Ga naar inhoud


Geen BBC en ITV op Inverto 7000m


Gast J-P

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik open maar even een nieuwe topic om te kijken of iemand weet hoe ik het probleem kan oplossen.

 

Ook ik heb nu sinds een week de Inverto in huis, had hiervoor een Topfield 5000 PVR met Multytenne twin.

 

Nu overgestapt vanwege het automatisch decoderen, maar ik kom er toch qua zenders zoeken niet helemaal uit.

 

Ik heb nog steeds de Multytenne hangen, welke ook al hing met de Topfield. Nu wil ik op de Inverto ook graag weer de BBC en ITV kanalen hebben, maar die zijn totaal niet te vinden.

 

Op het moment dat ik naar geavanceerd zoeken ga in het menu om de juiste frequenties in te vullen, zodat hij precies kan zoeken op de BBC kanalen, dan valt de balk met signaalkwaliteit helemaal terug naar nul. Resultaat met zoeken op de frequentie ook automatisch nul.

 

Heeft iemand een idee, hoe dit is op te lossen. Alvast bedankt!

 

Ps inmiddels heb ik alle instellingen volgens mij zo staan, zoals hier op het forum beschreven.

Link naar reactie
Delen op andere sites


nee, ik heb genoeg zenders op Astra 2 in de lijst staan, heb bijvoorbeeld gewoon beeld op DW-TV..

 

Daarom snap ik ook niet waarom de BBC en ITV niet met het standaard zoeken zijn meegekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Op het moment dat ik naar geavanceerd zoeken ga in het menu om de juiste frequenties in te vullen, zodat hij precies kan zoeken op de BBC kanalen, dan valt de balk met signaalkwaliteit helemaal terug naar nul.
Ps inmiddels heb ik alle instellingen volgens mij zo staan, zoals hier op het forum beschreven.


De Mututenne is dus ok .
Als signaalkwaliteit op nul valt heeft zoeken geen zin .
Er moet dus toch iets fout zitten bij de instellingen : geef ze eens door zoals je ze invult bij geavanceerd zoeken, dan kan ik vergelijken met de mijn instellingen.

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, de multytenne werkt gewoon.

 

Als ik naar geavanceerd zoeken ga, en ik wissel bovenin van Astra 1 naar Astra 2, valt direct de kwaliteit naar 0.

 

De instellingen zoals ze bij Antenneinstellingen staan zijn:

 

Installatietype Dubbel

Lage LOF 9750

Hoge LOF 11300

Primaire Diseqc 2.0/B/0

 

Met deze instellingen is de signaalsterkte 65% en signaalkwaliteit 30%

 

Ik hoop dat je hier iets mee kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie één belangrijk verschil met mijn instellingen :

sat : astra 2

primaire disecq : [color:"red"] 1.0 / D / 0 [/color] maw : bij mij zit astra2 op de positie D in de disecq-volgorde .

Bij mij staat Hoge Lof op 10600 , maar ik denk niet dat dit verschil uitmaakt .

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie
Citaat:
Ja, de multytenne werkt gewoon.

Als ik naar geavanceerd zoeken ga, en ik wissel bovenin van Astra 1 naar Astra 2, valt direct de kwaliteit naar 0.

De instellingen zoals ze bij Antenneinstellingen staan zijn:

Installatietype Dubbel
Lage LOF 9750
Hoge LOF 11300
Primaire Diseqc 2.0/B/0

Met deze instellingen is de signaalsterkte 65% en signaalkwaliteit 30%

Ik hoop dat je hier iets mee kan.


De hoge lof lijkt mij verkeert staan die moet volgens mij 10600 zijn.

Probeer dit eens:
Kanalen zoeken -> geavanceerd -> en dan kiezen voor:
Astra 2 -> frequentie 10773, polarisatie H, symbolrate 22000 en FEC 5/6.

Als de signaalsterkte nu niet uitslaat staat je multy niet goed uitgericht.

De Diseqc instellingen moeten zijn:
Astra 1 - 1.0/a/0
Hotbird - 1.0/b/0
Astra 3 - 1.0/c/0
Astra 2 - 1.0/d/0
Eurobird- 1.0/d/0
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
nee, ik heb genoeg zenders op Astra 2 in de lijst staan, heb bijvoorbeeld gewoon beeld op DW-TV..

Daarom snap ik ook niet waarom de BBC en ITV niet met het standaard zoeken zijn meegekomen.


Weet je zeker dat je DW-Tv via astra 2 ontvangt ? Op astra 2 zit die volgens mij gecodeerd in het Sky-pakket , op astra 1 ( en Hotbird )zit die vrij te ontvangen .

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allen,

 

Bedankt voor de reacties. Na het aanpassen van de LOF naar 10600 en de Diseqc instelling, worden de BBC en ITV kanalen gevonden via geavanceerd zoeken.

 

Vind het toch nog een heel karwei om de instellingen zo te zetten, dat alle kanalen die beschikbaar zijn ook gevonden worden. Maar goed via dit forum kom je er toch wel weer uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...