Ga naar inhoud


[Strong 8000] Fout gemaakt Strong 8000 dood?


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb een superdomme fout begaan. Bij het wijzigen van V20 naar V15 op een Strong 8000 heb ik mij domweg van kabel vergist en een nul-modem gebruikt. Gevolg Strong geeft niets meer, zelfs de display is uit. Ik heb de backup batterij kortgesloten om het geheugen volledig te wissen, maar niets helpt. Ik heb de voeding uitgemeten en deze schijnt nochtans goed te functioneren. Heeft er iemand een oplossing voor? Binnendoen bij Strong is geen antwoord, dat weet ik ook wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je de kabels goed aansluit, het loader proggie opstart en vervolgens de strong aanzet, zie je dan op je pc-scherm dat er een verbinding is? Zo ja, dan gewoon de software er opzetten (dus gewoon zonder display). Evt. indien nodig meerdere keren herhalen. <BR>Is er geen levensteken op je pc-scherm dan terug naar de satshop.<P>Suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had ik al geprobeerd, en nu nog een paar maal, maar ik krijg geen verbinding met scherm. Zal dus terug naar Strong worden. Allezins thx voor de aangeboden hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Is helemaal niet erg.<BR>Ik had me de kabels gekocht en wilde ze aansluiten, alleen had ik me vergist met pakken van de db9-db9 kabel.<BR>Als je de computer opstart, verander dan in de bios de printpoort instelling, zet deze op normaal of de oude 1 richtings protocoll, geen ecp of epp(werkt namelijk bij mij dus niet).<BR>Nu start de computer op en installeer een gewoon text printer.<BR>sluit de kabels aan (doe dit wel als de computer uit is)<BR>Alle kabels 1 op 1 doorgezet (belangrijk is dat alle pinnen aangesloten zijn van de 2 kabels en dat er geen wisseling in zit)<BR>Nu 8000 loader opstarten en com poort instellen.<BR>Laad file in.<BR>druk de menu en cursor recht in en zet tegelijkertijd de stroom aan van de strong.<BR>Nu zie je op de monitor diverse regels komen.<BR>Druk nu op start en wacht tot de loader klaar is !<BR>Nu stroom van strong af en na 10 seconden erweerop.<BR>Nu moet hij het doen!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thx Canaldead.<BR>Ik kan het niet meer testen, ik heb gewoon een splinternieuw toestel gekregen, zonder enige discussie. Whooow, wat een service zeg!!! Zonder publi te maken voor Strong, maar doen andere merken dit ook?

Link naar reactie
Delen op andere sites

inderdaad goede service<BR>maar wat gebeurd er met de ontvanger waar jij mee zitten klooien hebt?<BR>inderdaad die komt bij een ander slachtoffer.<BR>je zal maar zo,n ding kopen.<BR> laugh.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je denkt dat hij echt dood is moet je als laatste redmiddel de batterij op de frontprint maar eens kortsluiten en daarna weer proberen of je er sw in krijgt. Meestal helpt dit wel!!!! rolleyes.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfde verhaal hier;<P>Een tijdje geleden heb ik mijn Strong ge-update naar v20, dit ging in 1x zonder problemen OK.<P>Echter, enige tijd later heb ik zoiets van :liever het 10sec probleem dan helemaal niets dus terug naar v15.<P>Software v15 opgesnord, flash-flash, en: MIJN STRONG LEEK DOOD! gelukkig bleek communicatie via PC nog wel mogelijk, poging 2 en 3 om v15 te installeren resulteerden in een (schijnbaar) dode Strong.<P>Daarna weer v20 eropgezet, en meteen weer OK.<P>Is het wel mogelijk een strong met v20 terug te flashen, en moet hiervoor mogelijk iets bijzonders gebeuren ?<P>Greetz;<P>Jonkie<BR>-------------------------<BR>It aint over till the fat lady lozes some weight....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben omzeggens zeker dat er een oplossing is. Volgens Strong zelf mag op de nieuwe serie geen v15 meer overgeschreven worden, indien wel, is hij dood. Maar zij hebben een trukje om hem weer leven in te blazen, maar dit trukje blijft hun geheim ... tenzij er slimmerikken onder ons een oplossing hebben, of de jongens van Strong ons iets vertellen. En waarom niet eigenlijk? Hierdoor hebben zij toch minder rompslomp. Tenslotte zou Strong dit moeten melden 't zij in hun handleiding, 't zij op hun website, of in 't minste geval hun dealers schriftelijk op de hoogte hiervan brengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

cool.gif" border="0rolleyes.gif" border="0shocked.gif" border="0 <P>Behalve mijn posting op dit board heb ik ook een email gestuurd naar Strong.<BR>De reactie kunnen jullie onderstaand lezen:<P>Begin Quote antwoord Strong:<BR>"Dear sir,<P>It isn't possible to downgrade to version 15 or 6.<BR>As you probably know the software is written by the factory and Canal<BR>Digital, they did something that makes it impossible to downgrade, we don't<BR>know what and we aren't allowed to change it.<P>Met vriendelijke groeten,<P>Strong repair,<BR>John Overeem."<P>Einde Quote Strong Support<P>Wat ik vreemd vind is dat ik hier en daar postings vind van mensen die zeggen de Strong wel weer naar v15 gebracht te hebben.<P>Maken deze mensen zichzelf interessant, of kan het wel ??<P> cool.gif" border="0rolleyes.gif" border="0shocked.gif" border="0 <BR>Greetz;<P>Jonkie<P>-------------------------------<BR>It ain't over untill the fat lady lozes some weight.......
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn ontvager eerst dood geprogt (ik wou van 15 naar 20). De ontvanger deed helemaal niets meer ook geen communicatie.<BR>dus had ik hem opgestuurd naar strong.<P>Na 5 weken wachten kreeg ik hem terug met versie 20 erin!, dit is nu dus minder interressant. Dus meteen proberen versie 15 erin. Dit heb ik eerst geprobeerd met de loader van versie 20, dit ging dus fout!. de ontvanger had nog wel communicatie met de pc, geen display. <P>Ik dus helemaal in de stress, vervolgens heb ik de loader welke bij versie 15 hoord "gepakt" met bijbehorende versie 15, met als resultaat dat versie 15 er weer netjes instaat.<P>Dus het is zeer zeker mogelijk, maar ik weet dus niet wat er gebeurd als je meteen de loader van versie 15 gebruikt in combinatie met versie 15.<P>Mischien is het alleen mogelijk met mijn "foute" methode????.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is wel zeker mogelijk om een oudere software versie in je strong te laden<BR>ik heb het gedaan op een nokia (zelfde software als strong

Link naar reactie
Delen op andere sites

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originally posted by canaldead:<BR><STRONG>Is helemaal niet erg.<BR>Ik had me de kabels gekocht en wilde ze aansluiten, alleen had ik me vergist met pakken van de db9-db9 kabel.<BR>Als je de computer opstart, verander dan in de bios de printpoort instelling, zet deze op normaal of de oude 1 richtings protocoll, geen ecp of epp(werkt namelijk bij mij dus niet).<BR></STRONG><HR></BLOCKQUOTE><P>Je verdiend punten. <P>EPP only werkt dus ook goed.<BR>ECP daarin tegen geeft een ERREUR<BR>Op EPP instellen in de bios, Dat scheelt die monteur bij Strong weer een hoop werk.<BR> shocked.gif" border="0laugh.gif" border="0wink.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...