Gast Pedro Newbie Geplaatst: 31 oktober 2007 Geplaatst: 31 oktober 2007 Ik heb zelf 2 maximums maar heb daar totaal geen problemen mee. Ik heb echter ook niet van die lange kabels. Eerst een kabeltje van 1 meter van LNB naar switch en dan een kabel van een meter of 10 naar de Inverto. Lijkt mij een vreemde verklaring maar ja, niets is onmogelijk!
Gast Geplaatst: 31 oktober 2007 Geplaatst: 31 oktober 2007 ok bij mij is dit gemakkelijk een goeie 25 meter dat ik heb van aan de switch tot binnen dus we zullen wel zien wat die vizyon gaat geven.
Gast Geplaatst: 1 november 2007 Geplaatst: 1 november 2007 Ik heb het vandaag getest en eerst ging het toen ik binnen kwam testen maar daarna niet als ik terug wou zappen ( het gebruikelijke fenomeen) Toen heb ik de oorzaak ontdekt die wel van toepassing is op de Vizyons maar niet op de maximums Ik had namelijk mijn switch vanboven aan mijn muurbeugel gehangen zodat de kabels die van de LNB's komen naar boven gaan en vandaar gaat de kabel die naar de ontvanger gaat naar beneden zo 25 meter verder naar binnen. Ik heb de switch de vrije loop gelaten dus nergens aan bevestigd en gewoon los eraan laten hangen en nu werkt het perfect. De switch is een 4x1 diseqc switch super mini merk VIZYON NDS-4014 en heel wat goedkoper dan de Triax diseqc switchen.
vladimirke Geplaatst: 1 november 2007 Geplaatst: 1 november 2007 Een loshangende switch lost je probleem op? Ik wil ze op z'n minst toch netjes vastmaken.
Gast Geplaatst: 1 november 2007 Geplaatst: 1 november 2007 ik zal er wel nog eens naar kijken als ik ze terug omhoog hang of ik ze niet werkende krijg. Toch een raar fenomeen maar voorlopig spaar ik toch wat geld uit zo een dikke 100 euro. Denk dat ik ze eerder rechtlijnig met de draden vanuit de LNB ga hangen ipv naar boven toe en dan eens zien wat het geeft.
Gast Geplaatst: 6 december 2007 Geplaatst: 6 december 2007 Sat : astra 1b, 1c Lage Lof : 9750 MHZ Hoge Lof : 10600 MHZ Band omschakeling : auto Primaire Diseqc 1.0/ A / 0 (staat voor Diseqc 1.0, Invoer A, Herhaling 0) Secondaire Diseqc: geen In bovenstaand voorbeeld staan de instellingen van de Astra 1 welek bij mij prima functioneerd. Echter heb ik geruimte tijd een instabiel('t heeft ff gewerkt....) werken de Astra 3 zodat ik dus géén regionale zenders kan zien. Heb het hele forum al uren nagezocht maar déze instelling van dit voorbeeld voor de Astra 3 kan ik niet vinden. Kan iemand beter zoeken dan ik?
Gast Geplaatst: 15 december 2007 Geplaatst: 15 december 2007 ik heb dus mijn triax 4.1 switch eraan gehangen en wat denk je inderdaad enkel Astra 1 en Hotbird werken maar Astra 2 niet . Nu weet ik het niet meer zenne wat er nog moet gebeuren. Het rare is dat ik bij Astra 2 bij de kanaalinstellingen 58 % beeldsterkte heb maar niks van beeldkwaliteit.
vladimirke Geplaatst: 15 december 2007 Geplaatst: 15 december 2007 Maar je disecq-instellingen zijn juist neem ik aan? Sinds ik die Maxdigitals gezet heb werkt hier alles piccobello. Astra1, 2 en 3 zonder problemen.
Gast Geplaatst: 16 december 2007 Geplaatst: 16 december 2007 Citaat: Maar je disecq-instellingen zijn juist neem ik aan? Sinds ik die Maxdigitals gezet heb werkt hier alles piccobello. Astra1, 2 en 3 zonder problemen. Inderdaad de instellingen staan juist daarom dat ik het niet snap dat het 58 % aangeeft qua signaalsterkte maar beeldkwaliteit niks
inverto Geplaatst: 16 december 2007 Geplaatst: 16 december 2007 Ik heb ook een soortgelijk probleem. Sinds de vorige update (versie 1.4.214.040) werkt de switch op de een of ander manier niet meer. Ik heb vanaf het begin het probleem gehad dat de signaal kwaliteit op andere satellieten dan Astra1 op 0 blijven staan, terwijl het prima werkte. Ik had gehoopt dat de update naar de public release het probleem zou verhelpen maar dat is dus niet zo. Ik heb er een Maximum Digiality DiSEqC switch 4/1 tussen zitten. Heb ook overwogen een duurdere aan te schaffen maar lees hierboven dat dat ook geen zin heeft. Misschien moet ik terug naar de laatste versie van 1.3 toen werkten er veel andere dingen niet maar dat wel. Groet Harry Rebox RE-9000 bl 1.54 fw 1.11.62, Rebox 4200 bl 6.20 fw 2.11.61, Multytenne 45 mono, Triax 88 met triax multiblok 13,0/19.2/23,5/28,5.
Gast Geplaatst: 17 december 2007 Geplaatst: 17 december 2007 In het algemeen werkt een diode geschakelde switch het besten met een Inverto. Duur maar zonder problemen. Ik zelf heb getest met een switch van Triax
inverto Geplaatst: 18 december 2007 Geplaatst: 18 december 2007 Het wordt steeds gekker. Gisteravond weer wat aan het spelen geweest en nadat ik een favorietenlijst had gemaakt van alle NL zenders, daarna de nieuwe themakanalen en vervolgens de streekzenders zie ik het volgende tijdens het zappen: Van de gewonen NL kanalen op de Astra 1 naar de thema kanalen op de Astra3 geen probleem. Dan van de thema kanalen op de Astra 3 naar de streekzenders op de Astra 3 het vervelende teken geen sateliet. Vervolgens alle streekzenders afgelopen en weer terug. Dan ook op de Themakanalen geen satelliet meer. Als ik dan vervolgens weer via de NL kalnelen op de Astra 1 rondzap en meteen terug ga naar de Thema kanalen: nog steeds geen satelliet. Na een minuut of 10 kijken naar een NL zender op Astra1 kan ik wel weer naar de Themakanalen op de Astra3, maar nooit naar de streekzenders. Concluderen kan ik dus dat mijn Maximum disecq switch niet kapot is maar ook niet feilloos werkt. Iemand een suggestie wat hier aan de hand zou kunnen zijn? Een van de dingen waar ik aan loop te denken is om via PCSuite eerst een oude versie van de software terug te zetten. Dit staat beschreven in de fantastische aanvullende handleiding van Rob en Jos. Zij hebben het hier over versie 1.2.211.160 (die kan ik niet vinden maar neem aan dat hier 1.2.112.160 bedoeld wordt) die je terug moet zetten om zeker te weten dat alle oude software verdwenen is. Iemand hier ervaring mee? Groet Harry Rebox RE-9000 bl 1.54 fw 1.11.62, Rebox 4200 bl 6.20 fw 2.11.61, Multytenne 45 mono, Triax 88 met triax multiblok 13,0/19.2/23,5/28,5.
HvM Geplaatst: 18 december 2007 Geplaatst: 18 december 2007 Is volgens mij een switch probleem heb het zelfde. Deze ook uitgeprobeerd op de comp. sat kaart en schakeld dan nog slechter. Er zijn twee uitvoeringen een hoge en lage kwa grote. De hoge werkt bij mij perfect. Groetjes HvM IDL 7000 PVR 80Gb geen CD v214.104 Aston 1.07 v 2.18 Vu+ Duo
inverto Geplaatst: 18 december 2007 Geplaatst: 18 december 2007 Oke dan ga ik naar zo'n hoge op zoek. De schakelaar die ik nu heb is ongeveer 1,5 cm hoog zonder beschermende behuizing, ik ga er vanuit dat dit een lage is? Rebox RE-9000 bl 1.54 fw 1.11.62, Rebox 4200 bl 6.20 fw 2.11.61, Multytenne 45 mono, Triax 88 met triax multiblok 13,0/19.2/23,5/28,5.
HvM Geplaatst: 18 december 2007 Geplaatst: 18 december 2007 Citaat: Oke dan ga ik naar zo'n hoge op zoek. De schakelaar die ik nu heb is ongeveer 1,5 cm hoog zonder beschermende behuizing, ik ga er vanuit dat dit een lage is? Dit is juist de grote is ongeveer 3 cm. Groetjes HvM IDL 7000 PVR 80Gb geen CD v214.104 Aston 1.07 v 2.18 Vu+ Duo
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen