Ga naar inhoud


Goedkoop mobiel naar Nederland bellen vanuit het buitenland met Voipstunt


Gast satkijker7020

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

 

Ik gebruik, om goedkoop naar het buitenland te bellen, Voipstunt, naar volle tevredenheid.

Ik bel vanaf mijn computer regelmatig naar China. Dat kost dan een halve cent per minuut naar een vaste lijn.

 

Laatst was ik in China en belde met mijn mobiele telefoon een paar keer (niet eens zo lang) naar Nederland en was gelijk 200 euro's lichter aan vodafone. Ik vind dat nogal duur.

 

Nu zag ik op de Voipstunt site de volgende mogelijkheid:

 

"Gebruik uw tegoed voor normale gesprekken via uw mobiele telefoon

Het maakt niet uit waar u bent. U kunt vanaf nu gebruik maken van de Voip Stunt tarieven en goedkope mobiele gesprekken voeren door alleen maar even een SMS te versturen!

 

Het werkt als volgt:

 

1) Zorg ervoor dat uw mobiele telefoonnummer in uw persoonlijke gegevens.

 

2) Stuur een SMS met daarin het nummer dat u wilt bellen inclusief de nationale prefix (bijv. een nummer in Nederland stuur +31 123 456 78) naar +44 762 480 2856 (sla dit nummer op op uw mobiele telefoon onder VOIP STUNT voor toekomstig gebruik)

 

3) Uw telefoon gaat over, neem op, wacht even op response en u kunt spreken!"

 

 

 

Bovenstaande geprobeerd, en het werkt in Nederland, dwz mijn mobiel gaat over en ik krijg verbinding.

 

Wat gebeurt er nu als ik in China hetzelfde doe? Dus in China, met mijn mobiel een sms sturen, (met het nummer in nederland dat ik wil bellen) naar het Voipstunt nummer.

Ik word dan dus gebeld door het nummer wat ik heb ge sms't en kan het gesprek voeren.

 

Ik neem aan dat dit gaat werken, het werkt immers in Nederland ook.

 

Ik meen te weten dat als ik word gebeld in het buitenland ik toch nog wel de kosten van de grens naar de plaats waar ik mij op dat moment bevind moet betalen. In dit geval van Nederland naar China

 

Gaat mijn provider, Vodafone, op deze manier, als ik mij laat bellen via Voipstunt, nu geen kosten in rekening brengen omdat ik gebeld word op mijn mobiel in het buitenland?

 

Op de site van Voipstunt word het mij niet duidelijk hoe het precies met de kosten zit.

 

Is er al iemand die dit gebruikt, mij kan vertellen, hoe het precies werkt en of ik niet alsnog voor een financiele verrassing kom te staan?

 

 

 

Groeten

 

Satkijker7020

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zolang je op je nederlandse mobiel in nederland gebeld word kost het je niets.

Zodra je over de grens bent komen de roamingkosten op je af.

Dit is niet goedkoop.

Daarom heb ik ook een duitse prepaidkaart erbij als ik in duitsland ben.

Ik kan me dus niet voorstellen dat je in china geen roamingkosten heb.

Gewoon uitproberen, maar dat kan een duit kosten.

Als ik in het buitenland ben doe ik het gewoon met skype met een beltegoed.

is net zo goedkoop en werkt perfect.

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik ook wel Skype maar dat kan natuurlijk alleen als je je computer hebt aanstaan. Op de beschreven manier zou het mogelijk zijn om gewoon met je mobiel te bellen naar Nederland maar dan tegen Voipstunt of Skype tarieven.

 

 

Er moet toch een voordeel aanzitten, als de kosten hetzelfde blijven is er toch geen reden om via Voipbuster te bellen zou ik denken?

 

Dit staat op de site:

 

"Het maakt niet uit waar u bent. U kunt vanaf nu gebruik maken van de Voip Stunt tarieven en goedkope mobiele gesprekken voeren door alleen maar even een SMS te versturen!"

 

De enige reden om via Voipstunt te bellen is toch de uiteindelijke prijs dus: de kosten van het gesprek (waarschijnlijk afgerekend via Voipbuster) inclusief de sms naar voipbuster, zouden lager moeten zijn dan de kosten van het direct mobiel naar Nederland bellen.

 

Of maak ik hier een denkfout?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wifi en voip in mijn E70.

Het punt is dat is vaak in China op het platteland ben.

GSM dekking is daar overal 100 % maar ik geloof niet dat er overal flatrate mobiel internet beschikbaar is.

 

En op een open accespoint reken ik ook al niet. Stromend water heeft vaak meer prioriteit.

 

Ik denk dus dat dit een aardig alternatief zou kunnen zijn. Zo doet Voipstunt het in ieder geval wel voorkomen...

 

De vraag is echter wie kan dit bevestigen? Of word je door voipstunt in de maling genomen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan natuurlijk ook, maar ik ben zo benieuwd hoe het met Voipstunt zou kunnen. Dat zou het eenvoudigst zijn. Dat acount heb ik immers al en dan hoef ik niet nog een kaart, met ongetwijfeld weer een pincode, mee te nemen, ik heb al zoveel pasjes.

 

Dus ik zou graag van iemand horen of er al ervaring is met dit Voipstunt systeem. En dan vooral waar de kosten zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@peterbelt

 

Als dit zo is, dan is het een heel goed systeem en precies wat ik zoek.

 

Je belt dan bv 15 minuten naar Nederland voor de kosten van het sms je en iets van 1.2 cent per minuut. Samen ongeveer 25 cent. Dat vind ik een aanvaardbare prijs.

En veeeeeel minder dan Vodafone zou rekenen, en bijna hetzelfde gemak.

 

Heeft niemand hier al enige ervaring?

 

 

@liberte

 

Ik heb het daar ook neergezet maar volgens mij bied voipbuster deze optie niet.

Ik kan het in ieder geval niet vinden. De "myaccount pagina" is net iets anders. Kan natuurlijk komen omdat ik daar geen tegoed gestort heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal eens kijken voor je ik heb daar wel een account. Ik weet dat het van gsm naar vastenr wel werkt als je het via voipbuster doet. Dan moet je een 010 nr kiezen en wordt je via hun verbonden gaat dan wel van je tegoed af. Zelf bel ik tegenwoordig met een wifi tel(siemens sl75wlan) Moet je wel regelmatig op de zelfde plekken komen want je kunt maar 10 profielen aanmaken.

Blij met mijn AZbox

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het wel een paar keer uitgeprobeerd

het werkt wel maar nog niet perfect.af en toe duurt het wel een halve dag of meer voordat je bebeld wordt.(andere keer meteen )

en dan zijn de kosten zoals je eerder al beschreef.dus sms kosten via de mobiele provider en mobiele kosten via jou voipprovider.plus connectiekosten van 5 cent meen ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede avond,

 

Voipcheap (allemaal onderdeel van zelfde bedrijf Betamax) biedt voor 19 landen locale mobiele inbelnummers aan.

 

Een vergelijking tussen de diverse Voip providers is te vinden op:

 

http://www.myvoipprovider.com/Evaluating...ion_2005102182/

 

Het lijkt erop dat via Voip naar China mobile bellen weinig problemen oplevert. De weg andersom lijkt wat lastiger.

 

Verder is er bij Voipbuster (ook Betamax) de mogelijkheid om via GPRS of UMTS met de mobiel te bellen. Maar zijn deze mogelijkheden er in het betreffende buitenland ?

 

En wat zijn precies de extra kosten die een provider moet maken voor een gesprekje vanuit het buitenland ? Of wordt de gebruiker gewoon getild ?

 

Misschien een idee om een lokaal inbelnummer te starten en deze gewoon door te verbinden via Voip naar een vast of mobiel nummer in een ander land !

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...