dvdmike Geplaatst: 14 oktober 2007 Geplaatst: 14 oktober 2007 Beste forummers, Ik heb onlangs een nieuwe diseqc 1.2 motor moeten kopen; mijn oude reageerde ineens niet goed meer op mijn Lemon 070 reageerde, die het ding m.b.v. USALS-software aanstuurde. De besturing had het begeven; ook met mijn andere ontvangers was hij niet meer aan te sturen. Nu ben ik bang dat de motor het begeven heeft doordat ik een tijdje terug al eens gemerkt heb dat mijn schotel soms spontaan ging draaien als ik op de Lemon in de Library iets deed: een opname afspelen, of als hij aan het decoderen is. Volgens mij draait de schotel dan steeds tussen zijn laatste positie en het nulpunt heen en weer. Vanmiddag gingen wij even een blokje om, en zag ik mijn schotel weer spontaan bewegen; de Lemon was aan het decoderen. Ik heb de antennekabel maar even losgeschroefd. Ik merk het ook als ik even naar de Library ga en die weer verlaat: de schotel moet dan vaak weer naar zijn positie draaien. Is dit een klacht die meer mensen herkennen? Misschien willen jullie er eens op letten, want je hebt het natuurlijk niet altijd in de gaten als het ding verdraait. Ik draai met V1.4 rev. 214.040, maar heb naar de laatste update niet gereset naar fabrieksinstelling. DVDMike- VU+ Duo2 Twin tuner - M7 tuner- Disecq 1.1 - 78 cm - 19-23-28
Gast Geplaatst: 14 oktober 2007 Geplaatst: 14 oktober 2007 Je moet zeker even resetten en rebooten: dat is, zeker bij deze update, echt nodig (en handiger dan steeds de kabel losmaken). Bij vorige versies deed dit probleem zich heftig (ongecontroleerd) voor, met de laatste firmware nauwelijks meer. Zet in ieder geval "EPG continu ophalen" in de instellingen op "uit", anders gaat de tuner als die vrij is, alle zenders en dus meerdere satellieten langs (en je hebt er niets aan). Desondanks gebeurt het een enkele keer, dat toch de antenne verdraait. Maar dat mag geen schade kunnen opleveren. Ik heb nu rukm 1 1/2 jaar een motor aan Inverta hangen (dus ook tijdens de vorige versies) en er is nog nooit een probleem ontstaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen