Gast Geplaatst: 1 november 2007 Geplaatst: 1 november 2007 hallo ik kan vanaf vandaag geen signaal meer op de horizontale zenders wat zou het probleem kunnen zijn dank bij voorbaat ribbetje
Albert_H Geplaatst: 1 november 2007 Geplaatst: 1 november 2007 De omschakeling van verticaal naar horizontaal in de LNB gebeurd op commando van de voedingspanning voor de LNB op de coax. Als de LNB een spanning van 13V ziet zet hij verticaal voor, als de spanning 19V wordt schakelt hij over op horizontaal. Het ziet er dus naar uit dat de LNB te weinig spanning krijgt, of hij is defect en kan geen hroizontale transponders meer ontvangen. Het kan dus zijn dat de SS2 een te lage spanning afgeeft, afgestemd op een horizontaal gepolariseerde transponder moet de spanning aan de LNB boven de 17,5V liggen, er gaat teveel spanning verloren in de kabel of tussengeschakelde apparatuur of de LNB is defect. Die spanningen zijn met een multimeter goed te meten. Het makkelijkst gaat dat met een F connector T stukje, maar als je dat niet bij de hand hebt kun je even een kort stukje kabel maken waar je een hapje uit snijdt zodat de binnenader bloot komt te liggen en dit met een koppelstukje er tussen zetten, eerst bij de SS2 en als het daar goed is bij de LNB. Ik heb dit probleem ook eens gehad met een Twin LNB die 225 mA stroom nam. Nadat ik deze vervangen had door een Inverto Twin die maar 120 mA nodig had werkte alles weer naar behoren. Heb je nog wel ontvangst op transponders in de bovenband, dus boven de 11700 MHz ? Als je daar geen ontvangst meer hebt is waarschijnlijk de 102 spoel op de SS2 kaart defect als je tenminste een V2.6x versie hebt. Albert_H Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
Gast Geplaatst: 1 november 2007 Geplaatst: 1 november 2007 zal morgen eens eerst een nieuwe lmb opzetten dank u voor de uitleg
Gast Geplaatst: 1 november 2007 Geplaatst: 1 november 2007 Mogelijkheid 2 kan ook zijn dat als je met een twin lnb werkt en ook je andere ontvanger aanstaat je hetzelfde probleem kunt hebben heb ik ondervonden als ik mijn clarke tech 2100 ontvanger aan heb staan op de zelfde sat als mijn skystar2 ik of de horizontale of verticale transporter niet kan scannen of kan zien.
Gast Geplaatst: 2 november 2007 Geplaatst: 2 november 2007 heb een andere lnb gestoken en alles werkt weer normaal dank voor de antwoorden ribbetje
Albert_H Geplaatst: 2 november 2007 Geplaatst: 2 november 2007 Mooi dat het weer werkt. Gooi de vervangen LNB nog niet weg, best kans dat hij op een andere ontvanger prima werkt. Albert_H. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen