Ga naar inhoud


Goedkoop 0900 nummers bellen


Unetwork

Aanbevolen berichten

Het kost erg veel werk om normale nummers te achterhalen. Soms moet je een hele reeks doorkies nummers kiezen. Of soms is het een afwijkend nummer. Het is dan haast onmogelijk die nummers te achterhalen. Wel had ik een computer programma die alle nummers opzocht die niet in de gids staan vermeld. Maar je hebt dan zoveel combinaties......

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Citaat:
Citaat:
Gezien op consumenten TV waar o.a. ook CD nummer staat dat achter het duur 0900 nummer schuil gaat.
Dit vind ik persoonlijk een echte gouden tip!
http://www.vraagalex.nl/index.php?p=anti

Bestaat dergelijke lijst truk ook in belgië?
Ik heb wel eens achter een gewoon vast nummer gekomen toen ik een betaal 078 nummer belde via mijn base gsm via de optie colr die hier zo noemt in belgië.
Bepaalde diensten hebben aan hun lokaal nummer ook een 0800 (gratis) nummer gekoppeld,en doch weten ze of je ze belt via het 0800 nummer of het lokaal nummer.komt bij dezelfde uit.


het zijn er maar 4 volgens Alex

Brussels Airlines 0902 51 600 (€ 0.75 minuut) 02 723 23 23
KLM 070 225 335 (€ 0.17 minuut) 0031 20 4 747 747
Plasma Discounter 0900 51961 (Onbekend) 0031 35 6954290
SkyEurope 0900 70 009 (€ 0.45 minuut) 00421 2 4850 4850

poetsie

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn veel bedrijven die van een gratis 0800 nr overstappen naar een betaal 0900 nr.

Waarom? omdat ze met name tussen de middag gebeld worden door tieners die het blijkbaar leuk vinden een gratis nr te bellen.

 

Probleem is echter dat het voor de beller wel gratis is, maar voor degene die te telefoon opneemt bepaald niet gratis is.

Deze betaald dus gewoon zijn abbo voor de telefoonlijn dan nog eens iets van 75 euro per maand voor dat 0800nr. en daarnaast dacht nog eens iets van 26 cent per minuut. Ik kan best begrijpen dat als je dan tig van die etters aan de lijn hebt gehad dat een bedrijf zegt kappen met die handel, dan maar een 0900 nr.

 

Maar ook daarvoor geldt 75 euro per maand en wat je ook voor de gesprekskosten vraagt altijd gaat er weer een x bedrag per minuut naar KPN.

Voor de service wordt dan een 0900 met de meldtekst "u belt tegen lokaal tarief" geintroduceerd, (let wel het bedrijf betaald nog steeds een x bedrag per minuut aan KPN maar hiervan wordt slechts 2 cent aan jou doorberekend) maar pas hier mee op.

Diverse GSM providers kijken nl. niet naar het feit dat zo'n nr. maar 2 cent per minuut kost en rekenen jou toch 50 cent per minuut.

 

Een alternatief is een 088 nr. dat is veel goedkoper en werkt hetzelfde als een 0800 of 0900 nr.

Ook een 088 nr. wordt bovenop een bestaande netlijn of netlijn groep gezet en kan ook overal in nederland uitkomen (ik dacht zelfs op je GSM), alleen kost een 088 nr dacht ik maar slechts iets van 4 euro per jaar (ja je leest het goed per jaar) en een éénmalig bedrag van 250 euro voor activatie.

De beller betaald hierbij een tarief wat tussen een lokaal en interlokaal gesprek ligt (iets meer dan 3 cent) en je betaald, naast het abbo op je telefoonlijn, verder niets extra aan KPN.

Waarschijnlijk is dat ook de reden waarom je zo weinig info over een 088 nr. vindt omdat er door KPN veel minder op te verdienen is.

 

Voor de rest vind ik het best normaal dat je betaald voor een bepaalde service als je informatie wilt waar aan de andere kant van de lijn werk voor verzet moet worden. En door het omzeilen van het betaal nr. zal die service wel eens minder kunnen worden of nog veel duurder worden.

 

Alleen schieten sommige bedrijven naar mijn menig te ver door, bijv. je toestel gaat stuk je kunt niet bij je leverancier terecht (wat op zich al zeer discutabel is) en moet dan maar een 0900 a x cent per minuut bellen waar dan vaak ook nog iemand zit zonder kennis die alleen maar je verhaal aan hoort, een algemeen vragenlijstje opsomt en het daarna ook niet meer weet.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...