Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Graag wil ik in XP Home in de lijst van software, Linksys software (driver en monitor) opruimen. Ik heb nu een Belkin N1 Nimo en mijn netwerkkaart (G-en ook Linksys) botst nogal met de netwerksleutel, soms gaat het automatisch goed en soms moet ik opnieuw intikken, en nogmaals etc.. Dit is eigenlijk een drama. Graag wil ik dus evenals op onze andere PC's de verbinding laten regelen door Windows.

Nu krijg ik die driver en software niet uit de lijst. Er wordt op een ander volume een verandering gezien. Heballes bekeken en wil van mijn C-schijf die meuk opruimen. Iemand een idee?

Geplaatst:

Ik begrijp uit jouw verhaal dat de draadloze WLAN connectie nu door software van derden (in dit geval waarschijnlijk software van Linksys) wordt gestuurd.

Om nu het regiestokje weer aan Windows over te geven is het naar mijn mening niet noodzakelijk om de drivers van Linksys van de PC te verwijderen.

Volgens mij is het voldoende om de Windows services WZCSVC 'Wireless Zero Configuration-service' te starten. Deze services configureert de 802.11-adapters automatisch.

Ik heb in mijn laptop zowel een WLAN PC card van US-Robotics en een op het moederboard geintegreerde WLAN card. De PC card van US-Robotics heeft eigen software en neemt ook de regie over als ik deze aktiveer. Als ik weer gebruik wil maken van de interne WLAN card dan zet ik gewoon de Windows services WZCSVC weer aan.

Kijk maar of het zo lukt.

Jürgen

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Geplaatst:

Ik kon ook steeds kiezen (na elke herstart..) om van de Windows config gebruik te maken. Dan moet je steeds weer die sleutel (WPN) intikken en dat tweemaal..

Ik wil eigenlijk alles schoon: De kaart opnieuw installeren en geen ascociatie met de software/monitor. Ik wil van de Linksys software af.

Groet

Geplaatst:

Ik begrijp dat het onmogelijk is om software te verwijderen in XP-home als dat in de normale lijst die opgebouwd wordt door Windows, ook niet kan.

Toch wil ik dit nog steeds graag, sterker nog: Ik gooi die draadloze netwerkkaart van dezelfde firma erachteraan misschien.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen