EL PIÑO Geplaatst: 31 oktober 2007 Geplaatst: 31 oktober 2007 Sinds enkele dagen heb ik geen geluid meer op de kabelkanalen op mijn Sony RDR-GX220 DVD-recorder. Het is niet zo dat er wat kabels niet goed zitten ik heb wel gewoon geluid via de lijningang op de recorder (waar o.a. Digitenne en schotel inzitten) en op DVD's, via de loop zit de kabel gewoon in de tv waarop het geluid wel gewoon werkt. Wat opvallend is, is dat er ook tijdens het zappen geen stereo/mono aanduiding meer is, normaal gaf de recorder bij het tonen van de naam van de zender dus aan of dat die stereo of mono was, dat is nu alleen nog bij de lijningang zo. Iemand vergelijkbare problemen gehad met Sony DVD-recorders? Of heeft iemand nog wat tips? Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.
matthew_be_wvl Geplaatst: 1 november 2007 Geplaatst: 1 november 2007 Ik heb ooit nog iets dergelijks voorgehad met mijn videorecorder. Die nam geen geluid meer op, en toen bleek dat de NICAM-stereo decoder defect was, maar er kwam dan wel klank uit als je manueel op mono zette. Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket
EL PIÑO Geplaatst: 4 november 2007 Auteur Geplaatst: 4 november 2007 Ik kan de recorder helaas niet op mono zetten, wel heb ik alle opties voor audio al veranderd, brengt geen soelaas. Ik ga er vanuit dat Sony wel een servicelijn heeft, die zal ik maar eens gaan bellen. Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.
Gast Geplaatst: 4 november 2007 Geplaatst: 4 november 2007 ....it's a sony... ik weet dat er met gewone videorecorders van Sony vaak geluidsproblemen zijn.
EL PIÑO Geplaatst: 4 november 2007 Auteur Geplaatst: 4 november 2007 Ik heb zelf vrij lang een Sony VCR gehad waar ik nooit problemen mee heb gehad moet ik zeggen, maar als het een bekend probleem is onder VCR's dan zal het daar wel mee te maken hebben. Nadeel bij deze DVD-recorder is dat het op zoveel vlakken kan liggen... Inderdaad, in iets 'simpels' als de stereo-decoder maar er zit een berg aan digitale instellingen in (het ontvangen kanaal wordt eerst drie keer door dat hele ding gehaald en realtime gedigitaliseerd geloof ik) en in dat digitale gedoe kan het ook zitten, dan kan het softwarematig zijn maar ook nog hardwarematig... Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen