jack84 Geplaatst: 17 maart 2008 Geplaatst: 17 maart 2008 hier werkt het goed bijna 20mbit modem staat op 19609mbit 1125mbit haal 2080kb down load en 112kb up 702 meter afstand van de wijkcentale ben zeer tevreden Dreambox 8000 !!! sateliet blijft een leuke hobby!!!
Gast Henri Aalten Geplaatst: 17 maart 2008 Geplaatst: 17 maart 2008 Ik haal hier nog geen 10 MB. Van de beloofde 20 is geen sprake. wel kun je op de site van Telfort met de postcode een sneleidschek doen, deze geeft 18 aan, maar ik haal nog niet de helft. Dat verhaal van postcode snelheidschek is dus onzin !!
Gast Pedro Newbie Geplaatst: 17 maart 2008 Geplaatst: 17 maart 2008 Is niet per definitie onzin, kijk eens naar je eigen situatie. Hoe is het modem aangesloten, hoeveel telefoonsnoer zit er tussen het IS/RA punt* en het modem etc. Het zou kunnen zijn dat je je modem niet hebt aangesloten bij het punt waar de lijn je huis binnen komt maar dat je b.v. een x aantal meters (inferieure) elefoonkabel er tussen hebt zitten. Ja kan eens proberen het modem rechtstreeks aan te sluiten bij het punt waar de lijn het huis binnen komt, misschien dat het iets scheelt? * (Scheidingspunt tussen Infrastructuur / Randapparatuur, dus de plek waar het kabeltje geschroeft zit in de wandcontactdoos even populair gezegd)
Greatone Geplaatst: 18 maart 2008 Geplaatst: 18 maart 2008 Afstand van telefoonsnoer tussen modem en IS/RA punt is inderdaad van groot belang. Had eerst de modem in de kamer staan, dus een lengte van ongeveer 8 meter. Mijn downloadsnelheid was ongeveer 11MB, nu de modem bij de IS/RA punt gezet, met bijgeleverde kabel, en mijn downloadsnelheid is nu gemiddeld 18/19MB. Dus een verschil van 7 MB puur door de afstand tussen modem en IS/RA punt. * VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv * * LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *
Gast bob-bob Geplaatst: 18 maart 2008 Geplaatst: 18 maart 2008 Origineel bericht van: Greatone Afstand van telefoonsnoer tussen modem en IS/RA punt is inderdaad van groot belang. Had eerst de modem in de kamer staan, dus een lengte van ongeveer 8 meter. Mijn downloadsnelheid was ongeveer 11MB, nu de modem bij de IS/RA punt gezet, met bijgeleverde kabel, en mijn downloadsnelheid is nu gemiddeld 18/19MB. Dus een verschil van 7 MB puur door de afstand tussen modem en IS/RA punt. Alles kan je probieren maar als je geven niet meer dan 10mb dan kan je niet 20 hebben! Gisteren, zelf ik had 2 uur lang (nadat heb ik klacht nummer 15 ingediend)bijna 20mb download snelheid! Dat is bewijs dat snel ook kan!Nou is die weer minder dan 10. Waarom weit ik niet, antwoord van Telfort aan mijn klachten krijgh ik niet.Ik ben zat dus stop ik met Telfort zo snel als dat kan.(hoop ik sneller dan is die internet Line, anders duur dat jaren!)
jack84 Geplaatst: 18 maart 2008 Geplaatst: 18 maart 2008 Nou ik heb deze met het bijgeleverde snoertje van 30cm direct op het isra punt aan gesloten ,heb daar een klein telefoon stekkertje ingemaakt 1cm bij 1cm uitgevijld en gelijmd kan het snooertje er zo in klikken En het modem hangt er direct naast. Als het nog beter moet, moet je in de telefooncentrale gaan wonen. Dreambox 8000 !!! sateliet blijft een leuke hobby!!!
WPW Geplaatst: 18 maart 2008 Geplaatst: 18 maart 2008 Origineel bericht van: Greatone Afstand van telefoonsnoer tussen modem en IS/RA punt is inderdaad van groot belang. Had eerst de modem in de kamer staan, dus een lengte van ongeveer 8 meter. Mijn downloadsnelheid was ongeveer 11MB, nu de modem bij de IS/RA punt gezet, met bijgeleverde kabel, en mijn downloadsnelheid is nu gemiddeld 18/19MB. Dus een verschil van 7 MB puur door de afstand tussen modem en IS/RA punt. Hmm ik had er moeite mee dit te geloven maar vanavond tog maar effe aan het klussen geweest, router verplaatst, 4 meter korter snoer dus, 10cm van modem naar splitter en zowaar 15% meer download en bijna 20% meer upload, wonderbaarlijk gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
theparasol Geplaatst: 18 maart 2008 Geplaatst: 18 maart 2008 Origineel bericht van: WPW ik had er moeite mee dit te geloven maar vanavond tog maar effe aan het klussen geweest, router verplaatst, 4 meter korter snoer dus, 10cm van modem naar splitter en zowaar 15% meer download en bijna 20% meer upload, wonderbaarlijk Ik zat me onderhand al af te vragen of je je nick niet in thomas aan moest passen
Gast Henri Aalten Geplaatst: 18 maart 2008 Geplaatst: 18 maart 2008 Origineel bericht van: Pedro Newbie Is niet per definitie onzin, kijk eens naar je eigen situatie. Hoe is het modem aangesloten, hoeveel telefoonsnoer zit er tussen het IS/RA punt* en het modem etc. Het zou kunnen zijn dat je je modem niet hebt aangesloten bij het punt waar de lijn je huis binnen komt maar dat je b.v. een x aantal meters (inferieure) elefoonkabel er tussen hebt zitten. Ja kan eens proberen het modem rechtstreeks aan te sluiten bij het punt waar de lijn het huis binnen komt, misschien dat het iets scheelt? * (Scheidingspunt tussen Infrastructuur / Randapparatuur, dus de plek waar het kabeltje geschroeft zit in de wandcontactdoos even populair gezegd) Ik heb de modem direct aangesloten, waar mijn telefoonlijn binnenkomt. daarvandaan, gaat er een UTP kabel van 12 M direct naar de computer.
theparasol Geplaatst: 18 maart 2008 Geplaatst: 18 maart 2008 Ik hoor dat wel vaker, waar de telefoonlijn binnenkomt is dus niet dat leuke wandcontactdoosje in de huiskamer! Zou zeggen zoek de duimdikke blauwe telefoonkabel, daar waar deze eindigd in een doosje of lasdop: dat is de isra en daar komt hij je huis binnen. Kom ook nog wel eens tegen dat er slechte contactoverbrenging in de WCD zit. Houdt je lekker alles kort is het blauwe draadje half gebroken in de WCD. Een keer een intern groen uitgeslagen WCD aangetroffen. Ook een keer 2x zwarte koperdraadjes uiteinden, ff opschuren en voila daar zie je de snelheid omhoog schieten. Balen dat mijn eigen lijn echt te lang is... maar het is wel lekker rustig wonen, geen last met verstoord wlan.
Antidot Geplaatst: 18 maart 2008 Geplaatst: 18 maart 2008 Ik ben van Tiscali T12 (12mb) overgestapt naar Telfort 20mb, maar de snelheid is ongewijzigd. contact opgenomen met helpdisk, antwoord was: "Uw internet snelheid is open gezet naar 20mb, maar ik zie dat u niet meer dan 12mb kan krijgen. en de reden weten ze zelf ook niet". Ik zelf weet het antwoord wel, ze kunnen de snelheid niet aan zoveel klanten + Tiscali klanten leveren. Jammer mijn abonnement tot 14 januari 2009 door gaat, anders zou ik het gelijk opzeggen. MVG
Greatone Geplaatst: 18 maart 2008 Geplaatst: 18 maart 2008 Origineel bericht van: WPW Origineel bericht van: Greatone Afstand van telefoonsnoer tussen modem en IS/RA punt is inderdaad van groot belang. Had eerst de modem in de kamer staan, dus een lengte van ongeveer 8 meter. Mijn downloadsnelheid was ongeveer 11MB, nu de modem bij de IS/RA punt gezet, met bijgeleverde kabel, en mijn downloadsnelheid is nu gemiddeld 18/19MB. Dus een verschil van 7 MB puur door de afstand tussen modem en IS/RA punt. Hmm ik had er moeite mee dit te geloven maar vanavond tog maar effe aan het klussen geweest, router verplaatst, 4 meter korter snoer dus, 10cm van modem naar splitter en zowaar 15% meer download en bijna 20% meer upload, wonderbaarlijk Ik zuig het niet uit mijn duim natuurlijk * VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv * * LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *
Spotvogel Geplaatst: 19 maart 2008 Geplaatst: 19 maart 2008 Een vriendin van me zit nu bij Tiscali, met een heel simpel abo, en heeft overstap naar Telfort 20 Mb aangevraagd, voorlopig zonder telefonie. Ze wil haar oude Zyxel 650 R modem blijven gebruiken, omdat ze 8Mb voorlopig zat vind; weet er iemand de instellingen in dit geval? Bij voorbaat dank.
Gast pontje Geplaatst: 19 maart 2008 Geplaatst: 19 maart 2008 nou lees ik dit. maar jullie heben het allemaal beter dan wat ik orange dat geheel prut wil er zo gauw mogelijk vanaf
Gast bob-bob Geplaatst: 21 maart 2008 Geplaatst: 21 maart 2008 Spliter weg, kabels ingekort download snelheid inderdad Omhoog maar ik kies binnenkort toch voor Alice, dus maandelijks abo
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen