Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik gebruik nu geen BDA driver.

Twinhan zegt dat dat een 3e party driver is en met de software van twinhan zelf leek me dit onnodig om de BDA driver te instaleren.

Ik had begrepen dat je de BDA driver nodig had voor windows media player.

Corect me if i'm rong.

Alles draaid goed nu, op de sloomheid na.:)

Beeld is echt perfect en stukke beter dan de reciever van mn zoon (pioneer)

Maar ik ga toch eens een ander DVB programma proberen.

Ik vind dat het programma van twinhan wat saai overkomt en niet veel instellingen heeft.

SBS6 is soms moeilijk te krijgen.

Zit zeker op een zwakkere transponder?

Denk dat ik toch ook aan een beter LNB toe ben.

Mvgr Blanco

Geplaatst:

Een BDA driver heb je in ieder geval nodig voor MCE en andere HTPC programma's.

De meeste DVB programma's zoals progDVB werken ondertussen ook met BDA drivers maar kunnen ook met de WDM drivers overweg.

Voor zover ik begrijp ondersteund de BDA driver geen CI en DiSEqC.

Ik had ook wat problemen met de gevoeligheid van de Twinhan 1034. Deze lag duidelijk lager dan de Skystar 2, vandaar dat ik die er nu weer in heb zitten.

Ik ben van mening dat de SS2 met een Phoenix compatibel programmer als kaartlezer de meest flexibele combinatie is voor DVBS en de SECA2 kaart. Tenminste zolang je tevreden bent met de losse DVB programma's en niet met MCE en andere HTPC mogelijkheden aan de gang wilt.

Succes Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Geplaatst:

Ik kijk gewoon via de software van twinhan naar tv, opnemen stel ik zelf in en dat werkt allemaal goed.

Het spul loopt heel af en toe ineens vast en ik moet regelmatig opnieuw opstarten.

Maar wat de ontvangst betreft ik heb rond de 59% sterkte en 45% kwaliteit.

Ik heb wel gemerkt dat sommige transponders veel sterker zijn dan andere.

Dat zie je met scannen, soms heb je 95% op beide balken.

Zou ik toch verbetering krijgen met een goede LNB zoals een sharp?

De LNB die er nu op zit is al 6 jaar oud en is een phillips.

Schotel is een triax van 80 cm.

Is er niets te doen aan de gevoeligheid van de kaart?

Zit dat in de hardware of de software?

Geplaatst:

Aan de gevoeligheid van de kaart is niets te doen, dit is voor het grootste deel hardware bepaald.

Het probleem met die level en quality aanduidingen is dat het geen genormeerde waarden zijn. Waar de ene ontvanger 80% aan geeft kan een andere 60 of 90% aangeven. Het is alleen een referentie binnen je eigen systeem.

Of een nieuwe LNB winst brengt zul je moeten proberen.

Wat betreft dat vastlopen van de software, zorg er voor dat er tijdens het kijken, en vooral tijdens het opnemen zo weinig mogelijk loopt onder Windows. Dus schakel virusscanners en netwerken indien mogelijk uit. Ik heb b.v. problemen gehad met de automatische update van mijn virus scanner. Deze keek iedere 2 uur of er nog nieuws was en haalde dan regelmatig op de achtergrond de nieuwe gegevens binnen. Als er tijdens zo'n update een opname van progDVB liep was de kans groot dat progDVB vast liep. Nadat ik deze update eerst verboden had an later op 1 x per dag gezet had heb ik geen vastlopers meer gehad.

Kijk eens in de logging van Windows als je systeem weer loopt na een vastloper. Soms is daar een lijn zichtbaar naar bepaalde services.

Succes Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Geplaatst:

Denk dat het probleem in de software zit, een bug of zo.

Tijdens het opnemen heb ik geen last van vastlopers.

Het is allemaal gerelateerd aan het zappen.

Na een paar keer zappen treden de probs op.

Ik heb natuurlijk zomin mogelijk dingen aan staan als ik met de kaart werkt.

Ik ga een een mail sturen aan Twinhan.

Misschien berijk ik er wat mee of kunnen zij meer zeggen.

Maar signaal winst met een andere LNB is dat te verwaarloze dan?

Ik heb nu een oud ding, zou een LNB met 0,2DB winst brengen. zoals een sharp titanium?

Geplaatst:

Zoals ik al aangaf, je zult het met een nieuwe LNB moeten proberen.

Slechter zal het niet worden, maar of het beter wordt is de vraag.

Albert_H.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen