Gast Geplaatst: 28 oktober 2007 Geplaatst: 28 oktober 2007 Wij kijken naar de Noorse TV via een schotel antenne en hebben daar een klein probleempje mee. Als er muziek is dan klinkt dat als een oude LP die niet vlak meer is , het geluid "golft" af en toe. Het beeld is verder prima en de ontvangst volgens de metertjes ook. Iemand enig idee hoe ik dat kan veranderen?
WPW Geplaatst: 28 oktober 2007 Geplaatst: 28 oktober 2007 Type ontvanger? waarmee luister je? hoe aangesloten? gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Gast Geplaatst: 4 november 2007 Geplaatst: 4 november 2007 Ik gebruik een Grundig (SC2000-20 staat er op de achterkant) ontvanger met een gewone 80cm schotel en 1 LNB
WPW Geplaatst: 4 november 2007 Geplaatst: 4 november 2007 En de rest? hoe precies is het geluid aangesloten(type stekkers) en waaraan? gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
wopla Geplaatst: 4 november 2007 Geplaatst: 4 november 2007 heb hier een manhattan staan die ook zo'n soort fenomeen heeft bij muziek jankte het geluid soms(vals)zit in de ontvanger althans bij mij,andere ontvanger proberen kijken of je dan ook last heb. 80cm schotel ; topfield 4000pvr; philips dsr 7121 (in de kast);sab titan 2 combo 1.3.42
Gast Geplaatst: 10 november 2007 Geplaatst: 10 november 2007 De ontvanger is met een scartkabel aangesloten en het geluid met twee tulpstekkers. De ene keer is het erger dan de andere keer.
Coliseo Geplaatst: 10 november 2007 Geplaatst: 10 november 2007 Staat het volume van de ontvanger wel voldoende hoog ? Als dit niet het geval is, en je compenseert dit door het volume van de TV hoger te zetten, dan krijg je vervorming.
WPW Geplaatst: 10 november 2007 Geplaatst: 10 november 2007 Kan ook ja, probeer eens een koptelefoon of een ander media waar je mee kan luisteren dan de tv. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Coliseo Geplaatst: 13 november 2007 Geplaatst: 13 november 2007 @ holie2 Heb je nu een oplossing gevonden voor het probleem ?
Gast Geplaatst: 15 november 2007 Geplaatst: 15 november 2007 We moeten inderdaad altijd de TV veel luider zetten als we overgaan op de schotel. Ik ga uitzoeken of ik het geluid van de ontvanger kan opschroeven. Tweede bericht: het volume stond op maximaal , ik heb het dus wat teruggeschroefd :-)) Nou even wachten op een muziekprogramma.
Gast Geplaatst: 23 november 2007 Geplaatst: 23 november 2007 HEt geluid heb ik teruggeschroefd zonder resultaat. Daarna heb ik het weer voluit gezet en dat lijkt te werken. Vanavond weer proberen. Misschien zit het in NRK1 en is het wel goed bij andere zenders.
Gast Geplaatst: 2 december 2007 Geplaatst: 2 december 2007 Het werkt een beetje. Asl het geluid vals is kan ik het zuiver krijgen door de volumeinstelling van de decoder aan te passen. Een paar dagen later is het weer vals en moet ik weer naar de instellingen. Conclusie : het helpt maar het is niet ideaal.
Coliseo Geplaatst: 2 december 2007 Geplaatst: 2 december 2007 Het kan geen kwaad om het volume van de ontvanger altijd op maximum te houden hoor.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen