lennie Geplaatst: 13 oktober 2007 Geplaatst: 13 oktober 2007 Topfield 4000PVR, Firmware 4.58.83 van 27-04-2006, vol abo op Canal Digitaal. Zit al een tijdje met de volgende problemen. - Op BBC Prime en Boomerang krijg ik (EPG-)tekst en titels in het Hongaars of Pools, whatever (Boomerang wél NL ondertiteling). Hoe krijg ik dat "normaal"? - Op alle abo-zenders krijg ik maar een zeer beperkte EPG. dat wil zeggen, alleen het lopende en het volgende programma, en van de beschrijvingen alleen de eerste paar woorden. Poor show. Is daar iets aan te doen? - De zender die aangeduid wordt met EPG geeft al helemaal geen beeld. Howcan? Heb dank. VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.
René Verbiest Geplaatst: 13 oktober 2007 Geplaatst: 13 oktober 2007 Hallo lennie, De tekst in vreemde talen heeft te maken met het feit dat deze zenders uit een ander pakket worden doorgeprikt. Dit EPG probleem komt omdat CDS zo leuk is met Media Highway software te werken en dat lust een PVR4000 niet. Heb 'm zelf ook en zodoende weet ik dat. Als je op NASN kijkt, zie je dat het ook anders kan en hoe het ook hoort, maar dit is aan CD (en ook anderen hoor) niet besteed. Dat laatste heb ik ook wel eens met gecodeerde zenders en een andere keer heb ik dan weer wel beeld.
lennie Geplaatst: 14 oktober 2007 Auteur Geplaatst: 14 oktober 2007 Bedankt voor je reactie. Wat die ondertitels betreft, dat is dus niet via een instellingsverandering voor elkaar te krijgen? Nogal lullig van CD om die zenders wél over te nemen maar dan niet te ondertitelen. Heb ik voor een filmkanaal niet zo nodig, maar kinderkanalen zoals Boomerang en Cartoon Network zouden zelfs nagesynchroniseerd moeten worden, omdat het duidelijk is dat de doelgroep nog niet kan lezen. Dat NASN heb ik naar gegoogled, maar ik vind dat nergens terug in mijn zenderlijst. Die rode balk met "gecodeerd...etc." krijg je inderdaad regelmatig na terugkijken van een opname van de vorige maand, maar is gemakkelijk te corrigeren. Die zender "EPG" echter heeft nooit beeld hgegeven. Vreemd. VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.
WPW Geplaatst: 14 oktober 2007 Geplaatst: 14 oktober 2007 EPG is geen beeld zender, alleen data. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
René Verbiest Geplaatst: 16 oktober 2007 Geplaatst: 16 oktober 2007 lennie, Cartoon Network is al nagesygroniseerd en Boomerang is meer voor de oudere jeugd, zeg maar die van de jaren 70 bestemd. Nostalgie dus. Ik ben het wel met je eens over die nasyngronisatie van Boomerang, maar dan op een ander geluidsspoor naast de originele. Zou graag zien dat ze dit ook met Cartoon Network deden. Gewoon het originele geluidsspoor en ondertiteling erbij, dit kan toch niet zo moeilijk zijn. Dan kan iedereen z'n voorkeur bepalen. Wat die ondertitels betreft, al deze doorgeprikte zenders, op BBC-Prime na, zijn nederlands ondertiteld, je moet ze er alleen zelf onderzetten met de ondertitelings toets, van je AB. Wat NASN betreft, je schrijft zelf dat je een vol abo bij CD hebt, dus ging ik ervan uit dat dit het "Toppakket" betrof. Maar als je de betreffende TP inleest, zie je de EPG van NASN zowiezo. Dat laatste vind ik ook vreemd, maar zou niet weten hoe dit op te lossen.
Gast Geplaatst: 17 oktober 2007 Geplaatst: 17 oktober 2007 Hoe zijn de menu-instellingen als het gaat over taal? Dat Now-Next van de EPG vind ik ook de naarste eigenschap van Canaldigitaal. Volkomen ruk anno 2007.
lennie Geplaatst: 17 oktober 2007 Auteur Geplaatst: 17 oktober 2007 @Verbiest; Bij ons vinden juist ook de kinderen die moderne debiele schreeuwerige troep van Cartoon, Nickelodeon en Jetix maar shit. Gewoon Tom en Jerry, Donald Duck, die ouderwetse Disneykwaliteit zien ze het liefst. En inderdaad zijn Flintstones en zo pure nostalgie. Dus voor de peuterprogramma's nasynchronisatie en voor de rest ondertiteling zou wenselijk zijn. Kan geen kostenprobleem zijn, want die Jetixshit wordt wél ingesproken en is maar tijdelijk, terwijl disneyfilms tijdloos zijn. Maar op alle fronten wordt nieuwe maar waardeloze bagger door de strot geperst. @Dampkring; Zou ik ook wel willen weten; misschien zijn er speciale audio-instellingen mogelijk? VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen