sidecar Geplaatst: 1 november 2007 Geplaatst: 1 november 2007 ik heb mijn cpu(amd athlon 64 3700+) ge overclocked van 2200 naar 2420 MHz maar als ik "cat /proc/cpuinfo" doe, dan geeft linux nog steeds cpu MHz : 2216.539 zet linux nu zelf de frequency weer terug naar de standard waarden of ziet linux gewoon niet dat er een oc heeft plaats gevonden? zijn er trouwens ook benchmark programma's voor linux? Technotrend DVB-S2300, VDR
Lucky_Luke Geplaatst: 1 november 2007 Geplaatst: 1 november 2007 Misschien draait de cpuspeed deamon: service cpuspeed status Zie 'man cpuspeed'
sidecar Geplaatst: 1 november 2007 Auteur Geplaatst: 1 november 2007 het moet niet gekker worden. heb ook maar eens windows opgestart en cpu-z gedraait, die geeft ook aan dat de cpu draait op 2216.5 HMz terwijl de bios toch duidelijk aangeeft dat de cpu draait op 2420 MHz bij mijn weten is 220 frequency * 11 multieplier toch nog altijd 2420 en geen 2216.5 MHz Technotrend DVB-S2300, VDR
sidecar Geplaatst: 1 november 2007 Auteur Geplaatst: 1 november 2007 update update voor de mensen die ge intereseerd zijn om een cpu te overclocken met een "asus A8N-E" moederbord MOET de floppy disk enabled zijn (had ik niet, want ik heb geen floppy disk, dus die was uitgeschakeld) en cool&quiet moet uit staan in de bios. (had ik al) nu werkt het wel, zowel cpu-z en "cat \proc\cpuinfo" geven 2420 MHz weer. Technotrend DVB-S2300, VDR
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen