Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb aan de hand van de database een driehoek gemaakt met de lokale elevatie van Astra 2, die heeft namelijk de laagste elevatie op mijn locatie. Ik heb ook een kompas wat bij een satfinder set zat. Op het kompas is het zuiden aangegeven, klopt het dat de Astra 2 28,2 graden oostelijk t.o.v. het zuiden hangt. Dit gemeten op de schaal van het kompas die 360 graden telt.

Dus dat ik in die richting moet kijken of in de elevatie hoek geen obstakels zijn?

Wie kan dit bevestigen?

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Geplaatst:

als je zelf op 3°E woont dan moet je uitrichten op 28,2°E min 3° = 25,2°E.

als je zelf op 7°W woont dan moet je uitrichten op 28,2°E plus 7° = 35,2°E.

dus eerst je eigen geografische plaats bepalen en adh daarvan bepalen hoeveel graden ten oosten daarvan de sat hangt.

Geplaatst:

als je namelijk zelf op 28,2°E woont hangt voor jouw de sat op 0°, dus recht naar het zuiden!

dacht ik.

Geplaatst:

Maar het maakt nogal wat uit. Ik woon op 52N en 7E. Dan zou hotbird (13E) volgens jouw berekening 6 graden oostelijk van het zuiden staan. In werkelijkheid is het 7,6 graden. En die 1,6 graden verschil kan net het verschil zijn tussen wel en geen zicht.

Groeten van de zolder.

Geplaatst:
Citaat:
Dit gemeten op de schaal van het kompas die 360 graden telt.
Geplaatst:

Mooie knop!

Heb net even Australie ingetikt. De elevatie raakt wat in de war evenals de skew, maar hij blijft 19.2 oost..

Geplaatst:

Misschien kun je dan ook gewoon langs de schuine kant van de driehoek kijken? Wel de basis evenwijdig aan de grond houden.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen