Ga naar inhoud


Dreambox 600 PVR met @home


Gast Ramontje

Aanbevolen berichten


er draait openembedded op, en dat is absoluut een volledige linuxdistro.

Alleen ben je wat beperkt in het aantal pakketten wat je tegelijk kunt installeren, vanwege de beperkte opslag. (je installeert niet op je harddisk, want anders zou dat ding continu moeten draaien)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ramontje, ik heb thuis een PVR600C draaien.

 

In het begin was het wel veel werk. Veel lezen. Ik draai een Gemeni image van http://www.dreamboxworld.com/dbw/dm600-pvr.htm Ik heb Gemeni geïnstalleerd door

de commando's

 

mount /boot -o remount,rw

rm /boot/*

reboot

 

via telnet in te geven. Daarna krijg je via de webinterface een form waarmee je een nieuwe image kunt uploaden.

Daarna heb ik via het plugin menu CCcam geïnstalleerd en via telnet de /etc/CCcam.cfg aangepast. Ik heb de volgende regels ingevoegd (mijn smartcard nummer begint met 4022)

 

CAMKEY: /dev/sci0 C8 99 D0 27 ED 1E ED 1A

CAMDATA: /dev/sci0 3C 2B CE 8B A3 53 C3 F8 70 CB 7B E0 D4 E4 39 A2 7B 8D 38 62 E0 8C F3 33 5B 9A BB 49 31 8D CA 71 51 25 49 34 76 92 9E A5 A9 3A 6E 2A 54 8D F2 9B F1 4B 6B 2A 90 14 1D B5 19 B0 7E B5 D9 5A E5 A5

 

In principe zou de box alle zenders moeten vinden als je een transponderscan doet op één frequentie. Bij mij werkte dat niet. Ik ben gewoon alle transport streams apart afgegaan om ze te scannen. De lijst met frequenties per transport stream had ik van http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/tvhome.shtml

 

 

Op een gegeven moment werkte het bij mij heel goed. Toen de proefperiode voorbij was echter niet meer (zwart beeld). Nadat ik de smartcard even bij een vriend in zijn decoder heb gestoken (bij hem kreeg ik weer gelijk beeld) deed hij het bij mij ook weer goed.

 

 

Joozt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...