Hendrik6073 Geplaatst: 19 oktober 2007 Geplaatst: 19 oktober 2007 Hoi, Ik heb Abcom op een 400s gezet. Nu gebruik ik hem op een monoblok met diseqc voor de 19.2 en 23.5. Hij lijkt niet over te schakelen. Zoek ik zenders op de 23.5 gaat dit goed, maar zap ik naar de 19.2 heb ik geen beeld meer. Andersom is hetzelfde. Ik heb alle opties gebrobeert binnen de vwb de configuratie. kan ik ook nog ergens de aansturing van de aa en ab configureren ?
GNcontrol Geplaatst: 20 oktober 2007 Geplaatst: 20 oktober 2007 Ja, dat kan zeker..... menu - instellingen - services zoeken - satelliet configuratie Kies bij de bovenste pull-down menu voor afwijkende configurate, kies op de gewenste LNB nummer en druk op OK Je hebt nu de LNB configuratie en als je volgende pagina kiest, kan je de verschillende soorten diseqc of toneburst systemen proberen. Je kan zelfs (bij sommige diseqc) ervoor kiezen om meer dan eens het diseqc commando uit te sturen. Succes, GNcontrol
Hendrik6073 Geplaatst: 20 oktober 2007 Auteur Geplaatst: 20 oktober 2007 daar heb ik bij het instellen al gebruik van gemaakt. staat nu dus op; 2 satt diseq ca/b, daarin staat 19.2 op a en e23.5 op b.... maar schakelt dus niet. heb ook al bijvoobeeld de 4 satt setup gekozen en dan de 23.5 op verschillende plekken gezet, geen resultaat. ik zie idd ook nog handmatige instellingen (non standard), daar moet je aangeven op je gebruik maakt van 22khz (hi/lo , on , off) en voltage (h/v , 14v , 18v en off) moet ik hier gebruik van maken ? en wat zijn de aan te bevelen settings dan ?
robbedoeske Geplaatst: 21 oktober 2007 Geplaatst: 21 oktober 2007 Heb hetzelfde probleem bij mijn vader.Die heeft een duo lnb voor 19.2 en 23.5. Het overschakelen lukt wel,maar duurt even. Als ik dus op 23.5 zit en ik ga naar een zender op 19.2 dan moet ik ongeveer een minuut wachten voordat er beeld is,hij schakelt dus wel maar veeeel te traag. Er staat Helenite op die ontvanger (mutant 200s)
ppaap Geplaatst: 21 oktober 2007 Geplaatst: 21 oktober 2007 Unofficiel Gemini 4.00 er op zetten bij www.denktenk.com draait hier perfect met een wave 8x1 . groetjes ppaap
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen