Ga naar inhoud


[Strong 4375] Strong SRT4375


Gast

Aanbevolen berichten

Ik hoor verschillende geluiden over de Strong SRT-4375 ontvanger. Hij zou vele bugs hebben volgens de ene, pid invoer zou niet of moeilijk mogelijk te zijn en volgens anderen is het een wereldontvanger beter dan zijn grootste concurrent in het analoge/digitale/postioner gebied de Echostar 3000 ip.<P>Ik weet dat vele gebruikers op het punt staan deze ontvanger aan te schaffen maar nog worden tegengehouden door bovenstaande berichten. Ik denk dat de bezitters van de SRT4375 zelf het beste kunnen zeggen wat ze er van vinden en wat van het bovenstaande waar is....dus help medegebruikers en laat je ervaringen weten. Een veelgestelde vraag die wij via email krijgen over deze ontvanger is bijvoorbeeld....is er ook al een settingseditor voor en waar zou ik bijv settingslijsten kunnen downloaden en hoe zit dat dan met de positionersettings in die lijsten die waarschijnlijk niet overeenkomen met diegene die ik er in heb zitten en draait mijn schotel dan wel automatisch naar de satelliet waar de zender op zit of moet dit handmatig gedaan worden....<P>Satwatcher<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites


hoi hier kun je de setting editor neerhalen <A HREF="http://www.strongnl.com/downloads/software/srt/srt4375_edit.exe" TARGET=_blank>http://www.strongnl.com/downloads/software/srt/srt4375_edit.exe</A> <BR>en op <A HREF="http://www.satnerds.com" TARGET=_blank>http://www.satnerds.com</A> staan een paar <BR>screen shots en is een forum voor deze ontvanger.<P>bob<BR><P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,<BR>Wat mij bij deze machine erg tegen valt is dat beeld en geluid vaak niet synchroon lopen<BR>en dat Disecq en het Draaibare gedeelte niet gecombineerd te gebruiken zijn. dus of draaibaar of disecq. de beeld kwaliteit is een stuk minder dan de humax !!voor de rest voor het geld een leuk speeltje<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat het beeld en geluid soms niet synchroon lopen bij de Strong klopt, hetzelfde probleem is ook duidelijk te zien bij Humax, Echostar en micronic. (allen met Aston CI)<BR>Dus dit is geen StrongSRT4375 probleem.<BR>Ik heb de ontvanger nu een anderhalve maand en ben erg tevreden. Hier en daar zijn er wel wat dingetjes voor verbetering vatbaar maar ik vind hem softwarematig beter dan de Echostar3000. Graphics en dergelijke zijn in de Humax vele malen mooier. Daar staat tegenover dat de Strong beter overweg kan gaan met de Aston CI.<BR>Hiervoor had ik een Echostar 3000 en ben nooit tevreden geweest over de softwareversies. Bij de Strong is alles ook nog niet 100% maar de ontvanger is stabiel met alle CI's en is een fijne zapper.<BR>Helaas is op dit moment nog geen settingsediter aanwezig maar dat is een kwestie van tijd.<BR>Ik heb veel lof over deze machine. smile.gif<P>Punai<BR> <P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem inmiddels ook erbij geplaatst op de steeds voller wordende hobbyplank en de eerste indrukken van het apparaat zijn zeer goed te noemen. Inderdaad is er het synchronisatie probleem maar zoals Punai zegt hij gaat lekker om de met Aston CI. Zelfs met de versie 1.0 slaat hij bijna niet vast en lopen de keys in hetzelfde tempo binnen met AU files dan bij bijv orginele seca dozen.<P>Softwarematig en grapics zijn inderdaad minder dan de 5400 maar dat kan ook niet anders met de 3 MB geheugen tegen de 8 MB van de 5400. Ik vraag me alleen af hoe strong het wil gaan doen met de softwareupdates van de search functie van de satellieten. VT4 wordt bijv niet gevonden in de search functie en handmatig instellen gaat niet of is mij in ieder geval niet duidelijk geworden uit de handleiding. Misschien dat 4375 gebruikers hier tips voor hebben......<P>Maar het is een zeer leuke en vooral goede ontvanger die met de nodige aandacht van Strong kan gaan uitgroeien tot een toppertje alleen het niveau van de 5400 kan hij niet halen maar dat wordt natuurlijk gecompenseerd door het analoge gedeelte en de pisitioner. Hij laat naar mij mening in ieder geval de 3000 ip ver achter zich en dat zal een tegenvaller wezen voor Echostar.<P>Satwatcher<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook de strong hier op de plank staan en inderdaad werkt prima met de aston. Ja kan trouwens wel degelijk transponders toevoegen Satw. Dus ook VT4. Maar dat staat inderdaad niet goed beschreven. Zappen doet ie goed. Hangt (bijna) Nooit. en je hoeft hem ook niet zo vaak aan en uit te zetten als een andere ontvanger. De sorteerFunctie is verder ook keigoed. Een ding wat ik nog mis bij deze ontvanger is de Editor. Maar dat is waarschijnlijk een kwestie van tijd.<BR>Verder is het een perfecte ontvanger en mag NOOIT langs een Ecchstar 3000 IP staan. heb ook een echostar gehad, dan is de strong een opluchting...<P>------------------<BR>Best,

Met Vriendelijke Groet,

John

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,<P>Ik heb ook de strong 4375 en kan me helemaal aansluiten bij jullie.<BR>Een fijne zapper,die in de toekomst (zegt men) compatible gaat worden met de het satcode dx lijsten.Ben benieuwd ik heb een beta versie software waar wel handmatig een tp met pids ingevoerd kunnen worden.<BR>Satwatcher als ik hem naar jou stuur zet jij hem dan bij de download sectie??<P>Groeten Toon.<P>mail me tvmook@westbrabant.net<P>Ik wil dit doen daar strong wel heel lang wacht met een update!!!<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Toon,<P>Ben aan het experimenteren geslagen met die editor en die nieuwe soft maar ik krijg het echt niet in de Strong. Soft blijft aangeven please wait. Gebruik een nulmodemkabel 3-2 2-3 aansluiting.<P>Satwatcher<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...