puk5600 Geplaatst: 3 november 2007 Geplaatst: 3 november 2007 Ik host een kleine site voor iemand maar die kan op dit moment in heel mijn root directory. En dat wil ik gaan beperken naar 1 bepaalde map. Maar hoe is de vraag.
mifi Geplaatst: 4 november 2007 Geplaatst: 4 november 2007 Citaat: Ik host een kleine site voor iemand maar die kan op dit moment in heel mijn root directory. En dat wil ik gaan beperken naar 1 bepaalde map. Maar hoe is de vraag. Wat een vreemde topic. Dit regel je niet met instellingen van de client, maar met instellingen van de FTP daemon op de server. Welke FTP server software gebruik je? De beste is waarschijnlijk vsftpd (Very Secure FTP daemon). Als je de configuratiefile post, is er misschien iemand die je kan helpen om hem in te stellen. Ik kan dat voor vsftpd, als je wilt. m ---- Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!
puk5600 Geplaatst: 5 november 2007 Auteur Geplaatst: 5 november 2007 Uuh ik gebruik de standaard ftp software denk ik. Ik deed eerst alles intern, maar nu komt die andere binnen via ssh maar die krijgt gewoon de root directory en gebruikt mijn password. Is een goede kenis dus die doet geen kwaad op mijn server. Maar toch voor de zekerheid wil ik hem maar beperkte rechten geven. Daar moet ik dus software voor hebben? Ik dacht even dat ik de basis van linux al had maar dat is dus niet zo.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen