Ga naar inhoud

CCcam op Linux (ubuntu) server foutmeldingen in syslog

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

is een trukje voor om deze automatisch te laten doen.

want er komen nog al veel van die dingen.

nu doe ik het via telnet handmatig 1 voor 1.

MVG

• Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Een cronjob zou je wel verder kunnen helpen (google). Maar je zou logrotate ook uit kunnen schakelen maar dit zal wel wat moeilijker zijn.

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Geplaatst:
Origineel bericht van: duc748
hoe kan ik inloggen als root via FTP?

ik gebruik winSCP.

Op Ubuntu is dat wat moeilijk ja:) Je zou ook de map waar deze bestanden staan jouw eigendom kunnen maken met het commando chown. Dus: sudo chown jouwgebruikersnaam /mapnaam. Dan moet het wel met ftp kunnen.

Geplaatst:

wat een gedoe allemaal ..... ik neem aan dat je ubuntu gebruikt? Dan kan je veel beter naar de /etc/logrotate.d directory gaan. daar staat een bestand dat heet : rsyslog.

In dat bestand staat dit gedeelte aan text:

Code:
/var/log/syslog{	rotate 7	daily	missingok	notifempty	delaycompress	compress	postrotate		reload rsyslog >/dev/null 2>&1 || true	endscript}

Dat geeft aan dat de syslog dagenlijks geroteerd wordt, dat er 7 dagen aan history wordt vastgehouden, dat het bestand van gister nog niet gecompressed wordt en dat het niet erg is als het bestand niet bestaat, en dat als het leeg is dat er dan niet geroteerd hoeft te worden.

Dus hier kan je heel makkelijk het aantal dagen dat er history wordt vastgehouden aanpassen naar bijvoorbeeld 2.

Maar je zal dus nooit meer dan 7 syslog.x.gz bestanden krijgen in de standaard configuratie. En die 7 bestanden nemen nooit zoveel ruimte in dat ze echt in de weg zitten.

Hein

• 2 jaren later...
Geplaatst:

Hallo alle.

Zo ik denk dat ik maar eens na lange tijd mijn cccam server eens ga updaten.

Is er iemand die de laaste versie van Ubuntu Volgens mijn Ubuntu Server 12.04 LTS heeft draaien?

En dan de vraag of die deze fouten heeft van deze topic?

Thanks

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen