Snowgasm Geplaatst: 29 oktober 2007 Geplaatst: 29 oktober 2007 Ik meende hier wat berichten gelezen te hebben (maar kan ze niet terug vinden) over een duo lnb op een triax multiblock. Ik was echter net bij de lokale satellietboer en de monteur daar berichtte mij dat dit onmogelijk is. Wie heeft er gelijk? Wat ik wil bereiken is Astra 1,2,3 te kunnen kijken. Waarom ik mijn duo lnb wil behouden? Nou, ik heb nu een Dreambox 7025+, maar ook een Philips 2211 (welke geen diseqc sturing heeft). Ik wil dus de Philips 2211 rechtstreeks op de duo lnb houden. De overige 3 poorten wil ik als volgt schakelen: 1 rechtstreeks naar de Dreambox. 2 naar een Diseqc switch, waarop ook de Astra 2 lnb geschakeld zit. (ik had begrepen dat je door 2 poorten naar een switch te schakelen de switch in de duo lnb kan omzeilen). En vervolgens deze switch door naar tuner 2 van de Dreambox. Mijn schotel staat nu op 19.2 gericht, dit wil ik graag zo houden (makkelijker). Moet de schotel perse gedraaid worden? Is in mijn geval een motor misschien makkelijker?
Gast Geplaatst: 29 oktober 2007 Geplaatst: 29 oktober 2007 Als de philips een mono/duo-blok kan schakelen, kan deze in ieder geval mini-Diseqc aan. Er werkt dan een Disecq op met twee poorten.
Snowgasm Geplaatst: 1 november 2007 Auteur Geplaatst: 1 november 2007 130 kijkers en niemand die een advies over de situatie heeft? please help :-)
Roodkapke Geplaatst: 1 november 2007 Geplaatst: 1 november 2007 Het schakelen met een duo-lnb icm met andere lnb's wil alleen met een uncommitted switch. Je locale satboer verkoopt dus onzin. De switch in de duo-lnb is niet te omzeilen. PLinux member
Gast Geplaatst: 2 november 2007 Geplaatst: 2 november 2007 En voor een uncommitted heb je Diseqc 1.1 nodig dat de Philips zeker niet kan.
trust Geplaatst: 2 november 2007 Geplaatst: 2 november 2007 Citaat: De switch in de duo-lnb is niet te omzeilen. Dit al geprobeerd ? Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
fr@ncis Geplaatst: 2 november 2007 Geplaatst: 2 november 2007 Ja, al veel. En tot nu toe werkt het altijd.
trust Geplaatst: 2 november 2007 Geplaatst: 2 november 2007 Wat bedoel je dan met : De switch in de duo-lnb is niet te omzeilen. ? Met mijn idee werkt het toch . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Snowgasm Geplaatst: 3 november 2007 Auteur Geplaatst: 3 november 2007 @Trust, Ik had je tekening inderdaad al in een ander topic gezien. Wellicht dat mijn vraag wat dubbelzinnig is, maar ter verduidelijking...... Volgens de lokale satellietboer kan ik die Duo-LNB niet gebruiken omdat de hoek tussen de 2 koppen (19,2 en 23,5) vereist dat de DUO-lnb recht voor de schotel zit (dus op de arm) op 19.2 graden oost. Dit kan niet met een triax multi arm. Hoe heb jij het gemonteerd? Heb je in je tekening ook de Canal Digitaal duo lnb?
trust Geplaatst: 3 november 2007 Geplaatst: 3 november 2007 Nee , een duo lnb zit daar nog niet bij . Dat was een opstelling voor 28.5-19.2-13-5º oost . Ik denk dat het niet veel uitmaakt of duo lnb iets naast het midden staat . Destijds heb ik de schotel (trax 78 cm ) met de lnb in de orginele enkele houder , uitgericht op 16º oost en daana de triax duo-houder gemonteerd met 2 lnb's . Meteen beeld op Astra 1 en HB , vervolgens met 2 Chess universele lnb houders Astra 28.5º en Sirius er links en rechts naast gehangen . Als ik vanavond thuis ben zal ik een foto plaatsen . Met smalle lnb's is het misschien mogelijk Astra 23.5º er tussen te prutsen . Maar misschien heb ik wel een duo-lnb bij omroep brabant gewonnen , en gaat die ertussen . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
trust Geplaatst: 3 november 2007 Geplaatst: 3 november 2007 Citaat: Nee , een duo lnb zit daar nog niet bij . Dat was een opstelling voor 28.5-19.2-13-5º oost . Ik denk dat het niet veel uitmaakt of duo lnb iets naast het midden staat . Destijds heb ik de schotel (trax 78 cm ) met de lnb in de orginele enkele houder , uitgericht op 16º oost en daana de triax duo-houder gemonteerd met 2 lnb's . Meteen beeld op Astra 1 en HB , vervolgens met 2 Chess universele lnb houders Astra 28.5º en Sirius er links en rechts naast gehangen . Als ik vanavond thuis ben zal ik een foto plaatsen . Met smalle lnb's is het misschien mogelijk Astra 23.5º er tussen te prutsen . Maar misschien heb ik wel een duo-lnb bij omroep brabant gewonnen , en gaat die ertussen . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Snowgasm Geplaatst: 6 november 2007 Auteur Geplaatst: 6 november 2007 Citaat: Citaat: Nee , een duo lnb zit daar nog niet bij . Dat was een opstelling voor 28.5-19.2-13-5º oost . Ik denk dat het niet veel uitmaakt of duo lnb iets naast het midden staat . Destijds heb ik de schotel (trax 78 cm ) met de lnb in de orginele enkele houder , uitgericht op 16º oost en daana de triax duo-houder gemonteerd met 2 lnb's . Meteen beeld op Astra 1 en HB , vervolgens met 2 Chess universele lnb houders Astra 28.5º en Sirius er links en rechts naast gehangen . Als ik vanavond thuis ben zal ik een foto plaatsen . Met smalle lnb's is het misschien mogelijk Astra 23.5º er tussen te prutsen . Maar misschien heb ik wel een duo-lnb bij omroep brabant gewonnen , en gaat die ertussen . Hoi Trust, Bedankt voor je antwoord. Is het je nog gelukt met een duo lnb? Ik durf namelijk niet de proef op de som te nemen en straks met een groot aantal nutteloze LNB's te zitten.
trust Geplaatst: 6 november 2007 Geplaatst: 6 november 2007 Ik had 2 ijzers in het vuur in Brabant , de ene heeft al een mail gekregen : Citaat: Beste ............. Onlangs heb je meegedaan aan een DUO LNB actie bij Omroep Brabant. Helaas heb je niet gewonnen. Desondanks hopen wij dat je Omroep Brabant enorm mist en dat we je binnenkort als kijker weer mogen begroeten. Hartelijk dank voor het meedoen. Over de uitslag kan niet worden gecorrespondeerd. TIP: kijk ook eens op www.omroepbrabant.nl voor nieuws en nieuwtjes over Brabant. NB: deze mail is automatisch verstuurd en kun je daarom niet beantwoorden. Van de andere heb ik nog niets gehoord . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen