Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een netwerk met 2 PC's. Boven met Vista, beneden een dualboot met op C: XP en op D: Vista. Als ik beneden XP draai, kan ik vanaf boven wel de C-schijf benaderen, maar niet de D-schijf. Voordat ik de dualboot had, was er geen probleem, nu dus wel. Ik heb alles al geprobeerd, maar zie wellicht iets over het hoofd. Als ik hem (D) open, krijg ik een melding over geen machtigingen, maar ik krijg dit niet veranderd. Wie weet een oplossing?

Xtrend ET 5000 - Dreambox 600 - Moteck SG 2100A - 1.00 dish - smart/invacom LNB

Geplaatst:

Ja, dat klopt allemaal. Anders zouden ook de geddelde mappen niet werken, maar die doen het wel. Het gaat alleen om de D-schijf onder XP die Vista niet wil benaderen. En dat sinds op die D-schijf de dualboot van Vista staat.

Xtrend ET 5000 - Dreambox 600 - Moteck SG 2100A - 1.00 dish - smart/invacom LNB

Geplaatst:

Volgens mij staat vista niet toe dat je de complete systeemschijf deelt. Probeer eens of het delen van een enkele map op D: wel werkt.

Greetz Q

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Geplaatst:

Als het delen niet werkt onder vista(je ziet de schijf wel op het netwerk maar je kunt hem niet openen) dan heel eenvoudig...rechter muis op de desbetreffende harddisk... dan eigenschappen..tabblad beveiliging...Bewerken...Toevoegen..dan Iedereen invullen...daarna ok en dan de machtigingen aanpassen naar wens....

post-138-1318259466,92_thumb.jpg

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen