Ga naar inhoud


[7020S] hoe USALS instellen op een Dreambox met Gemini-image ?


Woepsie

Aanbevolen berichten


Goedemorgen,

 

Doordat de dreambox wat zinniger is met signaal, zul je waarschijnlijk de buitenopstelling moeten controleren op corredatie coax f-konnector of uitrichting. Ook een slechter wordende LNB kan een oorzaak zijn. Ik ga er wel vanuit, dat je de goto functie met de juiste longitude / latitude hebt ingevuld.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is ook toevallig. Heb net hetzelfde gedaan, Technomate 1500 verkocht en DM 7020 gekocht. Geen slecht woord over de droomdoos, verre van maar ik mis toch mijn TM 1500 want zoals hier al gezegd werd die liep echt prachtig met USALS. Met de 7020 lukt het me niet om alles goed in te stellen dus heb ik hem maar voorlopig aan een vaste schotel gehangen. Zonde dat mijn schotel met motor nu werkloos staat te wezen. Terug een TM 1500 kopen of weet iemand raad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Zonde dat mijn schotel met motor nu werkloos staat te wezen. Terug een TM 1500 kopen of weet iemand raad?


Zoals hierboven vermeld heeft de Dreambox een "beter" afgestelde schotel nodig.
Aangezien hij met de vorige ontvanger wel werkte kan de wok nooit ver ernaast staan.
Zet de usals coördinaten goed in overeenstemming met je woonplaats, kies een zender op bijvoorbeeld Astra, de rotor draait dan naar Astra, hierna doe je niks aan de box maar verdraai je de rotor aan de paal iets of wat totdat je vol signaal hebt. Grote kans dat dan de rest ook goed staat.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is hier nog twee maand geleden iemand geweest die alles heel precies afstelde met digitale meetapparatuur. Het zou wat gek zijn om de vergoeding aan die man betaald eom dit te doen nu teniet te doen door wat in het wilde weg aan die paal te gaan draaien. Wat ik wil zeggen is dat die motor perfect afgesteld staat en dus enkel die dreambox moet goed ingesteld krijgen, maar hoe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...