peterksr Geplaatst: 17 oktober 2007 Geplaatst: 17 oktober 2007 hallo, kan iemand mij mischien helpen met het instaleren van xp op een computer. als ik aan het instaleren ben krijg ik halverwegen windows instaleren bij apparaten instaleren een blauw scherm met allerlei text. oa in de bios caching of shadowing uitschakelen. zou ik een van jullie techneuten eens mogen bellen om er achter te komen wat er fout gaat. ben namelijk de hele middag al aan het klooien. tel nummer via pm versturen evt. alvast bedankt peter 1 maal VU+ DUO +
Gast Geplaatst: 17 oktober 2007 Geplaatst: 17 oktober 2007 Ik kan u bellen (mijn baas betaald) stuur even een PM met telefoonnummer.
peterksr Geplaatst: 17 oktober 2007 Auteur Geplaatst: 17 oktober 2007 pm verstuurd gr peter 1 maal VU+ DUO +
Gast Geplaatst: 17 oktober 2007 Geplaatst: 17 oktober 2007 De foutmelding: Portcls.sys zou te maken hebben met de geluidskaart, omdat de audio op het moederbord zit kan je de audiokaart in de bios eens uitschakelen en dan even proberen. Lukt dit niet, dan zoeken we verder. Indien mogelijk even een beschrijving van de PC, merk en type moederbord, CDRom, DVD enz.
peterksr Geplaatst: 17 oktober 2007 Auteur Geplaatst: 17 oktober 2007 hallo, ik heb in de bios gekeken maar kan hem volgens mij nergens uitschakelen. gr peter Ps heb de printer weer aan de gang 1 maal VU+ DUO +
jacobus Geplaatst: 17 oktober 2007 Geplaatst: 17 oktober 2007 onboard geluid kun je in principe altijd uitschakelen. Vaak heeft het echter een vreemde naam, zolas in een ander topic al eens omschreven. Het beste kun je dit dus opzoeken in een handleiding of internet.
Penthe Geplaatst: 17 oktober 2007 Geplaatst: 17 oktober 2007 In de meeste bios,en heet de optie gewoon "onboard audio" maar daar krijg je geen blauw scherm van tijdens een installatie, geheugen of koeling zijn eerder het probleem van een blauw scherm tijdens een installatie.
Gast Geplaatst: 17 oktober 2007 Geplaatst: 17 oktober 2007 dit is een driver probleem, probeer een xp zonder drivers,
Gast Geplaatst: 17 oktober 2007 Geplaatst: 17 oktober 2007 Na telcon met Peter volgende informatie voor de mede probleem oplossers De installatie van XP is goed verlopen tot op het punt dat windows start om de installatie te voltooien en alles wordt geconfigureerd. Dan komt het blauw scherm. in de foutmelding wordt verwezen naar problemen met Portcls.sys, in 80% van de gevallen heeft dit te maken met audio en in de meeste gevallen naar de onboard geluidskaart, vermits die kaart ook gebruik maakt van het geheugen is het natuurlijk ook mogelijk dat er een geheugen probleem is, alhoewel ik in dit geval hier aan twijfel. Nog een vraag voor Peter. Is de XP pro die je tracht te instaleren met of zonder Service Pack 1 en/of 2. Als de versie voorzien is van SP1 of SP2 zijn we terug bij af... als het een XP versie zonder SP is dan kan dit wel eens het probleem zijn en kan ik u een CDtje toesturen met een oplossing voor dit probleem. @arnoldmovies dit wil ook wel eens helpen, ikzelf had een probleem met een installatie en heb dan XP erop gezet zonder de drivers.cab, installatie verliep vlekkeloos en na configuratie en online installatie (via auto update) van SP2 was er geen enkel probleem meer.
Ome Merde Geplaatst: 17 oktober 2007 Geplaatst: 17 oktober 2007 laat memtest86 via een bootdisk er maar eens op los, geheid dat je i.p.v blauwe schermen, nu rode schermen krijgt . merDe deze ruimte is te huur
Penthe Geplaatst: 17 oktober 2007 Geplaatst: 17 oktober 2007 Je geeft het antwoord zelf al, het is geheugen. XP heeft genoeg in zijn installatie om alle mainboards te voorzien van de juiste software. Mijn vrouw haar pc had 2x bad luck, nieuw na 2 weken geheugen kapot, nieuw erin via garantie maand later weer kapot, toch nog via garantie nieuw erin en toen bleef het wel draaien. En in alle gevallen blauw scherm tegen het einde van installatie. En het kan zelfs ook nog steeds te lage processor koeling zijn als je tegen blauwe schermen aanloopt onder een xp installatie. Ik doet nu al 3 jaar geen reparaties van pc´s meer maar meestal was 1 van de 2 het grote probleem en dan kan een driver ook niet geinstalleerd worden op bepaald adres als koeling faalt of geheugen zelf, maar op audio zelf zou ik even niet gaan zoeken als dat kaartje aanstaat mag dit geen probleem geven zelfs als deze kapot is.
Gast Geplaatst: 17 oktober 2007 Geplaatst: 17 oktober 2007 Het probleem kan ook liggen bij een servicepackloze XP versie. Hieromtrent is er destijds eertst een KB verschenen. Als de installatie wel lukt als de geluidskaart is uitgeschakeld weten we dat de fout bij het ontbreken van de SP's ligt. (in dit geval dan toch). Info: de PC heeft gewerkt met XP home, maar nu wou Peter er XP Pro opzetten. Het kan natuurlijk zijn dat er op dat moment er zich een probleem met het geheugen heeft voorgedaan, maar daar heb ik mijn twijfels over.
Gast Geplaatst: 17 oktober 2007 Geplaatst: 17 oktober 2007 Peter, als je over een floppy beschikt: memtest Anders via CD met ISO file met Memtest memtest ISO
peterksr Geplaatst: 17 oktober 2007 Auteur Geplaatst: 17 oktober 2007 hallo Johan, ik heb nu de memtest op een floppy maar hoe kan ik dit laten werken als ik geen windows kan instaleren ? gr peter 1 maal VU+ DUO +
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen