skycar008 Geplaatst: 22 oktober 2007 Geplaatst: 22 oktober 2007 Op dit moment heb ik een zeer zwak signaal op de zenders die via de RTL (RTL 4,5,7,8, Animal Planet ed) transponder uitzenden. Overige zenders die via andere transponders uitzenden normaal signaal. Zijn er meerdere mensen die dit ervarern?
Gast Geplaatst: 22 oktober 2007 Geplaatst: 22 oktober 2007 Zonder het te kunnen controleren...ga er maar van uit dat met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid aan jouw kant ligt. Meestal vocht in de kabel. Dit kan de ontvangst op een bepaalde transponder in grote mate beinvloeden. Mocht er bij Astra iets mis zijn met de transponderveldsterkte, schakelt Astra een reserve transponder in. Het kan natuurlijk ook aan de uplink liggen..maar dan moet het bijvoorbeeld noodweer in Luxemburg zijn.
Gast Geplaatst: 22 oktober 2007 Geplaatst: 22 oktober 2007 Ik zit nu naar RTL4 te kijken en helemaal geen last. Moet ik er bij melden dat een goed uitgerichte 110 cm-schotel minder snel problemen zal opleveren. Enkele maanden geleden, kan ik me herinneren, zag ik wel op gezette tijden dat het signaal zwakker werd (ik gebruikte toen een 60 cm-wok).
Gast Geplaatst: 22 oktober 2007 Geplaatst: 22 oktober 2007 Ik ben weer thuis en heb net nog even gekeken. 98% signal-quality op een 1 mtr offset schotel. Zoals altijd. Het ziet er allemaal uit.
de Steef Geplaatst: 24 oktober 2007 Geplaatst: 24 oktober 2007 Had ik laatst ook met een oude philips ontvanger (5816), Plaatste er een topfield 5000TF en het probleem was opgelost. Ik heb de schuld maar aan de tuner gegeven.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen