Mike Philippens Geplaatst: 30 oktober 2007 Geplaatst: 30 oktober 2007 Ow...je hebt nog steeds geen netwerk...da's lastig, want de gemini image kan lekker updaten via internet. Dat netwerk...is het draadloze deel een aparte access point, of is dat ingebouwd in je router? Als dat nl het geval is, kan het zijn dat het access point een heel andere IP range gebruikt voor zijn clients dan jouw modem/router. Als het (interne) ip adres van je router uit een hele andere range komt dan je PC, moet je zorgen dat de box een nummer uit de range van de router krijgt, want daar zit ie op.
Gast Geplaatst: 30 oktober 2007 Geplaatst: 30 oktober 2007 nee..het is een speedtouch 570 van alcatel.. een modem/router in 1. Tenminste dat denk. Interfaces: 1 x netwerk - Radio-Ethernet 1 x modem - ADSL - RJ-11 ( WAN ) 1 x netwerk - Ethernet 10Base-T/100Base-TX - RJ-45
Gast Geplaatst: 30 oktober 2007 Geplaatst: 30 oktober 2007 maar moet ik nu voor de dreambox het ip adres zelf instellen of via dhcp. Als ik het goed heb draait op de router een dhcp server..
Mike Philippens Geplaatst: 30 oktober 2007 Geplaatst: 30 oktober 2007 Citaat: maar moet ik nu voor de dreambox het ip adres zelf instellen of via dhcp. Als ik het goed heb draait op de router een dhcp server.. Kan beiden. Als er een DHCP servert op het netwerk aanwezig is, moet ie dan zelf een adresje krijgen.
Gast Geplaatst: 30 oktober 2007 Geplaatst: 30 oktober 2007 snap er helemaal niets meer van..krijg hem via een utp kabel niet via de draadloze modem gekoppeld aan de computer..nu heb ik hem maar via een cross-over kabel aan de computer verbonden..bij het opstarten de linker knop ingehouden...ip adres gekregen..wanneer ik dit invul bij dream control center...en dan de optie direct cross over..druk ik op verbinden..en krijg een error 10057 in function send socket is not connected.
arie kanarie Geplaatst: 31 oktober 2007 Geplaatst: 31 oktober 2007 Citaat: bij het opstarten de linker knop ingehouden...ip adres gekregen..wanneer ik dit invul bij dream control center... Start ipv DCC, eens je webbrowser op en vul daar het verkregen IP nummer in, je moet dan in jouw dreambox kunnen komen, want jouw box staat nu in de STOP modus. Herstart jouw db zonder knoppen indrukken en daarna, moet het wel lukken met DCC en het eerder verkregen IP nummer, mits de DHCP geen ander nummer heeft toegewezen. grtz arie _________________________________________________________________________ Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi
Gast Geplaatst: 31 oktober 2007 Geplaatst: 31 oktober 2007 bedoel je dreambox rechtstreeks aansluiten op de pc door middel van een cross-over kabel ?
arie kanarie Geplaatst: 31 oktober 2007 Geplaatst: 31 oktober 2007 niet op je PC aansluiten, maar bekabeld aan jouw modem/router. grtz arie _________________________________________________________________________ Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi
Gast Geplaatst: 31 oktober 2007 Geplaatst: 31 oktober 2007 heb ik gedaan..en geprobeert om via dcc contact te krijgen met dreambox..de volgende error krijg ik dan: 10057 in function send socket is not connected.
Rigolo Geplaatst: 31 oktober 2007 Geplaatst: 31 oktober 2007 Pandabeer, als ik het goed begrijp heb jij de volgende situatie in huis: Code: telefoonlijn draadloos---------------MODEM ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ PC Heb je nog meer PC's in huis of maar 1 PC via draadloos aangesloten? Nu wil jij het volgende doen: Code: telefoonlijn draadloos---------------MODEM ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ PC | | UTP | dreambox Maar als je dat doet dan krijg je geen IP adres dmv DHCP op de dreambox? En wat als je de PC rechtstreeks met een UTP kabel op je MODEM aansluit? dan wel? Hein
Gast Geplaatst: 1 november 2007 Geplaatst: 1 november 2007 Ja de schets zoals weergegeven klopt helemaal. Ik heb de dreambox niet ingesteld op dhcp..maar handmatig een ip adres ingesteld ...ik kan hem natuurlijk zo omzetten op dhcp.. ik heb de pc helemaal bovenstaan..moet ik een kabel trekken naar mijn draadloze modem die in de woonkamer staat ?
arie kanarie Geplaatst: 1 november 2007 Geplaatst: 1 november 2007 Citaat: niet op je PC aansluiten, maar bekabeld aan jouw modem/router Goed lezen, zou een goede deugd zijn. en ik zou ff niet eigenwijs zijn en in de dreambox DHCP 'tijdelijk' aanzetten. Pas als je een verbinding hebt gehad, kan je gaan wijzigen. grtz arie _________________________________________________________________________ Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi
Gast Geplaatst: 2 november 2007 Geplaatst: 2 november 2007 dit kan niet..op de speedtouch zit een draadloze verbinding...en een ingang voor de telefoonkabel een een ethernet uitgang.
arie kanarie Geplaatst: 2 november 2007 Geplaatst: 2 november 2007 volgens mij, moet je dan jouw computer via het draadloze gedeelte aansluiten en configureren. Jouw ethernet aansluiting, zou ik gebruiken om jouw dreambox bekabeld aan te koppelen. Je kan ook proberen om op die ethernet aanstuiting een extra router of mogelijk een switch te koppelen. Dan moet het voor zover ik kan inschatten gaan werken. grtz arie _________________________________________________________________________ Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi
arie kanarie Geplaatst: 2 november 2007 Geplaatst: 2 november 2007 zojuist de gebruiksaanwijzing gelezen van die alcatel 570. in hoofdstuk 5 staat dat aansluiten van Hub/switch gebruikt kan worden. Dan zal het verbinden met de dreambox een fluitje van een cent zijn. grtz arie _________________________________________________________________________ Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen