Ga naar inhoud


zijn er al mensen met Telfort internet + vast bellen (20mbps)


Ome Merde

Aanbevolen berichten


  • Reacties 437
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast Henri Aalten

Ik haal hier nog geen 10 MB. Van de beloofde 20 is geen sprake.

wel kun je op de site van Telfort met de postcode

een sneleidschek doen, deze geeft 18 aan, maar ik haal nog niet

de helft.

 

Dat verhaal van postcode snelheidschek is dus onzin !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Is niet per definitie onzin, kijk eens naar je eigen situatie. Hoe is het modem aangesloten, hoeveel telefoonsnoer zit er tussen het IS/RA punt* en het modem etc.

 

Het zou kunnen zijn dat je je modem niet hebt aangesloten bij het punt waar de lijn je huis binnen komt maar dat je b.v. een x aantal meters (inferieure) elefoonkabel er tussen hebt zitten.

 

Ja kan eens proberen het modem rechtstreeks aan te sluiten bij het punt waar de lijn het huis binnen komt, misschien dat het iets scheelt?

 

* (Scheidingspunt tussen Infrastructuur / Randapparatuur, dus de plek waar het kabeltje geschroeft zit in de wandcontactdoos even populair gezegd)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afstand van telefoonsnoer tussen modem en IS/RA punt is inderdaad van groot belang. Had eerst de modem in de kamer staan, dus een lengte van ongeveer 8 meter. Mijn downloadsnelheid was ongeveer 11MB, nu de modem bij de IS/RA punt gezet, met bijgeleverde kabel, en mijn downloadsnelheid is nu gemiddeld 18/19MB.

 

Dus een verschil van 7 MB puur door de afstand tussen modem en IS/RA punt.

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Greatone
Afstand van telefoonsnoer tussen modem en IS/RA punt is inderdaad van groot belang. Had eerst de modem in de kamer staan, dus een lengte van ongeveer 8 meter. Mijn downloadsnelheid was ongeveer 11MB, nu de modem bij de IS/RA punt gezet, met bijgeleverde kabel, en mijn downloadsnelheid is nu gemiddeld 18/19MB.

Dus een verschil van 7 MB puur door de afstand tussen modem en IS/RA punt.


Alles kan je probieren maar als je geven niet meer dan 10mb dan kan je niet 20 hebben!
Gisteren, zelf ik had 2 uur lang (nadat heb ik klacht nummer 15 ingediend)bijna 20mb download snelheid!
Dat is bewijs dat snel ook kan!Nou is die weer minder dan 10.
Waarom weit ik niet, antwoord van Telfort aan mijn klachten
krijgh ik niet.Ik ben zat dus stop ik met Telfort zo snel als dat kan.(hoop ik sneller dan is die internet Line, anders duur dat jaren!)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik heb deze met het bijgeleverde snoertje van 30cm direct op het isra punt aan gesloten ,heb daar een klein telefoon stekkertje ingemaakt 1cm bij 1cm uitgevijld en gelijmd

kan het snooertje er zo in klikken

En het modem hangt er direct naast.

Als het nog beter moet, moet je in de telefooncentrale gaan wonen.

 

 

 

 

Dreambox 8000

!!! sateliet blijft een leuke hobby!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Greatone
Afstand van telefoonsnoer tussen modem en IS/RA punt is inderdaad van groot belang. Had eerst de modem in de kamer staan, dus een lengte van ongeveer 8 meter. Mijn downloadsnelheid was ongeveer 11MB, nu de modem bij de IS/RA punt gezet, met bijgeleverde kabel, en mijn downloadsnelheid is nu gemiddeld 18/19MB.

Dus een verschil van 7 MB puur door de afstand tussen modem en IS/RA punt.

Hmm ik had er moeite mee dit te geloven maar vanavond tog maar effe aan het klussen geweest, router verplaatst, 4 meter korter snoer dus, 10cm van modem naar splitter en zowaar 15% meer download en bijna 20% meer upload, wonderbaarlijk :D

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: WPW
ik had er moeite mee dit te geloven maar vanavond tog maar effe aan het klussen geweest, router verplaatst, 4 meter korter snoer dus, 10cm van modem naar splitter en zowaar 15% meer download en bijna 20% meer upload, wonderbaarlijk :D


Ik zat me onderhand al af te vragen of je je nick niet in thomas aan moest passen wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten
Origineel bericht van: Pedro Newbie
Is niet per definitie onzin, kijk eens naar je eigen situatie. Hoe is het modem aangesloten, hoeveel telefoonsnoer zit er tussen het IS/RA punt* en het modem etc.

Het zou kunnen zijn dat je je modem niet hebt aangesloten bij het punt waar de lijn je huis binnen komt maar dat je b.v. een x aantal meters (inferieure) elefoonkabel er tussen hebt zitten.

Ja kan eens proberen het modem rechtstreeks aan te sluiten bij het punt waar de lijn het huis binnen komt, misschien dat het iets scheelt?

* (Scheidingspunt tussen Infrastructuur / Randapparatuur, dus de plek waar het kabeltje geschroeft zit in de wandcontactdoos even populair gezegd)


Ik heb de modem direct aangesloten, waar mijn telefoonlijn binnenkomt.

daarvandaan, gaat er een UTP kabel van 12 M direct naar de computer.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoor dat wel vaker, waar de telefoonlijn binnenkomt is dus niet dat leuke wandcontactdoosje in de huiskamer!

 

Zou zeggen zoek de duimdikke blauwe telefoonkabel, daar waar deze eindigd in een doosje of lasdop: dat is de isra en daar komt hij je huis binnen.

 

Kom ook nog wel eens tegen dat er slechte contactoverbrenging in de WCD zit. Houdt je lekker alles kort is het blauwe draadje half gebroken in de WCD. Een keer een intern groen uitgeslagen WCD aangetroffen. Ook een keer 2x zwarte koperdraadjes uiteinden, ff opschuren en voila daar zie je de snelheid omhoog schieten.

 

Balen dat mijn eigen lijn echt te lang is... maar het is wel lekker rustig wonen, geen last met verstoord wlan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben van Tiscali T12 (12mb) overgestapt naar Telfort 20mb, maar de snelheid is ongewijzigd. contact opgenomen met helpdisk, antwoord was: "Uw internet snelheid is open gezet naar 20mb, maar ik zie dat u niet meer dan 12mb kan krijgen. en de reden weten ze zelf ook niet".

 

Ik zelf weet het antwoord wel, ze kunnen de snelheid niet aan zoveel klanten + Tiscali klanten leveren.

 

Jammer mijn abonnement tot 14 januari 2009 door gaat, anders zou ik het gelijk opzeggen. madmadmad

 

MVG

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: WPW
Origineel bericht van: Greatone
Afstand van telefoonsnoer tussen modem en IS/RA punt is inderdaad van groot belang. Had eerst de modem in de kamer staan, dus een lengte van ongeveer 8 meter. Mijn downloadsnelheid was ongeveer 11MB, nu de modem bij de IS/RA punt gezet, met bijgeleverde kabel, en mijn downloadsnelheid is nu gemiddeld 18/19MB.

Dus een verschil van 7 MB puur door de afstand tussen modem en IS/RA punt.

Hmm ik had er moeite mee dit te geloven maar vanavond tog maar effe aan het klussen geweest, router verplaatst, 4 meter korter snoer dus, 10cm van modem naar splitter en zowaar 15% meer download en bijna 20% meer upload, wonderbaarlijk :D



Ik zuig het niet uit mijn duim natuurlijk wink

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een vriendin van me zit nu bij Tiscali, met een heel simpel abo, en heeft overstap naar Telfort 20 Mb aangevraagd, voorlopig zonder telefonie.

Ze wil haar oude Zyxel 650 R modem blijven gebruiken, omdat ze 8Mb voorlopig zat vind; weet er iemand de instellingen in dit geval?

 

Bij voorbaat dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...