Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Sinds vorige week ben ik in bezit van een Topfield TF6000PVR met 200 GB Seagate harddisk en Aston CAM 1.07. De firmware is geupgrade naar de versie van 05-01-2007. Beide antenne-aansluitingen zijn aangesloten: de eerste aansluiting op vier satellieten (A1-A3-A2-HB), de tweede aansluiting op twee satellieten (A1-A3).

Dit is voor mij de eerste kennismaking met het merk Topfield. Ook is dit de eerste kennismaking met een harddisk-ontvanger. Ik heb derhalve een aantal "beginnersvragen", waar jullie mij mogelijk wel behulpzaam bij kunnen zijn:

1. Geluid harddisk.

Met betrekking tot de harddisk vind ik eigenlijk dat deze nog best wel een hoorbaar gezoem geeft. Hij maakt in elk geval meer geluid dan de moderne Western Digital harddisk in mijn PC. Is het mogelijk om de harddisk in de ontvanger automatisch uit te laten schakelen indien deze een poosje niet wordt gebruikt ?

2. Beveiliging draadloos netwerk.

Voordat ik de firmware had geupdate stond er een invulveld voor WPA-PSK versleuteling, doch deze was grijs en dus niet te veranderen. Ik dacht dat update van de firmware oplossing zou bieden om de WPA-PSK sleutel alsnog in te kunnen stellen. Na de firmware upgrade staat er echter helemaal geen invulveld meer voor WPA-PSK versleuteling. Er kan alleen nog maar worden gekozen voor het oudere WEP-protocol. Dit werkt overigens wel, doch het draadloos netwerk in huis heb ik overal op het betere WPA-PSK protocol geconfigureerd. Ik heb er derhalve niet zo'n zin in om alles terug te zetten naar het oudere WEP-protocol. Wie weet hoe ik toch het WPA-PSK protocol kan gebruiken op de TF6000PVR ?

3. Opslaan uitzending zonder versleuteling

Indien een CanaalDigitaal-uitzending wordt opgenomen, wordt deze met encyptie op de harddisk opegslagen. Er schijnt een tool te zijn die je in de Topfield kunt installeren, waardoor alle gecodeerde uitzendingen 's nachts automatisch worden overgekopieerd zonder de bijbehorende encryptie. Wie weet hoe deze tool heet en waar ik deze kan downloaden ? En hoe kan ik dit handmatig (zonder tool) doen ?

Vriendelijke groeten,

MarcelJ.

Visiosat Bi-Satellite G4-quadro;

2xALPS-quad (A1,A3), 2xALPS-twin (A2,HB);

2xSpaun-411F, 1xSpaun-422F;

Topfield TF6000PVR,wlan,200 GB,Aston 1.07 (2.18);

Topfield TF5050CI,Matrix Reborn (Mrb 3.20).

Geplaatst:

Welkom op het forum!!

Voor je laatste vraag: kijk eens hier. Denk dat je reccopy zoekt, maar wie weet vind je nog wat anders.

Handmatig doe je door de opname te starten en op record te drukken. Daarna kan je het afspelen versnellen.....

Wybo

VU+ Duo HD, TF7710HDPVR met Enigma2

TF5500PVR 160gB (TAPcommander, Quicktimer, TF5000display, MediaManager, DescriptionExtender, 3PG, SPDIFkiller, Skip, RecCopy, autoLetterbox)
Dreambox DM600PVR

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb de siverline TAP van Happy draaien.Hierin kun je timmers aanbrengen voor het decoderen op een zelf ingesteld tijdstip.Voor zover als ik weet is alleen een wep versleutelling mogelijk.Harde schijf is uit te schakelen in het Menu (timeschift uit) nadeel hiervan is het langzamer zappen.

Greetz Manfred

TF 6000PVR siverline,EPGBeta

Azbox HD premium plus.HD 1Tb Firmware de laatste

Geplaatst:

Welkom op het forum.

Citaat:
2. Beveiliging draadloos netwerk.

Voordat ik de firmware had geupdate stond er een invulveld voor WPA-PSK versleuteling, doch deze was grijs en dus niet te veranderen. Ik dacht dat update van de firmware oplossing zou bieden om de WPA-PSK sleutel alsnog in te kunnen stellen. Na de firmware upgrade staat er echter helemaal geen invulveld meer voor WPA-PSK versleuteling. Er kan alleen nog maar worden gekozen voor het oudere WEP-protocol. Dit werkt overigens wel, doch het draadloos netwerk in huis heb ik overal op het betere WPA-PSK protocol geconfigureerd. Ik heb er derhalve niet zo'n zin in om alles terug te zetten naar het oudere WEP-protocol. Wie weet hoe ik toch het WPA-PSK protocol kan gebruiken op de TF6000PVR ?

Bij een van de updates is het WPA protocol gesneuveld. Zelf betreur ik dat ook. En net als jij ben ik niet van plan om m'n thuis netwerkje weer op WEP te zetten.

Ik had echter nog een oud access point liggen (WEP) en dat schakel ik in als ik verbinding met de 6000 wil hebben.

Groeten,

Kees

Ouderwets DM8000 en DM500HD. (Met PLi)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen