Littlesat Geplaatst: 30 oktober 2007 Geplaatst: 30 oktober 2007 CDS schakeld Irdeto nog niet af... Alleen nieuwe dingen die hoeven niet altijd in Irdeto te komen... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Gast Geplaatst: 30 oktober 2007 Geplaatst: 30 oktober 2007 Sjaak(k)..die "klant" is in NL geregistreerd..dus dan zijn ze die klant kwijt mocht Irdeto afgeschakeld worden. Ze zijn er per slot van rekening zelf mee begonnen.
aanj Geplaatst: 30 oktober 2007 Geplaatst: 30 oktober 2007 Het is normaal dat CDS IRDETO nog ondersteund , om digitaal te gaan moesten we van hun naar IRDETO . Er zijn nog veel mensen die tuners hebben die alleen IRDETO aan kunnen . Ik vind het eigenlijk best geschikt dat ze het nog ondersteunen . Alleen vind ik het dom om niet alles ook in IRDETO beschikbaar te stellen , zo loop je "extra" klanten mis . Licentie moet je toch al betalen . Straks geef je die een SECA card en een tuner tegen gereduceerd tarief , minder kans dat ze weg lopen , wat je al hebt hou je wel . Dus meer inkomsten . Wegpesten van IRDETO klanten ( door minder mogelijkheden ) kost hun alleen geld . Ad Vu+ Duo,2xDream7000,Dream500,Dbox1,Nokia9800s
Gast Geplaatst: 30 oktober 2007 Geplaatst: 30 oktober 2007 nee, wegpesten van Irdeto klanten zal op termijn geld opleveren. nu moeten ze de dure licentie behouden. als er nog een handjevol over is aan irdetoklanten, dan maken ze een mooie irdeto->seca actie licentiekosten wegen niet op tegen een paar secaontvangers+kaarten tegen inkoopprijs verkopen..
Littlesat Geplaatst: 31 oktober 2007 Geplaatst: 31 oktober 2007 Ik heb net nog de transponder met dvbsnoop geanaliseerd. Er zit wel een EMM op voor Irdeto kaarten... dus misschien komt het nog. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
aanj Geplaatst: 31 oktober 2007 Geplaatst: 31 oktober 2007 Citaat: nee, wegpesten van Irdeto klanten zal op termijn geld opleveren. nu moeten ze de dure licentie behouden. als er nog een handjevol over is aan irdetoklanten, dan maken ze een mooie irdeto->seca actie licentiekosten wegen niet op tegen een paar secaontvangers+kaarten tegen inkoopprijs verkopen.. Dat Irdeto er ooit u er ooit uitgaat zal wel . Maar als je ze wegpest krijgen ze een naar gevoel over je , en gaan ze niet over naar seca , maar naar de kabel of digitenne omdat die goedkoper zijn met de apperatuur . Voorts verdien je meer aan een duurder pakket dan aan een basis pakket . En ik denk dat als je al over moet stappen , met behoorlijke kosten , je zeker geen duurder pakket erbij pakt . Als je al een duurder pakket hebt stap je minder snel over naar digitenne e.d omdat je dan ook nog meer resterende contributie kwijt bent . Bij het basis pakket is die te verwaarlozen Ad Vu+ Duo,2xDream7000,Dream500,Dbox1,Nokia9800s
JAL Geplaatst: 31 oktober 2007 Geplaatst: 31 oktober 2007 Nog geen irdeto themazenders/ nieuwe zaplijst 31-10-2007 - Het nieuwe themapakket van CanalDigitaal is nog niet in Irdeto-2 beschikbaar ondanks dat mensen met Irdeto-kaarten wel de oproep hadden gekregen om te mogen reageren op de enquête voor de themazenders. CanalDigitaal heeft intussen laten weten op het huidige probleem met betrekking tot Irdeto snel terug te komen. Ook is er sinds maandag een nieuwe zaplijst beschikbaar. In de huidige lijst zijn echter de regionale zenders van Österreich 2 Radio weggevallen. Het gaat om regionale keten zoals Radio Vorarlberg, Radio Tirol enz. die veel Schlagers uitzenden. De NBS heeft CanalDigitaal gevraagd of deze door de liefhebbers gewaardeerde stations weer zo spoedig mogelijk in de lijst kunnen worden opgenomen. Bron SatelliteMagezine
Liberty1 Geplaatst: 1 november 2007 Geplaatst: 1 november 2007 CD had ooit gezegt dat bij nieuwe zenders geen irdeto meer zou worden toegepast. Dreambox 800 HD SE met openPli 2.0, Dreambox 500S (Gemini 4.40), Inverto Single LNB van 0,2 dB, Triax TD88cm schotel, Moteck SG-2100-A, ontvangst van Amos, Sirius, Digiturk, Hotbird, Astra1,2 en 3 etc.
Littlesat Geplaatst: 1 november 2007 Geplaatst: 1 november 2007 Wel gek dat er een Irdeto EMM stream op die transponder zit(!?) Misschien moet het simpelweg nog komen. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Airflow Geplaatst: 5 december 2007 Geplaatst: 5 december 2007 Inmiddels heeft Canaldigitaal besloten om Irdeto 2 officieel niet te gaan gebruiken voor het themapakket. In de loop van volgend jaar komt er een actie voor Irdeto abonnees om over te stappen naar Mediaguard. Citaat: CanalDigitaal heeft intussen besloten dat de Irdeto-codering ook in de toekomst niet zal worden ingezet voor het themapakket. Momenteel wordt er gewerkt aan een actie met commercieel interessante aanbiedingen voor geïnteresseerden om hen om te zetten naar Mediaguard, zo laat de directie ons weten. Deze actie zal waarschijnlijk in de loop van volgend jaar starten. Bron: TV Satellite Datum: 05-12-07 Zoals het er nu naar uitziet is de overstap geen verplichting, als je het themapakket niet wilt stap je niet over. Toch denk ik dat het slimme zet is, als Canaldigitaal de Irdeto codering ergens volgend jaar helemaal gaat stoppen, en de abonnees een mooi aanbod aanbieden. Dus bijvoorbeeld iets in de trant van: Smartcard + smartcardmodule gratis om te ruilen. Mocht de huidige ontvanger niet geschikt zijn voor Seca/Mediaguard, dan de ontvanger voor een paar tientjes omruilen voor een goedgekeurde decoder. Mja, hoeveel Irdeto abonnees zijn er nog, en hoeveel gaan uiteindelijk van het aanbod gebruik maken als het niet hoeft. Ik bedoel hoeveel Irdeto kijkers hebben interesse in het themapakket? Groeten, Airflow.
Penthe Geplaatst: 5 december 2007 Geplaatst: 5 december 2007 Citaat: Inmiddels heeft Canaldigitaal besloten om Irdeto 2 officieel niet te gaan gebruiken voor het themapakket. In de loop van volgend jaar komt er een actie voor Irdeto abonnees om over te stappen naar Mediaguard. Citaat: CanalDigitaal heeft intussen besloten dat de Irdeto-codering ook in de toekomst niet zal worden ingezet voor het themapakket. Momenteel wordt er gewerkt aan een actie met commercieel interessante aanbiedingen voor geïnteresseerden om hen om te zetten naar Mediaguard, zo laat de directie ons weten. Deze actie zal waarschijnlijk in de loop van volgend jaar starten. Bron: TV Satellite Datum: 05-12-07 Zoals het er nu naar uitziet is de overstap geen verplichting, als je het themapakket niet wilt stap je niet over. Toch denk ik dat het slimme zet is, als Canaldigitaal de Irdeto codering ergens volgend jaar helemaal gaat stoppen, en de abonnees een mooi aanbod aanbieden. Dus bijvoorbeeld iets in de trant van: Smartcard + smartcardmodule gratis om te ruilen. Mocht de huidige ontvanger niet geschikt zijn voor Seca/Mediaguard, dan de ontvanger voor een paar tientjes omruilen voor een goedgekeurde decoder. Mja, hoeveel Irdeto abonnees zijn er nog, en hoeveel gaan uiteindelijk van het aanbod gebruik maken als het niet hoeft. Ik bedoel hoeveel Irdeto kijkers hebben interesse in het themapakket? Slimme zet my ass, het is gewoon niet aan de klanten denken. Hadden ze irdeto allang moet uitfaseren alvorens dit soort pakketten toe te voegen. Ik heb er ook geen zin in omdat meneer CDS ineens wil dat ik een investering doet in een andere ontvanger (dit als voorbeeld). Gekke is dat andere landen dit niet doen en alles gelijk behouden voor de klant waardoor er niet zoveel ongemak ontstaat. CDS is gewoon 100% klant onvriendelijk en dat geeft nu juist de ellende. Ik ben niet anti CDS maar kijk gewoon toe hoe van een ooit wel redelijk werkend CDS nu een puinhoop wordt gemaakt met alle fouten vandien, op naar het volgende probleem want leren doen die beurs gasten het nooit die letten enkel maar op de euro´s.
Littlesat Geplaatst: 6 december 2007 Geplaatst: 6 december 2007 Heeft hier iemand enig idee wat het kost om Irdeto in de lucht te houden? Klantvriendelijk is het inderdaad niet om dit zomaar te stoppen. Dus dat doen ze dan ook niet. Bovendien was je al gewaarschuwd tijdens de Irdeto kaartwissel. Destijds had je al de kans om een Seca kaart te nemen zonder extra kosten (voor de kaart dan). En toen al werd Irdeto niet voor het volledige pakket ondersteunt (Muziek zenders MTV). Er stond letterlijk in de brief dat "nieuwe diensten waarschijnlijk niet in Irdeto ondersteunt worden"... En dat is dus nu het geval. Je was dus eigenlijk al gewaarschuwd. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Gast Geplaatst: 6 december 2007 Geplaatst: 6 december 2007 Citaat: Tevens kost het een kapitaal aan licenties... Wat zal mij dat als verbruiker een worst zijn! Heb ik het Irdeto gebeuren verzonnen?
Dream1975 Geplaatst: 6 december 2007 Geplaatst: 6 december 2007 Citaat: Citaat: Tevens kost het een kapitaal aan licenties... Wat zal mij dat als verbruiker een worst zijn! Heb ik het Irdeto gebeuren verzonnen? Nou mij is het wel worst. Deze dubbele licentiekosten (SECA en Irdeto) komen wel in de kosten en worden dus doorberekend aan de klant. En dan heb ik het nog niet over het dubbele onderhoud e.d. dat uitgevoerd moet worden. Het is al bijna 10 jaar bekend (ik weet niet precies wanneer, maar toen ik begon met satellietkijken in 1999 werd me al verteld dat Irdeto niet meer ondersteund wordt en uiteindelijk zal verdwijnen). Ik vind een uitfaseringstermijn van 10 jaar alleszins redelijk en ook een afschrijftermijn van 10 jaar op je apparatuur is natuurlijk niet te kort. Het is vervelend als je apparaat nog werkt en geen SECA aankan (en je nu dus zal moeten investeren), maar als we zo gaan denken hadden we ook niet aan DVB-T moeten beginnen en alleen nog NL 1, 2 en 3 analoog in de ether moeten laten houden. De kostenloze kaartwissel vind ik netjes en als CDS ook nog een inruilregeling voor Irdeto apparatuur regelt vind ik helemaal dat ze het netjes hebben gedaan. Al zullen de meeste dat hier totaal niet met me eens zijn. Zelfs als CDS gratis ontvangers zou weggeven zouden ze hier onderhand nog afgebrand worden omdat er geen harde schijf in zit oid.
Littlesat Geplaatst: 6 december 2007 Geplaatst: 6 december 2007 Wat ik wel weet, en dat is gunstig in het geval dat je ontvanger (met eventueel een CI) al seca ondersteunt dat CDS graag je Irdeto kaartje gratis vervangt door een Seca kaartje. Dat is onlangs bij twee kennissen gebeurt. Gewoon bellen en klaar(!) Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen