BR> mad.gif" border="0mad.gif" border="0mad.gif" border="0mad.gif" border="0

>>>> Ik ben luier dan Pampers...<<<<

Kweetnie

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Beanz World :<BR>De tweede cardreader is voor een bankpasje!!!!<BR>De bedoeling hiervan is eigenlijk dat je bv. PayPerView doet met behulp van je ingebouwde modem (Ja, dat zit er ook nog in ;-)).<BR>Als je nu bv. een film zou willen bestellen, zou je ontvanger automatisch je provider kunnen bellen en via het 2e slot het verschuldigde bedrag af kunnen boeken!<P>Maarja de enige provider die we hier in NL (legaal) kunnen zien is Kanaal Digitaal;-(<BR>en aangezien die club absoluut NIET weet waar ze mee bezig zijn, wordt deze techniek (nog) niet ondersteund.

>>>> Ik ben luier dan Pampers...<<<<

Kweetnie

Link naar reactie
Delen op andere sites

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originally posted by Beanz World:<BR><STRONG>Hi,<P>Hij leest er op de HotBird 999 (???vindt ik ook vreemd) in het is klaar.<P></STRONG><HR></BLOCKQUOTE><P>Hij komt gewoon kanalen te kort en telt alleen maar bij .<BR>999 kan. is het maxium (dat was bij het uitbrengen genoeg voor het nederlandse pakket en alle FTA kanalen.)<BR>Hot bird heeft inmiddels meer daat 999 kan.<BR>komt voornamelijk door alle data tr.<BR>Helaas is niet mogelijk deze over te slaan.<P>de beste manier is om eerst willekeurig hotbird in te lezen en dan terug te brengen tot +/- 200 zodat er genoeg over is om alle kanalen van hotbird in te lezen.<P>Gr. van de echte srt8000 freak........<BR>JWW wink.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originally posted by Beanz World:<BR><STRONG>Hoi,<P>.....Ik heb nog wel een vraag en dat is hoe krijg ik in hemelsnaam het slot van smartcard 2 in beweging???????? mad.gif" border="0</STRONG><HR></BLOCKQUOTE><P>Dat kan heel goed laad de ontvanger met italiaanse software en aboneer je op Telepui bijv. dan schrijft ie de pingels zo van je pasje af. PPV is hier speciaal voor uitgevonden.... Mooi heh !!!<P> wink.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...