Ga naar inhoud


welke cam op tv met ingebouwde DVB-T tuner?


Rasta 87

Aanbevolen berichten

Mijn samsung heeft een ingebouwde DVB-T tuner, daar wil je natuurlijk iets mee doen.

Inmiddels een power inserter gehaald voor de spanning op de digi antenne, dat werkt. Het KPN paketje gehaald met smartcard.

Ik heb de drie nederlands zenders aan de praat. Maar zodra ik mijn oude magic cam met MR 1107 erop in de tv douw word de module wel herkent en ook de conax kaart word gezien echter de zenders lopen vast. Ook de drie nederlandse.

 

Bij wie werkt het met een magic cam? en welke soft heb je erop? Op dit moment programeer ik hem om naar UCAS 1.3 als dat niet werkt wil ik de Magic cam naar penta 1.09 programeren. Iemand goede ervaringen?

VU+ Duo, dreambox 500s, Rebox 4000, Openbox, cccam, Wavefrontier 90 met 13,19,23,en 28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is Conax CAS5. Als de CAM dit ondersteund en de kaart ATR snapt dan loopt het. Op een Sony getest met de Conax CI van Telenor v4.0 en de gele Technisat CI. Beide werkten prima alleen deed de Conax CI er hel lang over om gestart te worden door de TV..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga ervanuit dat het goed werkt met enkel een speciale conax cam mij gaat het juist om de programeerbare cams zoals magic en mrcam, mischien werkt het met de ene soft wel en de andere wel.

Ik heb namelijk nog een oude cas programmer 1, daarmee duurt het ruim 3-4 uur voordat de module geprogrameert is, in die situatie is een forum wel handig om in een keer de goede soft erop te zetten.

of als dit niet werkt welk merk conax cam op de samsung?

VU+ Duo, dreambox 500s, Rebox 4000, Openbox, cccam, Wavefrontier 90 met 13,19,23,en 28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Het is Conax CAS5. Als de CAM dit ondersteund en de kaart ATR snapt dan loopt het. Op een Sony getest met de Conax CI van Telenor v4.0 en de gele Technisat CI. Beide werkten prima alleen deed de Conax CI er hel lang over om gestart te worden door de TV..

Niet alle common interfaces zijn hetzelfde. Zo werkte een Matrix CAM met Zcas bij mij niet in een KNC1 PCI DVB-S (die die nu in het aanbod-forum staat ja) maar wel in een Technotrend S-1500. En die kaarten gebruiken zelfs dezelfde chip voor de CI, maar de bedrading bij Technotrend is dan anders/beter blijkbaar oid. De officiële Mediaguard CAM deed het in geen van beiden, maar werkt wel in een Vantage standalone ontvanger. Dat soort ongein.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een tv en een satellietontvanger met de mogelijkheid voor dvb-t ontvangst. Nu wilde ik eens proberen om alleen Ned 1,2,3 te ontvangen en in mijn geval tv West. Is dit een kwestie van alleen een antenne aansluiten. Ik begrijp dat je daarvoor geen smart card voor nodig hebt, maar kan dit ook zonder een cam-module?

Sharp LC-37XD1E Full HD, Humax Duovisio iPVR-9200C decoder, Topfield 7700HCSI, Multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hetzelfde gedaan, alleen vier FTA-zenders + een handjevol radiozenders. Wel makkelijk voor als het een keer dusdanig slecht weer is dat er geen satellietsignaal meer over blijft. DVB-T schijnt daar veel minder gevoelig voor te zijn. Als je overigens ook de commerciëlen wilt zien moet je een Conax-cam hebben maar een Alphacrypt doet het ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb uiteindelijk de technisat conax module gekocht en deze werkt op mijn samsung tv

 

ik vind een ingebouwde tuner fijner dan een apart kastje, je hebt nu aan 1 afstandbediening genoeg en alle functies zijn toch bereikbaar

VU+ Duo, dreambox 500s, Rebox 4000, Openbox, cccam, Wavefrontier 90 met 13,19,23,en 28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...