Ga naar inhoud


[Strong 8000] Strong 8000 leest niet alle kanalen


Gast

Aanbevolen berichten

Als ik een SRT8000 aansluit en de kanalen inlees (c.d. volgorde) lees ik altijd 749 kanalen in. Da's mooi maar het horen er meer te zijn, nl. taqx/xl mist, maar ook de mtv's. De importeur zegt signaal terugbrengen naar onder de 3, maar met 20db verzwakking kom net iets boven de 3, zonder enig verschil.<P>De antenne set van een kennis leest keurig alle zenders in, iemand enige tip dan wel suggestie???<P>------------------<BR>Live Long and Prosper

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je ontvanger moet je verscheidene keren laten inlezen, mijn ervaring is soms 10 x voordat deze alle zenders heeft gepakt. zie allerlei andere topics over dit onderwerp.<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Johnny,<P>dat is natuurlijk prachtig, maar waaróm is het zo? Het is toch raar dat het ene moment wel en het andere moment niet bepaalde zenders binnenkomen? als je weet wat het is, kun je er tenminste iets aan doen...<P>bedankt voor je reactie!<P>------------------<BR>Live Long and Prosper

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is een bekend probleem, heeft ook vaak het gevolg dat tijdens het inlezen van kanalen de tuner op standby springt.<P>De oplossing is het vernieuwen van de software van de tuner, zelf verschillende malen gedaan, met goed resultaat.<P>Kijk hier maar eens op:<BR> <A HREF="http://www.strongnl.com/downloads/srt_8000_h_software.html" TARGET=_blank>http://www.strongnl.com/downloads/srt_8000_h_software.html</A> <BR><P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich een goeie suggestie, echter de door mij gebruikte ontvangers hebben allen software versie 15. Het probleem van op standby springen heb ik wel ergens gelezen, maar nog nooit meegemaakt....<P>De gein moet volgens mij wel te vinden zijn in het ontvangstnivo, misschien dat een aantal zenders bij een te sterk signaal interfereren, vandaar ook de suggestie van de importeur. Ik heb inmiddels ook al 2 soorten lnb's gestest, een 'gewone' 0.7db en een dual 0.6, maar er verandert gewoon niets. Ik ga het signaal nog maar eens 20db dempen, misschien dat dat helpt...<P>------------------<BR>Live Long and Prosper

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga eens naar de nieuws-forum !<BR>Daar heeft Satwilly een mooie oplossing voor de Strong 8000.<BR>De kanalen kun je nu middels de PC inladen.<BR>Dat is dus een heleboel werk en tijd gespaard.<P>Ik heb het geprobeerd en het werkt uitstekend !<P>Het in stand-by vallen van de decoder zou te maken hebben met een softwareprobleem waar Strong zelf nog niet uit is.<BR>Waarschijnlijk moeten we wachten op een nieuwe versie. ( Ik ben dit te weten gekomen door iemand op dit forum en ook nog vernomen van een verkoper in ontvangers waaronder de 8000. )<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Het kan ook heel goed zijn dat je gewoon niet genoeg lege programmaplaatsen hebt.<BR>Als je op de C+ manier inleest zijn de eerste 500 kanalen gereserveerd voor zo'n 150 kanalen, tel je hier de 500 over gebleven programma plaatsen op dan kom je op maximaal 650 kanalen.<BR>Lees je kanalen dus niet op de C+ manier in. Nadat de tuner klaar is met inlezen plaats je de zenders in de goede volgorde. Zenders die in Irdeto uitzenden en andere vage stations gooi je er allemaal af.<BR>Je houd als je klaar bent zo'n 225 tv-kanalen over, hierna kun je de schotel draaien naar hotbird en kies je voor kanalen toevoegen en herhaal je dezelfde procedure.<BR>Met kanalen toevoegen uit je menu kun je later op een bepaalde satelliet nieuwe zenders erbij halen en ze met hernummeren op leeggevallen plaatsen zetten.<BR>Duck

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo zo, er zit weer leven in dit topic :-)<P>bedankt voor de reacties, en duck je hebt gelijk meerdere kanalen inladen op een strong is lastig, zeker als je meerdere sats wil ontvangen. Het beste is denk ik een monoblock te gebruiken, want een rotor is zinloos duur (na astra en hotbird zitten de 1000 kanalen zo vol dat het m.i. zinloos is nog verder proberen in te laden.<P>Het probleem is echter niet dat je ruimte te kort hebt: een volledige astra lijst geeft over het algemeen iets van 642 kanalen (irdeto/seca) en dan zijn er dus nog nog zo'n 360 kanalen over. Gekke is dat blijkbaar de signaal sterkte (daarmee is ook de reactie mbt de lnb te verklaren, misschien is die andere lnb slechter? of heeft juist een betere kanaalscheiding?) van invloed is op een aantal kanalen (zoals taquilla X/XX, maar ook RTL4,5, veronica), die worden dan gewoon weg niet gevonden. Punt, uit. <P>Als je de signaal sterkte knijpt naar onder de '3' komen ze wel binnen, zolang je dit niet doet kun je 'kanalen toevoegen' tot je er bij neervalt, zonder enige zender te vinden....<P>Is er al eens iemand, behalve de poster van het bericht over de software download, die met een pc de kanalen in een strong heeft gedrukt? Ik heb diegene namelijk nog niet ontmoet, ondanks de 3 zeer belovende postings :-(<P>------------------<BR>Live Long and Prosper

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...