BarnOwl Geplaatst: 29 oktober 2007 Geplaatst: 29 oktober 2007 Toen ik de Inverto in 2006 aanschafte kreeg ik het voor elkaar om zowel Astra 1 als 2 te ontvangen met 2 LNB's en een disecq switch. Vraag me niet hoe, maar het werkte. Omdat we weinig naar BBC keken en na een storm de schotel opnieuw uitgericht moest worden hen ik enkel de Unicable LNB van Inverto op de Astra 1 staan. Nu wordt het een ander verhaal met de Astra3 die een aantal interessante kanalen aanbiedt via Canaal Digitaal. Ik lees op de CD website dat de Dual LNB beide sats ondersteund. Maar dit gaat dan wel met 2 kabels naar de ontvanger. Ik heb mijn schotel hier 30m gedeeltelijk ondergronds verbonden via 1 kabel en het is nogal wat om er een tweede kabel bij te trekken. Is er inmiddels een dual LNB met ingebouwde (of externe) switch die ondersteund wordt door de inverto?
Gast Geplaatst: 29 oktober 2007 Geplaatst: 29 oktober 2007 Bedoel je de DUO lnb van Canal Digitaal? Zoja, deze heeft 2 uitgangen, maar werkt ook met 1 kabel.
E. Hindriks Geplaatst: 30 oktober 2007 Geplaatst: 30 oktober 2007 Voor zover ik weet ondersteund de DUO LNB 60 geen Unicable. Aangezien Inverto de DUO LNB 60 heeft gemaakt (toch?) had ik gehoopt, dat er ook een Unicable variant van zou komen, maar deze heb ik tot op heden niet gezien. Ik zit nu met een dual tuner PVR (IDL7000M) en een mono tuner ontvanger (lemon 042CI) op 1 kabel aangesloten op een unicable quad LNB. Werkt perfect, maar er is nog geen mogelijkheid om op deze ene kabel naar 2 sattelieten te kijken. Ik had ook gelezen dat er een Unicable feedswitch zou komen (in voorjaar 2007, maar dat is het bij ons al geweest), wat het probleem volgens mij ook kan oplossen, maar die is er ook (nog) niet. Dus: - of nog even wachten, - of een extra kabel trekken en dan beide kabels aansluiten op een DUO LNB 60, - of 1 kabel aansluiten (en doorlussen) op een DUO LNB 60 en accepteren dat je dan alleen op de 2de tuner kunt kijken/opnemen naar datgene wat er op dezelfde transponder wordt uitgezonden als waar de 1ste tuner op is afgestemd. Inverto IDL 7000m (1.4.214.104) met SmarDTV 910050 R1.0 / SW 2.05.001;FW 3.03.013 Lemon 042CI met SmarDTV SW: CANALDIGITAAL 1.09.003(01.09.01.00)FW:1.03.05 Inverto Unicable twin LNB
BarnOwl Geplaatst: 1 november 2007 Auteur Geplaatst: 1 november 2007 Citaat: - of 1 kabel aansluiten (en doorlussen) op een DUO LNB 60 en accepteren dat je dan alleen op de 2de tuner kunt kijken/opnemen naar datgene wat er op dezelfde transponder wordt uitgezonden als waar de 1ste tuner op is afgestemd. Ik denk dat dit inderdaad momenteel de meest ideale optie is. Er kan wel een normale disecq switch tussen 2 LNB's met de Inverto als je de tuners doorlust, maar dan krijg je dezelfde situatie als je hierboven beschrijft volgens mij. Ik neem tenminste aan dat de duo LNB 60 een ingebouwde switch heeft? Je zult dus het Unicable verhaal moeten vergeten en beide sats op "vaste lnb" moeten instellen.......toch?
JosFop4Sat Geplaatst: 1 november 2007 Geplaatst: 1 november 2007 Er zijn geruchten dat FTA bezig is met een Unicable DUO LNB. Desalnietemin een dure kwestie als je weer om moet naar deze versie. Een andere optie is om gemotoriseerd te gaan icm Unicable. Niet voor de hand liggend, wel mogelijk en voordeliger. You can never solve a problem on the level on which it was createdGroeten, JosVU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3
BarnOwl Geplaatst: 2 november 2007 Auteur Geplaatst: 2 november 2007 Citaat: Een andere optie is om gemotoriseerd te gaan icm Unicable. Niet voor de hand liggend, wel mogelijk en voordeliger. Heb ik ook overwogen, maar dan ben je toch altijd maar op 1 sat tegelijk gericht, dus ook dat beperkt de PVR vrijheid......
Gast Geplaatst: 2 november 2007 Geplaatst: 2 november 2007 Is dit misschien een oplossing? http://www.sat4all.com/forums/showflat.p...;page=0#1454711
Gast Geplaatst: 3 november 2007 Geplaatst: 3 november 2007 Er bestaan switches (nee, niet van FTA), waarmee meerdere LNB's op één kabel kunnen worden aangesloten. Zie hier en hier.
JosFop4Sat Geplaatst: 3 november 2007 Geplaatst: 3 november 2007 Maar dan zou je zelf zo'n 2e Unicable LNB mbv een duofeed op je arm moeten knutselen om een 2e Sat te kunnen ontvangen? You can never solve a problem on the level on which it was createdGroeten, JosVU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen