Ga naar inhoud


[500S] hoe de NIC op 10Mbps FULL DUPLEX instellen ?


Gast n00b

Aanbevolen berichten


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Dat is waarschijnlijk een netwerk of een firewall probleem.

Test eens alle UTP kabels, Wissel ze desnoods om.

Zet de firewall uit op je pc.

Herstart de dreambox 500 of flash deze opnieuw.

 

Alvorens te twijfelen aan je netwerkinterface in de dreambox, kun je beste eerst alle meespelende factoren uitsluiten.

 

Hoe dan ook de webinterface van de dreambox moet je gegarandeerd kunnen bereiken. Gebruik eens een andere internet browser ( bijv. firefox ). Verwijder de cookies eens. Zet de firewall op je pc eens uit. Wees er overtuigd van dat je de netwerksettings op je dreambox en pc correct zijn. E.a. hangt af van de gebruikte router. Gebruik geen dubbele IP nummers.

 

Ik ben er bijna van overtuigd, dat de oorzaak ligt in je netwerk ( bekabeling, router, instellingen ), maar ook een corrupte image op je dreambox kan roet in het eten gooien. En uiteraard de internetbrowser speelt ook een rol mee.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

ook HIER wordt een en ander aangegeven over de netwerkinstellingen en workgroup van de netwerkleden

 

ik kan je verzekeren (door schade en schande) dat indien je daar een fout hebt gemaakt aangaande de workgroup dat je met minder dan de helft data overdracht performance hebt

 

dus

kijk in de dreambox /etc/hosts of je pc met naam bekend is

kijk op je PC op windows/etc/hosts of je dreambox bekend is

 

ik kwam er afgelopen weekend achter dat de workgroup op de dreambox 7020 nu Dream is tov vorige versies van gemini namelijk MULTIMEDIA

nadat ik de pc, router en nslu had aangepast betreffende de workgroup was de netwerksnelheid bij kopieren weer op normale (acceptabele snelheid)

 

misschien heb je dat nog niet gecontroleerd op je dreambox en je netwerk pc etc.

 

cheers

 

 

90

John Mayall

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...