gamgra Geplaatst: 17 oktober 2007 Geplaatst: 17 oktober 2007 De 20 Volt 6.0 A voeding van mijn laptop is defect, het volgende doet zich voor: Bij gebruik van de laptop met ingeschakelde voeding stopt deze na ongeveer 10 a 20 minuten, na een ruime rust cq afkoelingsperiode van meer dan een uur, werkt de voeding weer voor een zelfde periode. Aangezien een nieuwe voeding 100 euro kost heb ik er zelf even binnenin gekeken, kan echter geen enkele indicatie van oververhitting, thermische beveiliging, of iets dergelijks ontdekken. Afgezien van de compacte bouw zijn de componenten moeilijk te onderscheiden, aangezien de gehele voeding nagenoeg volgespoten werd met een of ander kit. De zichtbare Elcos lijken in prima staat. Heeft iemand enige ervaring en of aanwijzingen waar ik moet zoeken, of welk component eventueel de schuldige is. gamgra
Gast Geplaatst: 17 oktober 2007 Geplaatst: 17 oktober 2007 Als alles ingekit is, dan is het onbegonnen werk. Om de laptop niet te beschadigen, zou ik die €uro 100 maar besteden aan een nieuwe.
boarder Geplaatst: 17 oktober 2007 Geplaatst: 17 oktober 2007 Meet de stroom eens van de voeding. Als deze de 6A overschrijdt moet je de fout in de laptop zoeken. Teveel stof en vuil veroorzaakt een warmte- en stroomtoename. Reinigen en ventilators controleren.
gamgra Geplaatst: 17 oktober 2007 Auteur Geplaatst: 17 oktober 2007 Het probleem zit wel degelijk in de voeding, heb er een testlamp op gezet, deze brand fel.. nadat de voeding een uur lang uitgeschakeld is geweest en weer ingeschakeld wordt. Wanneer de voeding na twintig minuten uitvalt brandt de 12volt 21 watt testlamp flauwtjes. gamgra
gamgra Geplaatst: 17 oktober 2007 Auteur Geplaatst: 17 oktober 2007 Ben net terug van de winkel, heb je advies opgevolgd en een nieuwe voeding aangeschaft. Ga de ouwe toch proberen te fixen, ook al is het alleen maar voor het op doen van electronica kennis. gamgra
simondekoning Geplaatst: 17 oktober 2007 Geplaatst: 17 oktober 2007 knip de temperatuur sensor maar eens los. en kijk of hij dan aan blijft. zit meestal los in de voeding met dunne draadjes. simon inverto idl 7000
gamgra Geplaatst: 17 oktober 2007 Auteur Geplaatst: 17 oktober 2007 Bedankt voor je reactie, ga de voeding eens goed bekijken of een mogelijke thermische sensor de boel inderdaad uitschakelt. gamgra
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen