Ga naar inhoud


Problemen met DAB ontvangst in Lochem


m.fokkinga

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...

DE commerciele omroepen gaan zeeeeer waarschijnlijk niet in DAB maar in de DAB+-standaard uitzenden (eigenlijk is de kans dat ze in DAB uit gaan zenden gewoon nul). En gezien de marktpenetratie van DAB-tuners verwacht ik dat de publieke omroepen hun multiplex ook om zullen zetten naar DAB+ of DMB. De reden is simpel: DAB is zwaar achterhaald en DAB+ is vele malen efficienter (DMB is 'leuker', want dan kan er ook video worden uitgezonden ipv alleen audio met wat data).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Ik woon op enkele km van zender Genk en heb ook een problemen.

Ik heb een DAB autoradio en heb zelden last van dat de ontvangst wegvalt, maar de laatste dagen is dit al verschillende keren gebeurd. Heeft dit te maken met atmosferische toestanden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Origineel bericht van: JPVSP
Ik woon op enkele km van zender Genk en heb ook een problemen.
Ik heb een DAB autoradio en heb zelden last van dat de ontvangst wegvalt, maar de laatste dagen is dit al verschillende keren gebeurd. Heeft dit te maken met atmosferische toestanden?
Kan allemaal, hoe lager de frequentie hoe meer kans je last hebt op atmosferische storingen, of zoals zendamateurs het noemen "condities". Je ontvangt dan signalen van ver die dus storen op het signaal dat je wilt ontvangen.
Op de FM band bijv. komt dan wel eens een zender uit bijv. Spanje door... crazy (VHF kanaal 12 ligt wel een stuk hoger, dus de kans is weer kleiner).

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...