Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben zover op weg dat ik met behulp van de goldprogger en gold140 een piccard kaart kan programeren , echter als ik daarna de kaart in de ontvanger doe blijf ik de mededeling dat ik de smardcart erin moet houden. Ontvanger is een phillips. Wat vergeet ik nu nog ? En kan iemand me vertellen wat je kunt doen met Multimac II in het programma Gold 140.<BR>

Geplaatst:

Let op dat je eerst de eeprom programmeerd en dan pas de pic. De pic wordt namelijk overschreven als je de eeprom programmeerd. Kijk hier eens in de download sectie naar sat4all starter pack.<BR>

Geplaatst:

Ik prog eerst de Eprom en daarna de pic. Ook gebruik ik een bij elkaar passend setje .Het startpakket heb had ik ook al gedownload Als ik de kaart geprogrameerd heb en probeer krijg ik weer die mededeling. Als ik daarna de kaart weer uitlees staat alle data er nog keurig op.

Geplaatst:

@Bright<P>Probeer eens een ander bestandje.<BR>Niet alle bestanden werken op een philips.<BR>In de download sectie heb je het bestand<BR>"AutoSeca Pack Modified By Bocky Wocky. "<P>In de readme is vermeld dat het met de philips 5816 is getest.<P>Succes

Geplaatst:

Hee gucomaro bedankt , dat was het. Blijkbaar werkt dus niet alles op de Philips, (ik had het kunnen weten) maar nu werkt het.<BR>Weet jij misschien ook wat die Multimac in het programma gold140 is ?<BR> <P><BR>

Geplaatst:

<BR>@Bright<P>Mij is verteld dat het voor het proggen van D2 Mac kaarten is. Zeker weet ik het niet.<P>Succes<BR>[/b]<P>

Geplaatst:

Ik herken het gevoel van Bight. Ik ben eveneens een newbie. Heb zaterdag mijn gold-setje in Nederland opgehaald, om zondag hier in Duitsland te beginnen met hobbyen. Heb vandaag en gisteren wel 20 maal de reis van boven (PC) naar beneden (TV) gemaakt.<P>Gebruik een Strong srt8000, een goldprogger met goldcard en software gold140. Na sommige pogingen werd er helemaal geen card herkend, bij anderen was het aantal zenders gereduceerd tot fta en alleen na secapack van sat4all is het aantal ontvangsten toegenomen. Lof en dank.<P>Toch nog een vraagje: Ik mis net5, sbs6, tmf, veronica en misschien nog andere zenders. Ned1, ned2, ned3, rtl4, rtl5 en andere NL-zenders heb ik nu wel. De afwezige zenders zijn niet zwart, maar in zijn geheel afwezig. Rescannen van de zenders helpt niet, ook niet met gold-card. Ik las ergens (Belhack en marcoll op 6 Januari) dat ik de zenderlijst opnieuw in de receiver kan inladen. Heeft dat het gewenste resultaat, of is dat weer iets anders?

Geplaatst:

Hi ABC,<BR>ik heb exact dezelfde spullen als jij. Echter ik heb geen problemen dat sommige zenders verdwijnen bij verschillende kaarten. Dat ze eventueel niet te ontvangen zijn (zwart beeld) is logisch als de goede keys niet gevonden worden.<BR>Als je de zender laat toevoegen heb je dan wel voldoende lege plaatsen in je Strong?<BR>Jan

Geplaatst:

Hallo abc,<P>""Ik mis net5, sbs6, tmf, veronica en misschien nog andere zenders."".<P>Ik heb dezelfde aparatuur als jullie.<P>Ook mijn strong 8000 wilde het een en ander niet inlezen.<BR>Dit is op te lossen door het satelietsignaal terug te brengen tot net onder de 3.<BR>Dan leest hij alles keurig in.<BR>Ik heb de files van bockywocky uit de download, deze werken prima!!!.<BR>

Geplaatst:

@jan sterk<BR>1) De betreffende zenders waren na enkele maanden plotseling verdwenen, niet zwart, maar afwezig. Dit alles met de originele Kanaal-Digitaal-kaart. Met geen mogelijkheid heb ik ze terug kunnen halen. Ik heb ook jouw tip geprobeerd door eerst geheugenplaatsen leeg te maken (eerst enkele plaatsen en later alle plaatsen). De kanalen blijven weg. Jammer is ook dat de srt8000 niet selectief een of meerdere zenders kan toevoegen. (Of wel ?)<P>@jans<BR>Ik heb het inkomende signaal gereduceerd, maar ervaar dat deze kanalen niet zwakker of sterker zijn dan anderen op de Astra. Geen winst, het lijkt alsof alle kanalen ongeveer even sterk binnenkomen.<P>Ik blijf experimenteren, en doe wel verslag als er verbetering komt.<P>------------------<BR>abc

Geplaatst:

Ik heb nog diverse dingen geprobeerd, maar ben er nog steeds niet uit. Wat mij opvalt als ik analiseer welke kanalen ik wel en welke ik niet ontvang, is dat ik wel de lagere transponders kan ontvangen tm 105, maar niet de hogere vanaf 109. Kan iemand me zijn antenne-instellingen doorgeven, voor ontvangst van Astra op de Strong srt8000 ? Of als iemand een ander idee heeft ? Het heeft dus enkele maanden goed gewerkt, maar de hogere transponders ben ik kwijtgeraakt.

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.