Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik zit ergens mee voor de zoveelste keer is het stekkertje stuk van die 12 volt voeding maar nu is het draaitje te kort . maar net achter dat stekkertje zit een soort spoeltje kan ik die gewoon weghalen voor goed of gaat dat meteen mis

het is van een laptop de lossen voeding 12 volt

Geplaatst:

Hoi Satpiet

Het spoeltje wat jij bedoeld is waarschijnlijk gewoon een stukje ferriet om eventuele bijsignalen die op je voedings spanning mee kunnen komen weg te werken.

Iedere electronica zaak heeft van die dingen in huis.

Even de juiste dikte van het kabeltje opmeten en vervolgens de boel demonteren nieuw stekkertje eraan dan een nieuwe ferriet kern eromheen dan zou het volgens mij weer moeten werken.

Succes Gerhard

Geplaatst:

oke dus kan ik dat gewoon los kopen maar weg laten gaat dus niet??>

iedergeval weet ik nu wat meer thx gerhard

Geplaatst:

Hallo Piet.

In theorie zou je hem weg kunnen laten maar voor die paar eurie dat zo'n ferriet kern kost zou ik het niet nalaten om er weer een om te zetten.

Meestal zit zo'n busje er gewoon om heem met een stukje krimpkous dus zou ik eerst even kijken of je de oude kunt demonteren.

Wellicht kun je die gewoon iets opschuiven dan wordt het helemaal een goedkope operatie.

suc6

Gerhard

Geplaatst:

oke dat ga ik doen als het mis gaat kan ik altijd nog zo ding plaatsen

thx DRS. ijzerbout

Geplaatst:

ja de Amerikanen staan erop dat ie (ferriet-filter) erom zit.

Maar zonder gaat het ook goed.

Geplaatst:

Ter info die ferriet kern dient als ik me niet vergis om hf signalen weg te filter in uw signaal.

Omdat een ferriet kern eigenlijk als een voeding werkt worden de hf signalen geneutraliseerd door de spoel werking van kabel en ferriet.

Meer is het eigenlijk niet...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen