Ga naar inhoud


Waddeneilanden


Gast

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik woon op Ameland en mijn huis is dusdanig gesitueerd dat ik mijn schotel duidelijk zichtbaar naar de straat toe heb opgehangen.

 

Ik heb er nog nooit iemand over gehoord. Ik moet wel zeggen dat ik in een "woonwijkje" net buiten het centrum woon. En dat het geen monimentaal pand is.

 

Voorheen had ik kabeltv en nu is er ook digitale televisie via kabel noord.

 

Maar gelukkig heb ik schotel:)

 

Groeten Newbier

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Kijk: Een bewoner!

Denk je dat die kabel door het wad ligt of pakken ze dat op het eiland op vanuit de lucht?

En weet je wat de kwaliteit van DBB-T is? Van DVB-S weten we het al inmiddels..

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kabel kan best wel eens gewoon door het wad gaan. De elektriciteit komt ook via kabels aan.(dat van de elektriciteir weet ik zeker, heb vorig toen ik op Ameland was de geschiedenis eens wat doorgenomen, en zo las ik dat de vuurtoren eerst energie kreeg van een centrale op het eiland en later via kabels vanaf het vaste land.

In het verblijf waar we zaten hadden we kabeltv van Kabel-noord inclusief kabelkrant van nieuws-tv van het vaste land.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een stacaravan op Ameland en heb daar kabel-tv van Kabel Noord.

Beeld is bedroevend maar dat ligt waarschijnlijk aan de verdeelkast op de camping, we zijn daar al een tijdje over aan het klagen. Ook digitale tv kunnen ze daar leveren via de kabel. Hier en daar zie je wel een schoteltje hangen, in de dorpen meestal zoveel mogelijk uit het zicht maar ik weet niet of dat een vereiste is. Ik denk dat de eilanders ook wel inzien dat al die schotels niet zo'n fraai gezicht is, wil je de authentieke sfeer van de dorpjes behouden. Ook schijnt DVB-T mogelijk te zijn via de mast van Leeuwarden maar dat heb ik zelf nooit uitgeprobeerd. Veel obstakels zijn er niet dus dat lijkt me goed mogelijk.

Voorheen zat hier Triax88 op het board, die woont in Nes, Ameland. Misschien kan die wat meer uitsluitsel geven. Hij had een schotel op het dak naast een restaurant staan met zo'n LNB-paraplu erop (paraprot?).

 

Skysurfer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik woon op Texel.

Op 90% van het eiland is gewoon (digitale) kabel televisie. Het bedrijf dat dit verzorgd is Kabeltex, een lokaal bedrijf. Er komt dus geen draad van de overkant. In de buitengebieden en zelfs de vele Duitse gasten op de campings hier hebben tegenwoordig allemaal een schotel. (hangt dan vaak aan de caravan, en doet nog dienst als waslijn ook)

DVB-T ontvangst is hier prima, heb ik niet zelf, maar een kennis wel, de antenne in de Wieringermeer is relatief dichtbij.

Zelf maak ik gebruik van de schotel, er zijn hier geen speciale beperkingen voor schotels. Althans niet anders dan bv een monument in Amsterdam, waar dat ook niet zou mogen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je antwoord. Kabeltex klinkt niet prettig. Weet je wat die kabelaar kost, en waarom je bent overgestapt naar de schotel? Misschien kijkt Kabeltex ook wel naar 19,2 oost..

Link naar reactie
Delen op andere sites

kabel - tex (van Texel)

ben niet overgestapt, keek altijd al via sat, en via sat is er veel meer keuze.

Ik heb wel Internet via Kabeltex, heb nog nooit storing gehad, gratis modem, en als je ze belt, krijg je daadwerkelijk een persoon aan de lijn (ipv een menu)

Op een dag overwoog om Internet te nemen via dit bedrijf en stuurde een e-mail met een aantal vragen, binnen een dag alle vragen beantwoord, besloten op een aanbod in te gaan, en de volgende dag had ik een werkende kabel internet verbinding. Een dienstverlening waar een (noem eens wat) UPC ofzo nog een puntje aan kan zuigen.

Er zijn diverse abbo's mogelijk, ook combi bellen/internet/tv.

Laatst genoemde is er v.a. 33 euro per maand

Links mogen hier niet, maar via google zal je zeker hun pagina vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vaar wekelijks een aantal keren rond Ameland en kan ook ten westen van de eilanden Ameland en Terschelling nog dvb-t ontvangen.

Op deze eilanden kom je genoeg schotels tegen bij woonhuizen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het dan ook over Ameland en Terschelling, andere eilanden heb ik niet genoemd omdat ik daar niet kom.

 

Je hebt wettelijk recht op het plaatsten van een schotel, tenzij je huis of straat op de monumentenlijst staat of onderdeel is van een beschermd dorpsgezicht.

Dan gelden er andere regels.

 

Je stelt je vraag ook op de verkeerde plek.

Neem eens kontakt op met je vragen bij de lokale gemeente, die kunnen voor jou meer betekenen.

Onder waddeneilanden versta ik iets meer dan alleen schiermonnikoog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de gemeentelijke website staan staan in de faq een aantal panden met foto's waar je aan de buitenkant niets mag veranderen.

Het vreemde is dat de beschermde toren nu gebruikt word als antennemast en daar hangt ook een schotel in.

Voor de rest van het eiland gelden de regels van VROM, dus een schotel mag mits deze niet aan de voorgevel is geplaatst.

 

Soepel van ze, ik had het daar zeker niet verwacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...