Ga naar inhoud


[Strong 8000] Signaalsterkte Strong 8000


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo Strong 8000 - bezitters,<P>Een klein technisch vraagje: Wanneer men in het Strong 8000 - menu 7.1 , de<BR>signaalsterkte opvraagt, wat is dan de minimum-sterkte die men dient te<BR>hebben.<P>Concreet is een ontvangst tussen 3-4 (groene balk) reeds een voldoende<BR>garantie voor een normale, goede ontvangst ?<P>Zijn er hulpmiddeltjes of truucjes om deze signaalsterkte iets te verhogen<BR>(bijv. 4 of meer) ?<P>Hartelijk dank voor Uw reakties !<BR>Jean

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zover ik weet komt ie nooit boven de 3.5<BR>maar dat is ook niet nodig.<BR>als ie maar in het groen staat en ruim boven de 2 komt.<BR>het schijnt zelfs zo te zijn dat ie boven de 3.5 en met firmware 2.0 sommige zenders niet meer aan kan.<P> shocked.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,<P>Ik heb ook versie 20 op m'n SRT8000 staan, heb een 80cm schotel, met twin LNB voor Astra en HotBird en heb onvangst van meer dan vier.<P>Als je signaalsterkte een groene kleur aangeeft, dan zou je geen problemen met de ontvangst moeten hebben.<BR>Ik weet niet onder welk niveau hij rood wordt, maar ik kan me voorstellen dat je dan een probleem krijgt.<P>Groeten, Rood-Baard cool.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle C+ seca-ontvangers hebben in principe 2 signaalmeters:<P>De uitslag van de balk:<BR>De grove fijnafstemming, de sterkte van het ontvangen signaal.<P>De kleur van de balk:<BR>Een indicatie van de BER (Bit Error Rate), dat is dus de digitale kwaliteit.<BR>Als je bijvoorbeeld een vrij lange kabel gebruikt of een dempertje, kan het zijn dat de signaalmeter maar tot ca. 2 komt en de kleur toch groen is.<P>De signaalmeter is een indicatie van één transponder, nl. 12,515GHz (NL-hometransponder).<P>Ga dus nooit blind uit van deze meter!

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...