Ga naar inhoud

Laminaat van een lak laag voorzien?

Codx

Aanbevolen berichten

Ik heb recent kliklaminaat gelegd. Nu zou ik het graag bij werken en van een harde lak laag voorzien. Is dit mogelijk? Kan er helaas geen informatie over vinden op het internet.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk het ook niet.

Ik denk dat het oppervlakte veel te glad is.

Door het lopen met schoenen zou de laklaag snel slijten en dit zou er dan echt niet uit zien, maar uitproberen op een onopvallende plek zou een optie zijn.

suc6

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Link naar reactie
Delen op andere sites

het ligt een beetje aan merk en kwaliteit van het kliklaminaat

er is laminaat hetgeen gelamineerd is met houtfineer of met fotoprint of een echte laag hout van 3 tot 5 mm

de betere fabrikaten worden fabrieksmatig voorzien van een duurzame PU lak die middels UV en IR uithard in een tunnelprocedee (omdat het gemene ongezonde dampen uitwasemd)

PU lak mag je niet meer toepassen in huis tuin en keuken gebruik wegens de schadelijke werking van dat produkt.

een kleinere beschadiging kun je echter gecontroleerd (goed ventileren en masker op) wel nog toepassen.

als het de ordinaire fotoprint is zal repareren en/of herstellen niet gaan, of je wisselt een paar beschadigde laminaat delen uit (het is immers makkelijk aanbrengen en vervangen met dat kliksysteem)

cheers

Can't Find My Way Home

Ellen Mcllwain

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Waarom zou je dat willen?

Het is bouwmarkt laminaat, niet de goedkoopste maar de kwaliteit valt tegen. (sneller beschadigd dan gedacht) dus ik dacht laat ik proberen het wat bestendiger te maken.

Maar als dat niet gaat is het jammer...

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm, dan zou ik de bouwmarkt daar eens op aanspreken. Mijn zus heeft al jaren laminaat en daar krast ook al jaren zo'n rot hond met z'n nagels overheen maar niets op te zien.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de burostoel zocht ik zachte rubber wieltjes.

Dat was door de parketboer aangeraden, maar die dingen zijn nergens te krijgen.

Een eventuele kleine beschadiging zou ik wel met echte parketlak behandelen, anders kan je nooit meer je vloer dweilen zonder dat er nog meer schede ontstaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat "Glitsa" (Merknaam) een watergedragen (PU) sealer is dat voor houtvloeren gebruikt wordt. Zelf heb ik m'n Ikea-meubeltjes er mee gedaan. Glitsa (e.d.) is keihard na droging.

Het zal wel nodig zijn laminaatlaklaag flink op te schuren, omdat alleen een mechanische hechting mogelijk is.

Proberen op een plekje dat niet in het zicht is?

Ik heb wel gemerkt dat Glitsa UVbestendiger is dan andere -door mij gebruikte- PU-lakken.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het eens proberen met een epoxy hars&harder.

Begin dan eens in op een stukje wat nauwelijks zichtbaar is, of als je nog een stukje afval/restmateriaal hebt, gebruik je dat liever.

Er bestaan epoxy harsen&harders die kleurloos opdrogen.

De hechting, is zeer goed en de hardheid is ook goed.

grtz arie

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen