Ga naar inhoud


Iemand ervaring met de WRT54G(S,L) met Tarifa firmware ?


Satbakker

Aanbevolen berichten

Ik heb tarifa firmware gevonden en die lijkt erg op de orginele firmware van linksys maar je kunt deze ook aardig tweaken. Iemand ervaring met deze Tarifa Firmware en is deze stabiel ??

- GigaBlue Quad Plus / draaibaar via Vbox
- Jaeger Silent Gold Geotrack 107 H2H 36V
- Triax 120 cms. off set / Invacom 0,3 DB
- Satfinder Promax

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ken de tarifa firmware niet, maar draai DD-WRT v23 SP2 op twee wrt54g's waarvan 1 in bridge mode in mijn pand aan de overkant van de straat. Deze firmware is flink uitgebeid en beide routers hebben momenteel een uptime van 239 dagen. Dat kwam echter alleen door stroom uitval in de wijk, dus prima stabiel.

DM800 - OpenPLi - CCcam 2.1.4 - Wavefield T55

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

de micro versie dient voor de nieuwere WRT54GS'sen die minder flash geheugen hebben (daar ze deze op VxWorks lieten draaien), de micro is dus kortweg een stripped-down versie van de volledige. Voor een GL zal er nooit een micro versie nodig zijn.

 

Ook ondervind ik dat de routers met een VxWorks firmware echt onstabiel draaien in combinatie met PPPoE. Ik ken velen die (onder andere ik) die verplicht waren om naar third party firmware over te schakelen wegens een constant wegvallende verbinding en het zelfs rebooten van het toestel.

 

Dit is waarschijnlijk waarom ik erg enthousiast ben over de third party firmwares, en mijn menig zal niet rap veranderen.

 

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedoel je met general de standaard versie of de generic firmware (van bijvoorbeeld de standard versie)?

Voor de GL uitvoering moet je nl. altijd de generic firmware kiezen. Deze zit in de zipfile van de verschillende downloadbare versies.

 

Ik draai hier de mini, die ruim in alle basisfuncties voorziet.

 

Hieronder de verschillen aangegeven door de DD-WRT makers zelf:

 

The mini contains all the features of the standard distribution, with the exception of chillispot, nocat, rflow, kaid, samba client, SNMP, IPv6, and MMC/SD card support.

The standard (std) distribution includes all features, with the exception of VOIP.

The VOIP distribution includes all features, with kaid removed to make room for SiPath.

The VPN edition includes OpenVPN but does not include IPv6, samba client, or kaid.

The micro edition is a stripped down version designed for the WRT54G v5 and other 2MB router models.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hyperwrt-thibor is ook en goede stabiele firmware. Heb hier drie GL's staan in WDS. Werkt echt prima, en je hebt veel minder kennis nodig om deze firmware in te stellen.

De menu's zijn zoals deze van linksys zelf, alleen uitgebreider.

 

Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb SSID Broadcast juist uit staan zodat mijn draadloze netwerk niet zichtbaar is voor anderen in de omgeving, waarom zou een multiple SSID dan handig of zo mooi zijn. Waarvoor gebruik je dat dan ?

- GigaBlue Quad Plus / draaibaar via Vbox
- Jaeger Silent Gold Geotrack 107 H2H 36V
- Triax 120 cms. off set / Invacom 0,3 DB
- Satfinder Promax

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...