Ga naar inhoud


[Strong 8000] Kanalen strong8000 uitlezen


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb begrepen dat je de kanalenlijst van een strong8000 ook uit je strong kunt halen (en wegschrijven) met HyperTerminal. Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit in Hyperterminal moet doen.<P>{Ik wil mijn huidige lijst zeker stellen voordat ik een nieuwe er in ga zetten}

Link naar reactie
Delen op andere sites


hallo, dit is zowat mijn procedure<P>Je sluit je Str8000/Nokia9304 aan op je pc met de lpt poort en met een com poort (allebei straight through kabels).<BR>Dan start je hyperterminal op en je gaat connecteren via de com poort waar je receiver aanhangt.<BR>(vb com1 38400/8/p:none/Sb:1/Fc:none)Dan druk je een paar keer op CTRL + C tot hij reset en een prompt geeft.<BR>Nu stel je hyperterminal in dat hij gaat loggen. (zie menu HT: Overbrengen of transfer en dan kies je naar bestand vb: bfc90000 )<BR>dan druk je aan de prompt : u bfc90000#10000 <BR>zo ga je de eerste 64K uitlezen, wanneer dit is afgelopen ga je de logging gaan stop zetten en direct terug aanzetten met een andere bestandsnaam vb: bfca0000, en typ aan de prompt : u bfca0000#10000<BR>U doet dit voor de 3 blokken bfc90000,bfca0000,bfcb0000<BR>De drie tekst bestandjes die je nu hebt ga je wat gaan verbeteren (ultra edit32) de prompt ga je verwijderen aan het begin en einde van het bestand.<BR>Deze nieuwe bestandjes moeten nu worden geconverteerd met een program hier te vinden <A HREF="http://personales.com/espana/castellon/pipolin/" TARGET=_blank>http://personales.com/espana/castellon/pipolin/</A> (convertidor a binario)<BR>De Bin bestandjes moeten nu ook worden aangepast zodat ze juist 64 k zijn. De convertor gaat aan he begin iets bij voegen nl. BA FE CE DE BF C9 00 00<BR>dit zijn de byte load commandos voor file BFC90000 bij de bin van bfca0000 en bfcb0000 moet C9 worde verandert in CA en CB.<BR>Ook op het einde van iedere file ontbreekt er een lijn.Op lijn 10000h moeten nog 8 paar nulletjes bijkomen want we hebben er bovenaan 8 paar bijgeplaatst (load commandos)zodat we toch 64 k krijgen.<BR>Nu zijn deze files klaar om samen te voegen of te vervangen in een bestaande bin (vb:channel.bin van bij duck) <BR>Indien je gaat samenvoegen moet er op het einde FE FE D0 D0 00 00 00 00 worden aan toegevoegd.<P>Heb zelf de twee gedaan: wanneer je gaat samenvoegen + eind commandos dan kun je met de gewone str8000loader deze file inladen en dan gaat die die 3 blokken gaan overschrijven.<BR>Wanneer je onze drie blokken gaat vervangen in de channel.bin van bij duck dan gaat hij eerst alles gaan uitvegen en alle blokken bfc90000 tot bfcf0000<BR>wat misschien een beter oplossing is :-)<P>zo, misschien kun je zo wat verder geraken :-)<P>Cya

Link naar reactie
Delen op andere sites

headcrash; Door jouw hulp ben ik al een eindje op weg, maar toch loopt niet alles even lekker. Ik kan namelijk regel 10000h in ultraedit niet vinden mijn laatse regel is 0000fff0h en in deze regel kom ik ook de getallen 08 04 tegen in tegenstelling tot de regels hierboven die hebben allemaal nullen. Tevens schrijf jij dat je bij het samenvoegen van de bestanden tot een bin file het volgende toegevoegd moet worden "FE FE D0 D0 00 00 00 00" (moet ik dit bij alle drie de bestanden doen)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

kleine hint voor headcrash,<P>1.) voor het uitlezen van kanalen met hyperterminal is geen lpt ansluiting nodig, alleen een seriell kabel, dat ik b.v. van mijn modem afpak.<P>2.) met de commandos <BR> u BFC90000#10000<BR> u BFCA0000#10000<BR> u BFCB0000#10000<BR> kan in een file meegeloggt woorden, dat ook achteraf in drie aparte motorola hex files gedeelt kan woorden.<P>3.) het converteeren in binary kan ook met het programma BINEX V2.00 te vinden op <A HREF="http://home.hetnet.nl/~newlife-software" TARGET=_blank>http://home.hetnet.nl/~newlife-software</A> <P>4.) als je de 8 byte lange loadercommands<BR>"BA FE CE DE BF C9 00 00" (in BFC9.BIN)<BR>"BA FE CE DE BF CA 00 00" (in BFCA.BIN)<BR>"BA FE CE DE BF CB 00 00" en het einde command<BR>"FE FE D0 D0 00 00 00 00" (in ENDL.BIN) in aparte files zet, kun je met een simple copy/b command<BR>alles zonder binary editor naar wens an elkaar voegen, b.v.<P>copy/b BFC9.BIN+BLK1+BFCA.BIN+BLK2+ENDL.BIN newpatch.bin<P>hennesk

Link naar reactie
Delen op andere sites

@geheim<BR>de 08 en 04 heb ik veranderd in 00 00<BR>misschien is dat niet nodig?<BR>Het afsluit commando (FE FE D0....)moet allen maar op het einde van de volledige hex file komen.<P>@Hennesk<BR>Bedankt voor de hints en tips..zal nog wat verder experimenteren :-)<BR>Vraagje: zijn alle drie de blokken nodig?<BR>Alle kanalen zitten toch ij de bfc90000 ?<P>bye

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor alle uitleg. Dit maakt het bestaan van een dergelijk board noodzakelijk en in stand !<P>Toch blijf ik een probleem houden: ik heb tig-keer op ctrl-c gedrukt en er gebeurt helemaal niets in HT (ik werk onder windows 2000).<P>Ik heb het volgende gedaan:<P>* Strong8000 via seriele kabel verbonden met mijn laptop (dezelfde kabel als waarmee ik de kanalenlijst in de strong stop; echter de printerkabel heb ik niet gebruikt)<P>* hyperterminal opgestart en ingesteld (zoals aangegeven)<P>Ik heb daarna tig-keer geprobeerd met CTRL+C een reset en een prompt te krijgen echter zonder suk6. Ik heb geprobeerd CTRL+C te geven nadat ik:<P>- de strong niet heb aangezet<BR>- de strong heb aangezet (stand by mode)<BR>- de strong in normale mode heb gezet(dus op een zender)<BR>- de strong in CHAR-mode (menu en pijltje naar rechts)<P>Na CTRL+C gebeurt er in bovenstaande gevallen helemaal niets in hyperterminal en ook wordt de strong niet gereset.<P>Brandende vraag is dus: wat doe ik verkeerd?<P>Hoe moet mijn strong staan? En moet ik hyperterminal als laatste opstarten???<P>Overigens heb ik bovenstaande ook geprobeerd met de printerkabel (naast de RS-232 kabel) verbonden aan de strong en laptop.<P>Als ik nu maar die prompt krijg kan ik weer verder stoeien.<P>Pls, help....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet de drie blokken gebruiken omdat onder andere de diseq-info in een ander blok zit (TPT of TCS-in het blok). Als je ook naar Eutelsat kijkt is dat wel belangrijk. Welk blok dit is hangt af van de firmware.<BR>Verder voeg ik ook de inhoud van het eeprom toe, F801. Wanneer ik dat niet doe geeft de loader bij mij erreurs.<BR>De eeprom is in te lezen door:<BR>d 801f0000#100 (alleen nullen)<BR>e<BR>d 801f0000#100 (nu komt de data, ik geloof dat het u-commando meteen motorola uitgeeft, weet het niet meer zeker, gewoon beide proberen)<BR>Deze data moet in het eerste blok Voor het formaat gewoon even spieken in het eerste blok van "channels.bin".<BR>Is het iemand gelukt om zonder dit eerste blok zonder erreurs te uploaden? <P>Groeten,dbro

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier is mijn BAT-file, met dat ik uit het 510k groote logging file<BR>van de hyperterminal session (strcap48.txt, naar de strong commands<BR>1) e, 2)u BFC90000#10000, 3)u BFCA0000#10000, 4)u BFCB0000#10000)<BR>een volledige backup van mijn momenteel geldige kanalenlijst maak.<BR>====================================================================<BR>sed -n -e "/S003/,/S903/s/\r//p" strcap48.txt >motonly.hex<BR>sed -n -e "1,76p" motonly.hex >mye2prom.hex<BR>sed -n -e "77,2419p" motonly.hex >mybfc9.hex<BR>sed -n -e "2420,4762p" motonly.hex >mybfca.hex<BR>sed -n -e "4763,7105p" motonly.hex >mybfcb.hex<BR>erase motonly.hex<BR>binex/b /omye2prom.bin mye2prom.hex<BR>binex/b /omybfc9.bin mybfc9.hex<BR>binex/b /omybfca.bin mybfca.hex<BR>binex/b /omybfcb.bin mybfcb.hex<BR>copy/b 801f.bin+mye2prom.bin+end801f.bin+bfc9.bin+mybfc9.bin xyz.zyx<BR>copy/b xyz.zyx+bfca.bin+mybfca.bin+bfcb.bin+mybfcb.bin+endl.bin backup.bin<BR>erase xyz.zyx<BR>=====================================================================<BR>sed (stream editor) is een klein oud programma, dat voorall in de<BR>Linux/Unix weerld bekend is. Het maakt uit het logging file strcap48.txt<BR>4 zuivere motorola hex-files, die achteraf met binex in binaries<BR>omgezet worden.<P>Door het aan elkaar zetten met het binary-copy command woord dan het volledige backup-file opgebouwt.<P>801f.bin, bfc9.bin, bfca.bin, bfcb.bin en endl.bin zijn 8 byte lange<BR>files met de loader_2000 commands, end801f.bin is byte 2057 tot byte<BR>65544 van da3ned3SPok.bin en daarme bouw ik uit het 2k groote<BR>mye2prom.bin een legale 64k groote loader blok op.<P>hennesk

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry, ik was een beetje te vlug in mijn laatste posting. Ik heb ondertussen in 4 andere firmware versies de 801F0000-e2prom loader blok bekijken. Behalve bij da3ned3SPok woord die anders alltijd met FF's tot de 64k lengte opgevullt. Dat kan all het programma BINEX. Dus<P>binex/b /F@801F0800-810FFFFF /omye2prom.bin mye2prom.hex<P>en het eeste copy command woord korter<P>copy/b 801f.bin+mye2prom.bin+bfc9.bin+mybfc9.bin xyz.zyx<P>hennesk

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ hennesk<BR>Boven staand bat file werkt niet met sed302b<BR>deze is voor windows maar als ik in de volgende regel sed -n -e "/S003/,/S903/s/\r//p" strcap48.txt >motonly.hex<BR>uitvoer dan maakt hij lege files maar als ik<BR>de -n weglaat werkt het half dan maakt hij<BR>de files aan maar begint niet bij s003 maar<BR>gewoon bij het eerste commando e en in de andere files blijft de prompt er in staan<BR>is dit normaal ??? ik probeer namelijk om<BR>alle losse programma's in een eigen pogramma<BR>te stoppen of een gui te maken voor sed en BINEX enige hulp is gewenst <P>bij voorbaat dank

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben ff bezig geweest met mijn channel lijst te maken maar als ik hem naar mijn strong stuur met de strong loader dan krijg ik deze meldingen:<BR>boot_LIBDAT_ECP_1.6.a(DA3NED_VEN_V20.3)<BR>CHARGEMENT PRIORITAIRE<BR>FLASH ADR=bfc00000 M29W800B<BR>FLASH ADR=a1200000 M29W800B<BR>FLASH ADR=a1300000 (90,90) non reconnue<BR>debut de transfert parallele<BR>attente negociation: compatible<BR>transfert flash_bfc90000<BR>!!!!! ERREUR commande (clef=00200000 adr=00000000)<BR>flush(1fff8)<BR>gaat hier iets fout?<BR>als ik mijn strong aanzet dan werkt hij wel goed.<BR>Ook de zenders die ik verandert heb op mijn computer staan ook goed in mijn decoder!<P>wie kan me helpen

Link naar reactie
Delen op andere sites

@jaldert<P>zo te zien gooit hij alleen flash_bfc90000 over<BR>maar waar zijn bfca0000 en bfcb0000 het lijkt<BR>erop als of je lijst niet helemaal compleet is<BR>als je het e2prom blok + bfc90000 + bfca0000 + bfcb0000 in 1 file hebt is deze 256kb groot<BR>en zonder e2prom 192kb of de file van strong <BR>maar die is gewoon verder opgvuld met FFFFFF tot 512kb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...