Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Elecard is een mpeg2 codec die onder DirectX gebruikt wordt om de Mpeg2 stream te decoderen. Onder Settings, Audio en Video, Direct Show in progDVB kun je een andere codec kiezen voor zover je die aan boord hebt. progDVB heeft connecties met Elecard. Als je progDVB installeerd krijgt je systeem er de Elecard coedcs bij.

Ik heb in de 4.85 versie die ik heb lopen onderin mijn beeld af en toe ook dat regeltje dat de Elecard evaluation time expired is, de bedoeling is dat je dan de codecs bij Elecard registeerd. Dat regeltje zit schijnbaar vast in progDVb want het komt ook als je een andere codec kiest. Ik draai momenteel met de Mainconsept codecs en ik krijg dat regeltje steeds na iedere zap. Misschien is er wel een patch voor, zoals voor de vroegere flying blocks van Elecard, maar daar heb ik nog niet naar gezocht. Codecs kun je bij plaatsen door b.v. van Freecodecs.com een van de packs te downloaden en te installeren. Maar meestal heb je al een aantal codecs aan boord omdat ieder DVD afspeel programma zijn eigen codecs mee brengt. Kijk maar eens in progDVB welke codecs er werken.

Als je feed-hunt en 4.2.4 moet decoderen heb je de Elecard codec nodig omdat dat enen van de weinige codecs is die 4.2.2 aankan.

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen