Ga naar inhoud


[dm7025s] Casema op zwart -> wat is clock pulling?


Gast maddope

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ongeveer 1,5 week geleden is plotseling de tv op zwart gegaan. Ik ontvang Casema digitaal via de DM7025. De dreambox enigszins kennende ben ik gelijk aan de gang gegaan met het opnieuw flashen van het OS. Gebruik al tijden naar volle tevredenheid Gemini 3. Helaas heeft deze reinstall (incl. nieuwste Mgcamd en NewCs) niet geholpen. Wel ontdekte ik dat zowel Teletekst als EPG wel werken en ook up to date zijn. De ontvangst van het signaal is ook prima zo te zien, alleen dus geen beeld.

 

Toen ik via het blue panel de kernel messages bekeek viel me op dat de volgende melding telkens terugkwam: PCR rate is sooo far away that we cannot recover with clock pulling Nou is mijn vermoeden dat een en ander hiermee te maken heeft. Helaas kan ik via de forums niet achterhalen wat deze melding precies inhoudt. Het voelt enigszins alsof ik een nieuwe activatie pulse zou moeten krijgen. Helaas heb ik de originele ontvanger tijdelijk niet meer in bezit dus dat kan ik helaas niet testen. Analoge ontvangst is trouwens prima.

 

Alvast enorm bedankt voor de eventuele tips etc.

 

Jef

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ben geen guru, maar ik dacht redelijk wat ervaring te hebben met mijn oude DM7000, door verhuizing genoodzaakt om Casema te gaan gebruiken maar met mijn nieuwe DM7025plus en krijg ik het niet aan de praat.

 

De DM7025plus meteen geupgrade naar de laatste Gemini Project-Image (GP van I-have-a-dreambox.com) door de box te flashen via de ingebouwde webserver:

http://www.dream-multimedia-tv.de/dm7025/eng_browser.php

 

GP geinstalleerd, cams gedownload via het bluepanel, kanalen laten zoeken etc:

http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/netwerktabel.shtml

De dreambox bouwt inderdaad zelf een kanalenlijst op. EPG data van alle zenders komt binnen, terwijl alleen het etalagekanaal functioneert. Teletekst functioneert bij mij niet.

 

Ik gebruik een irdeto kaart van Casema met s/n 4024 xxxxx xxxR, deze heb ik in de onderste sleuf geplaats met de chip naar beneden (dus net andersom als bij mijn oude DM7000).

 

Ik heb uiteraard alles legaal, en toch werkt het niet.

 

Welke Cams en versies adviseren jullie?

Moet ik nog een cam-config downloaden?

Moet ik behalve de Cams nog andere zaken downloaden?

Moet ik iets doen aan tweaking ivm mijn irdeto kaart?

 

Wie kan me helpen?

 

Mvg, Martijn

 

[color:"red"] Een eigen topic hiervoor openen. niet in andermans draadje want de topic-starter is er niet mee geholpen. [/color]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, niet echt een antwoord op mijn vraag maar:

 

- de kaart moet volgens mij in de bovenste sleuf, chip naar onderen.

- Je moet de softcams NewCs en MgCamd downloaden via het blue panel, en de config files daarvan.

- vervolgens moet je de config files aanpassen (via FTP etc) en terugladen op je box. Zaak herstarten en het werkt (kort door de bocht)

 

Gebruik anders even de zoekfunctie en zoek naar het topic dat heet: Casema + 7025 het werkt!! Daar staat werkelijk alle info.

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles werkt weer! Toch nog maar een keer de kaart bij de buren in de ontvanger gedaan en na een paar uur had ik weer beeld. Toch aktivatie / kaart update dus. Tevens nu over op de ronaldd image. Lijkt een enorme verbetering t.o.v. gemini. Happyness!

 

Moet ik dit draadje zelf op slot gooien?

 

Maddope

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...